Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:Ik denk dat jullie al op de goede weg zijn door de poes lekker op haar gemak de wereld te laten ontdekken.
Als je je toch niet helemaal lekker voelt bij het gedrag is het inschakeling van een gedragstherapeut altijd een goede stap.
Ik heb geen ervaring met de zaken bij de dierenarts dus daar kan ik je niet over adviseren.
Over de gemiste entingen moest ik meteen denken aan het uitvoeren van een titer bepaling. Dat is nu nog een goed idee om te kijken of alles goed heeft aangeslagen. Dan wordt er ook bepaald wanneer je er nog een moet uitvoeren. Bij een van mijn katten werkt een bepaalde enting niet bijvoorbeeld, na het enten met een andere ent stof zijn ze nu voor minimaal 3 jaar klaar.
Zat ze bij de fokker met andere katten ? Ze kan zich ook eenzaam voelen, is dat iets waar jullie al over nagedacht hebben?
chevax schreef:Amber_anne schreef:Ik denk dat jullie al op de goede weg zijn door de poes lekker op haar gemak de wereld te laten ontdekken.
Als je je toch niet helemaal lekker voelt bij het gedrag is het inschakeling van een gedragstherapeut altijd een goede stap.
Ik heb geen ervaring met de zaken bij de dierenarts dus daar kan ik je niet over adviseren.
Over de gemiste entingen moest ik meteen denken aan het uitvoeren van een titer bepaling. Dat is nu nog een goed idee om te kijken of alles goed heeft aangeslagen. Dan wordt er ook bepaald wanneer je er nog een moet uitvoeren. Bij een van mijn katten werkt een bepaalde enting niet bijvoorbeeld, na het enten met een andere ent stof zijn ze nu voor minimaal 3 jaar klaar.
Zat ze bij de fokker met andere katten ? Ze kan zich ook eenzaam voelen, is dat iets waar jullie al over nagedacht hebben?
Bedankt voor je reactie. We hebben indd ook gedacht aan eenzaamheid of heimwee. Ze zat daar wel met andere poezen, maar op afstand. En buiten was een kennel met dak. Nu kan ze buiten wanneer ze wil, er zijn een hele dag mensen en er is een andere poes. De poezen kunnen gaan en staan waar ze willen (op het binnenplaatsje, in de woningen en in het bijgebouw): als ze bij elkaar willen zijn, kan dat, maar er is ook meer dan voldoende ruimte voor hun "personal space".
Earth schreef:Weet je, ik denk at je het ook tijd moet gunnen. Katten zijn gewoon niet zo van het verhuizen, dat kan ontzettend stressvol zijn en daar kunnen ze maanden last van houden. Pijn kan uiteraard wel de boel verergeren, dus goed dat je naar de dierenarts bent geweest. Ik heb trouwens ook een kat gehad die alle tanden eruit had, en die was echt gelukkig daarna. Terwijl we eerder dachten dat hij ook al gelukkig was. Maar hij bloeide nog eens op.
En ik zou verder niet teveel focussen op de fokker, want daar ga je niet krijgen wat je nodig hebt. En dan kun je beter je focus op je poes leggen. Natuurlijk kun je misschien wel werk ervan maken om geld terug te krijgen, maar bedenk of dat de inzet waard is.
Marcella schreef:Helaas hier ook minder ervaringen met een fokker. Later toen ik lid was van de vereniging ook achter gekomen dat ze niet goed aangeschreven stonden. Maar ben er ook ingestonken, maar ook hier klik met de kat en kat klik met mij. En veels te veel betaalt.
Ze is hier nu 3 jaar ruim en gaat nooit meer weg. Kwam als een hele bange onzekere kat die bij het minste of geringste geluid/onverwachte beweging weg schoot. Ze zijn in een kennel zitten omdat ze niet sociaal zou zijn. Achteraf gok ik dat ze merendeel van haar leven in de kennel doorgebracht heeft.
Ze probeerde wel al gelijk vanaf dag kijken gelijk contact te maken. Kreeg ineens kopje tegen mijn hand dat de fokker stomv stond met dat doet ze anders nooit. Gelijk eerste dag was gelijk spelen en alleen slapen kon ik ook vergeten. Vanaf dag 1 sliep ze gelijk bij voeteneind.
Was hier alleen blauwe Rus. Had op Google nog naar de fokker gezocht, maar kon niks negatief vinden.
Gebruikers op dit forum: Frieke84, love_juliet, mmajar en 31 bezoekers