Niet alles ging goed, de 1e 2 weken zijn hel geweest! 3 ineens zwakke pups dus gemiddeld 1x per dag/nacht wel met gierende banden naar de dienstdoende kliniek gereden, onze Muffin heeft 2x mastitis (melkklierontsteking) gekregen binnen 2u ondanks geregeld checken en daardoor dus ook 2 volledige dagen op de kliniek moeten doorbrengen

Leuk joh, n nestje fokken (mijn 1e en dus ook meteen mijn LAATSTE nestje!!!)
Helaas is 1 pup na 1 week onverwacht overleden

Maar goed, ondertussen zijn de frutsels 7,5e week en ze doen het allemaal stuk voor stuk supergoed!
Vorige week gechipt/geënt/geregistreerd en nagekeken en allemaal supergezond verklaard dus ik ben blij!
Hier dus wat foto's van mn hummeltjes

2 weken

5 weken

En afgelopen zaterdag werden ze alweer 7 weken

Fudge, ridgeless reutje

HazelNut, teefje, deze knapperd blijft bij ons wonen

Pecan, ridgeless teefje, deze knapperd blijft ook bij ons wonen

Donut, reutje

Pumpkin Spice, reutje

Pretzel, teefje

Waffles, teefje

Candy, teefje

Cupcake, teefje

Bagel, teefje
En last but not least...

Brownie, reutje
Allemaal zo ontzettend lief, zijn bijna 80% (bak)zindelijk (heb buiten een zandbak staan met daarin koolzaad en meestal doen ze daar heel netjes hun behoefte op!), allemaal anders kwa karakter maar geen 1 die echt bijt.
Ondanks alle ellende (lees: alles van A naar Z en terug wat je als fokker kan tegenkomen kwa "problemen") hebben we voor onze kiezen geworpen gekregen, slapeloze nachten, da bezoekjes diep in de nacht, op feestdagen en in het weekend... zieke mama hond, zieke pups, ik die gruwelijk ziek werd en zo kan ik nog wel even doorgaan maar, ow zo blij en mega TROTS op zowel mn teef als op de pups!
11 stuks is veel! Veel voor mama hond, heel veel voor de baasjes maar ondertussen zijn de zorgen geweken voor het genieten van... en dat doen we!
Ja, ze zijn af en toe net kruisingen tussen velociraptors en terroristen maar zou dit toch niet hebben willen missen

Doe ik t ooit nog een keer? NEE!!! 1x is voor mij meer dan voldoende geweest! Ik heb er mega veel van geleerd, weet dat ik dit ook kan maar ondertussen ben ik 15 jaar van mn leven kwijtgeraakt met alle zorgen, zijn mijn tranen zowat op en loop ik semi op mn tandvlees!
Als je 7-8 pups verwacht, er 2 dode geboren worden (2e kwam nadat de DA haar "leeg" verklaard had!!!), je met spoed met moederhond + 9 pasgeboren pups als een malloot naar de kliniek vliegt omdat je het niet meer vertrouwd (en er daar dus op de röntgen nog 3 of 4 pups gezien worden!!!), toen werden er thuis nog 2 gezond geboren en stopte ze weer met persen (ja, hallo! Ik snap dat wel als je al vanaf 2.20u bezig bent net bevallen en we zo ondertussen tegen 22.30u aanlopen!), dus weer alles in de auto en naar de kliniek terug... daar werd ons laatste wondertje geboren binnen 10min!
1tje na 7dgn overlijd en je meer zorgen hebt dan kunnen genieten is dit een avontuur geweest die ik niet nogmaals graag herhaal!
Ik ga wel helpen en puppyknuffelen bij mijn vriendin als die weer een nestje heeft want dit... de hel die we doorgegaan zijn NEVER nooit meer!
Neemt niet weg dat ik stapelgek op mn pups ben hoor! En we doen (en hebben) altijd alles voor hun (en hun mama) gedaan, als ik ergens aan begin doe ik het goed of niet!