Naar het strand met de hond in de zomer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Naar het strand met de hond in de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 13:57

Hallo allemaal,

Graag willen wij deze zomer met lekker weer af en toe naar het strand met onze hond.
Liefst in Zeeland, maar echte aanraders ergens anders mag ook.
Het gaat hierbij echt om een stranddagje met hond en niet een avondwandeling op het strand ofzo.

Het is geen probleem als ze alleen aangelijnd op het strand mogen, dat vinden we juist wel fijn.
Wel zou het een pré zijn als er ook een leuke strandtent is en het doorgaans tijdens zomerse weekenden ook niet te druk is.

Wie heeft er een aanrader? :D

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:18

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:20

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:23

zand is heel heet in de zomer, kan je zelf al niet met blote voeten over lopen en de hitte straalt er dan vanaf.. doe je dan daar je hond een plezier mee? Die zweet uit zijn pootjes, en ademend dicht bij de grond waar de warmte van het zand af komt.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:34

speurneusc schreef:
zand is heel heet in de zomer, kan je zelf al niet met blote voeten over lopen en de hitte straalt er dan vanaf.. doe je dan daar je hond een plezier mee? Die zweet uit zijn pootjes, en ademend dicht bij de grond waar de warmte van het zand af komt.

Dit hoorde ik altijd als ik zeg dat ik met de honden naar het strand ga en ik durfde eerst dus ook niet zo goed te gaan, maar zeker op warme dagen is het ook voor onze hondjes nergens zo lekker als op het strand.

Koelere wind, zee om af te koelen en veel hondenvriendjes om mee te zwemmen. We gaan dan als het echt warm is wel dicht bij de zee liggen, daar is het zand lekker koel. We nemen ook een parasol mee en genoeg water natuurlijk, maar vooralsnog geen problemen gehad met de warmte, integendeel. Maar wij hebben wel waterratten, dat scheelt wellicht.

Zelf gaan we altijd naar de hondenstranden in Den Haag. En dan niet die bij het Zwarte pad, maar de overigen. Gemoedelijke sfeer en honden ook welkom bij de strandtenten!

Zeepsop

Re: Naar het strand met de hond in de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 14:39

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 14:41

speurneusc schreef:

Uiteraard op té hete dagen is het minder geschikt, maar er zijn veel dagen waarop het bij ons in Brabant hartstikke heet is en het bij de kust véél beter te doen is. Dat zijn met name de dagen dat ik graag zou willen gaan :) .

Juist ook om aan de hitte te kunnen ontsnappen. Het hete zand is net zoals heet asfalt iets om goed rekening mee te houden.

Bedankt voor de tips!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:11

We zijn een aantal keren naar De Zeeuwse Stromen in Renesse geweest. Dat is een hondvriendelijk hotel wat ook huisjes heeft, en dat onderaan een duin ligt. Duin oversteken en je staat op het strand.

Toen wij er waren (meestal in de ochtend of avond) was het strand daar niet zo druk.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 16:40

Ik heb zelf de afgelopen zomers in Zoutelande wel veel honden gezien. Tussen 10.00 en 19.00 moeten ze wel aangelijnd zijn, maar dat zal overal wel zijn gok ik.

Callantsoog is ook een mooi strand, veel strandtenten, maar geen Zeeland.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:11

Neeltje Jans. Is een groot strand waar honden mogen. Er is een strandtent en als je een stuk verder het strand oploopt zit je heerlijk rustig.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:40

Het is geen Zeeland maar wij gingen altijd naar Noordwijk aan zee en daar is een stuk honden strand.

Het is voor ons ander half uur rijden er naar toe.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:11

speurneusc schreef:

Precies dit. Mijn honden doe je er echt geen plezier mee.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:13

Wij gaan altijd naar het Noordzeestrand onder Brouwersdam. Heel veel honden, leuke strandtent etc. Maar inderdaad, houd rekening met het warme zand.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:26

Je kunt ook nog overwegen om naar een rivierstrandje te gaan. Ex en ik gingen regelmatig met de hond naar een rustig rijnstrandje. Lekker veel schaduw en de hond kon daar heerlijk pootje baden

Alleen wel opletten dat je hond niet te diep gaat ipv met stroming

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:40

Bij Noordwijk heb je een hondenstrand (bij Bubbles Beach), Katwijk Noordduinen is voorbij de surfvereniging ook hondenstrand (loopt door naar Noordwijk) en bij de Wassenaarseslag heb je ook een hondenstrand (parkeren bij de Kuil en dan een stukje door de duinen lopen).

In Zeeland heb ik alleen ervaring bij Cadzand & Nieuwvliet, beetje uit de slinger denk ik :P daar moeten honden overdag aangelijnd in de zomer maar zijn ze wel welkom, dat zijn ook wel mooie brede stranden!

