Waar het vorige nest gepland was en uiteraard destijds op alles getest, fiv, felv, bloedgroep, PKD etc. Heb ik nu geen flauw idee wat er op heeft gezeten.
Afgelopen week merkte ik op dat ze ander gedrag vertoonde. Toen pas wist ik van mijn zusje dat ze ontsnapt was toen ik zelf niet thuis was. Mijn zusje woont bij mij in, ik werk dagelijks en zij is bijna een maand thuis geweest tussen school/werk in. De precieze dag wist zij niet meer.
Vandaag ben ik naar de dierenarts geweest en ze is drachtig. Abortus overweeg ik niet. Wel zal ik ze na de dracht (na ongeveer 4 maanden) wederom laten testen op fiv en felv.
Ollie heeft bloedgroep A. Uiteraard was de bloedgroep van de kater destijds ook A. Nu begrijp ik van de dierenarts dat het risico bij deze bloedgroep minder groot is dan bij een moederpoes met bloedgroep B.
Dan nu, de dracht, ik heb de rontgen foto, 23 mei ga ik nog eens terug, om te tellen, het is nu nog niet duidelijk genoeg. De dierenarts schatte haar ongeveer 30 dagen drachtig.
Via een Brits korthaar Facebook groep krijg ik opmerkingen dat zij vermoeden dat de dracht reeds verder gevorderd is. Schatting 50 dagen.
Mijn eigen dierenarts is op vakantie, ik ben bij een vervanger geweest.
Is er iemand die hieromtrent meer duidelijkheid kan geven? Kan er iemand iets uit de foto’s halen? Morgen bel ik de dierenarts nogmaals terug.
Heeft er iemand iets dergelijks voorgehad en zijn er buiten de testen en castratie volgt na de dracht, nog dingen om over na te denken? Ondanks dat deze dracht niet gepland is wil ik geen derde nest meer.