Gisteren zagen we dat we (ongewenst) bezoek hebben bij onze kipjes.
We komen er echter niet uit of het gaat om muizen of jonge ratten?
Ze komen af op het graan bij de kippen, en lijken de hele dag door te gaan. Iemand raad?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MiVita schreef:Bestaan er systemen om de kippen te voeren waar het voer niet open en bloot staat?
Het zal volgens mij niet veel uitmaken als er minder gevoerd wordt zodat er niks blijft liggen.
Billy schreef:Die trapbak heb ik ook gehad, werkte niet bij mij, plus het gaf een hoop herrie.. Ik heb wel eens voerbakken van pvc pijp gezien, miss dat dat wat is?
MiVita schreef:Vanmiddag alles uit de ren gehaald waar ze onder kunnen schuilen. Enkele zien wegvluchten onder de afsluiting naar de buren toe, we vermoeden dat ze daar vandaan komen. We hebben in of langs onze ren niks van hol of nest kunnen ontdekken…
Ook een andere voerbak gehaald ( trapbak, bedankt voor de tip) dus hopelijk haalt dit al een deel van het probleem weg.
Waarschijnlijk gaan we toch enkele bakken met gif plaatsen, want idd als je ze ziet lopen overdag wil ik niet weten wat er nog zit die we niet zien
MiVita schreef:Gif heeft zeker ook niet onze voorkeur, we gaan het met de aanpassingen nu even bekijken en zien dan wel hoe of wat. Als het echt een plaag wordt/ blijft zullen we wel drastischer moeten ingrijpen helaas.
De trapbak lijken ze al meteen door te hebben gelukkig, toch al 2 van de 4 dus de rest volgt wel denk ik