Op DoggyDating staat vaak wel wanneer honden welkom zijn, en vaak op websites van de gemeente ook! :) veel plezier! Zou idd zeker niet op een te warme dag gaan, maar als je een parasol/tentje voor schaduw meeneemt en idd in de gaten houdt dat het zand niet te warm is, is het prima te doen hoor. En neem vooral veel water mee en voorkom daarmee dat ze uit de zee gaan drinken, anders heb je nog kans dat het kotsen wordt :P

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 18:54

Als je een paar strandopgangen verder gaat vanaf Zoutelande(richting valkenisse) altijd ruimte, en strandtenten genoeg. Die van ons loopt los, maar luistert ook super. Officieel horen ze vast, maar strandwacht kan niet meer dan waarschuwen ;)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:47

Monster zit ook een hondenstrand daar kan je misschien een kijken ook zit er een normaal strand in de buurt weet alleen niet of de hond daar overdag mag in deze periode.

Wij gaan zelf altijd naar hoek van Holland in het najaar omdat de honden dan los mogen op het strand overdag.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 21:09

Wij zijn deze winter bij Noordwijk geweest en afgelopen zomer op Texel.
In de winter super lekker om te wandelen en over het strand te rennen.
In de zomer lekker chillen op het strand en spelen in de branding.
Uiteraard met genoeg schaduw en water.

De hond in kwestie op het strand :D
Afbeelding

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 21:37

Ik ben vorig jaar hier geweest: https://www.doggydating.com/hondenloslo ... n-den-haag
In Kijkduin heb je overigens ook veel leuke strandtentjes en er is een betonpad en daar mag de hond ook komen. Wij zijn vorig jaar op best een warme dag geweest maar vergeet niet dat er aan het strand altijd veel meer wind is als in het binnenland! Daardoor is het vaak een stuk frisser.

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 09:10

Josien_ schreef:
Wij zijn deze winter bij Noordwijk geweest en afgelopen zomer op Texel.
In de winter super lekker om te wandelen en over het strand te rennen.
In de zomer lekker chillen op het strand en spelen in de branding.
Uiteraard met genoeg schaduw en water.

De hond in kwestie op het strand :D
[ [url=m/HU6e0Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk!

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 09:37

Dimphyl schreef:
Als je een paar strandopgangen verder gaat vanaf Zoutelande(richting valkenisse) altijd ruimte, en strandtenten genoeg. Die van ons loopt los, maar luistert ook super. Officieel horen ze vast, maar strandwacht kan niet meer dan waarschuwen ;)

Van dit soort opmerkingen wordt ik altijd erg verdrietig |( . Waarom moet dat nu, ga dan naar een strand waar ze los mogen.

On-topic, niet in Zeeland maar Wijk aan Zee, hier zijn honden het hele jaar door toegestaan, in de zomer op bepaalde stukken aangelijnd en welkom in de strandtenten.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 09:58

Dimphyl schreef:

Gelukkig dat wij strandwachten korte lijntjes met de politie hebben en dit altijd doorgeven. :Y)

Van deze opmerking kan ik veel gaan zeggen, maar het is ronduit asociaal en schofterig. Houd de hond lekker aan de lijn of ga naar een gebied waar het toegestaan is. Hoe vaak ik het inmiddels wel niet mis heb zien gaan als wij (strandwacht) met hoge spoed over het strand moesten en daarbij de loslopende honden probeerden te ontwijken. :=

Ontopic, hier op Ouddorp hebben we een stuk waar je de gehele dag op mag. En anders voor 10.00u en na 19.00 uur mogen ze los. De rest van de dag is aangelijnd.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 13:47

Cupcakes & ogidni ; ik woon aan het strand, loop er elke dag. Dan zou ik plots die hond moeten gaan vastmaken omdat de zon schijnt? Leg dat maar eens aan d'r uit. Ook zwemmen gaat lastig met riem.
Nogmaals; ze luistert perfect, gaat niet naar andere mensen of honden (want eng) en is gewoon lekker bij mijn handdoek aan t graven of aan t zwemmen.
Ik snap dat de regels er niet voor niks zijn, maar de strandwacht hier vinden het prima, vorig jaar één keer aangesproken door een nieuwe kracht, heb verteld hoe t zat, en toen was t geen probleem :wave:

Edit; weet niet in hoeverre dit geregeld is natuurlijk; in mijn ervaring komen de strandwachten hier niet verder dan de eerste 2 stranden (paalhoofden) qua controleren, daarna zie je enorm veel honden los, tja, dan ben ik zeker niet t brave meisje die em wel vast gaat houden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 13:23

Dat je dat doet is 1 ding, dat je dat op een openbaar forum gaat verkondigen als algemene tip om lekker ook te gaan doen, is iets helemaal anders natuurlijk.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 19:31

Wij zijn geweest bij de brouwersdam.
Was daar veel koeler dan bij ons en heerlijk vertoeven.
Gewoon netjes aan de riem, maar wel de 10 meter lijn bij :D !

Afbeelding
Afbeelding