Welke kattenhalsband?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poenarie

Welke kattenhalsband?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 08:50

Hoi allen,

Onlangs is mijn kat een tijd lang vermist geweest, waarna ik een GPS heb aangeschaft en deze bij hem heb omgedaan. Nu had ik een halsband voor hem met veiligheidssluiting, maar nu is hij hem om de twee dagen kwijt en moeten we dus opzoek naar de GPS-tracker. Ofwel.. De veiligheidssluiting gaat te gemakkelijk open.

Welke halsband is nu echt geschikt voor katten? Eentje die wel los gaat als hij blijft hangen, maar niet bij de minste druk al open springt?

Needje

Re: Welke kattenhalsband?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:10

Ik heb ook al een paar keer m'n tracker moeten ophalen. Maar bij mij was het wel duidelijk dat ze ergens achter waren blijven hangen. Dus voor mij zijn die met veiligheidssluiting prima. Gaan niet uit zichzelf los iig.
Weet je zeker dat ie niet blijft haken als ie los gaat? Want tja, daar zijn die sluitingen natuurlijk voor.
Anders misschien eens een met elastiek tussenstukje proberen ipv snelle sluiting?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:16

Een gps tracker hoef je toch niet te zoeken :D
Ik heb ook elastiek ipv snelle sluiting

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:25

Nou ik ben blij dat ik een geluid op die tracker kan afspelen want soms zie je m echt niet zo 123 liggen hoor. :D

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 10:10

AaronYve schreef:
Een gps tracker hoef je toch niet te zoeken :D
Ik heb ook elastiek ipv snelle sluiting

Okay en welk bandje heb je dan? Ik moet hem wel zoeken met telefoon erbij, maakt geen geluid en is zodanig klein dat je hem moeilijk vindt tussen dichtbegroeide hagen bijvoorbeeld ;-)

Needje schreef:
Ik heb ook al een paar keer m'n tracker moeten ophalen. Maar bij mij was het wel duidelijk dat ze ergens achter waren blijven hangen. Dus voor mij zijn die met veiligheidssluiting prima. Gaan niet uit zichzelf los iig.
Weet je zeker dat ie niet blijft haken als ie los gaat? Want tja, daar zijn die sluitingen natuurlijk voor.
Anders misschien eens een met elastiek tussenstukje proberen ipv snelle sluiting?

Wat bedoel je met blijft haken als ie los gaat? Ik denk zeker dat hij achter een tak ofzo blijft hangen, als je dat bedoeld.. Ik vind hem namelijk elke keer terug tussen de bosjes of hagen, maar dat is ook meteen het lastige, omdat het best een ravotter is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 10:46

Nou dat dus :D Daar zijn deze bandjes voor gemaakt. Dat ze losgaan als je kat ergens vast in komt te zitten en zichzelf niet laat stikken Dus ik zou denken, het bandje doet wat ie moet doen.
Het is balen dat je m af en toe moet zoeken, maar liever dat dan een gestikte kat.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-22 11:37

Ja, klopt, maar dit bandje gaat dus te snel los. De veiligheidssluiting is al lam, vandaar mijn oproep :-)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:01

Maar je geeft aan dat je het bandje terugvindt tussen de takken, niet dat ie uit zichzelf afvalt.
Maar als de sluiting echt lam is zal ik idd een nieuwe kopen. Volgens mij zijn die met zo'n kattenkopje als sluiting lastiger los te krijgen.
Laat ik het zo stellen, ik kreeg ze zelf niet eens los :')

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:03

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 12:07

Die heeft ook zo'n sluiting ja als die kattenkopjes. Het proberen waard.
Mijne hebben gewoon een klik-in sluiting.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:35

Ik heb een neon fluerding van de welkoop, was wel de enige met elastiek