We hadden altijd katten tot de laatste die alleen moest zonder andere katten. Na zijn dood alles weg gedaan en geen katten meer.
Tot er een gedumpte kat in ons leven kwam. Was erg pittig in het begin, maar werd de liefste. Hij kon de tuin in en bleef ook in de tuin. Maar hij nam wel de buurtkatten mee naar binnen.
Ik liep tegen een kitten aan die verzopen zou worden omdat hij zwart is en geen vraag naar, tja.
Het wennen aan elkaar ging, maar het werden niet de dikste vrienden. Ze konden spelen, samen eten en drinken, maar niet samen slapen bijv.
We zijn verhuisd en hier moesten ze vanwege de weg voor en het verbouwen binnen blijven. Mega paal gekocht en genoeg ruimtes om te komen verder. We hadden altijd 2 bakken en dat ging super.
De rode werd ziek en moest ingeslapen worden. Die was opgenomen in de kliniek en de zwarte heeft hem niet meer gezien. Achteraf hadden we misschien hem moeten ophalen of de rode mee moeten nemen, maar die is gelijk naar het crematorium gegaan.
De zwarte was zichzelf niet en lag binnen een paar weken ook op de kliniek om nagekeken te worden, maar mankeerde niks.
Daarop is er een poesje gekomen van een half jaar. Geen hele sterke klik, maar ze konden wel samen spelen, eten en leven. Heel af en toe waarschuwde de zwarte, maar de witte poes bleek doof en die heeft ook echt een bord voor haar kop verder.
Zij had wel ernstige darmproblemen, vlooien etc en is daar met flinke kuren vanaf gekomen.
Alles is beneden en de honden slapen achter onze deur in een gang. 2 kleintjes slapen meestal samen in de ene mand en de BC slaapt in de andere mand of op de grond.
Mn kleine reu had wat blaasproblemen en is afgelopen weken binnenste buiten gekeerd. Kussens, handdoeken, kleedjes steeds gewassen of weggegooid.
Maar de zwarte kat plast dus soms in een hondenmand. Hij zeurt de laatste tijd ook vreselijk dat hij naar buiten wil. Dat is een paar keer gelukt en zat ook met een zwerfkat die hier woont. We willen echt iets afgezet voor ze maken, maar ook de tuin ligt nog half open voor bereiken van de afvoeren.
We leven in de aanbouw, keuken met eetkamer en daar zijn de dieren ook en dan is alles oke.
As we speak liggen de zwarte kat en mijn kleine reu samen op een stoel te slapen. Die zijn heel dik samen.
De kussens en handdoeken en kleedjes haal ik elke ochtend nu weg en plast hij er niet meer. Dus niet in de plastic mand zelf.
De woonkamer ligt overhoop, maar daar kunnen de katten wel komen door het luikje en staat de paal nog waar ze altijd dankbaar gebruik van maakten.
Nu doet de witte poes steeds haar behoefte naast de paal. Echt elke dag wel 1x. Terwijl ze het ook echt op de bak doet, want als zij is geweest is het van ver te ruiken. Zij krabt het ook niet onder de steentjes.
Nu hebben we dat extreem schoon gemaakt, maar ze doet het gewoon weer, dus willen we daar een bak zetten. Die staan normaal hoog zodat de honden er niet bij kunnen.
Maar ook onderling is het niet oke. De zwarte blaast alleen maar en ze spelen niet meer samen. Zijn nu ruim 4 en 2jr oud.
Ze doen ook alles op de bak. We hebben er 2, maar ze gaan meestal op dezelfde........haal elke dag alles eruit.
De reu doet het nu goed en het weghalen helpt wel, net als het negeren van het mauwen bij de deur. Maar het is ook mauwen als ik op het toilet zit bijv.
We kunnen vanwege de verbouwing ze niet echt ergens anders veilig laten eten of de bakken kwijt.
En we wonen hier ruim 2,5 jr en dit speelt nu een paar weken.
We zouden nooit dieren weg doen, maar als ze niet happy zijn zou ik het wel overwegen. Maar de kat is heel erg apart qua gedrag en weet niet of hij ooit elders zou wennen. En de witte heeft snel darm en huidprobleempjes, dus zadel je iemand niet mee op.
Onze zoon zou bijv graag katten willen, maar woont op een appartement.
Feliway gaat denk ik nu ook niet helpen met de verschillende ruimtes