Gister is onze eerste alpacka baby geboren

Ik moet toegeven dat ik stiekem baal dat het een hengstje is, hier in zweden is er een wet/regel dat je minstens 3 alpacka’s moet hebben omdat ze van eenzaamheid dood kunnen gaan. En we hebben dus maar een hengstje en dat betekend dat ie of weg moet, of we twee hengstjes bij moeten kopen of lenen (als dat gebeurd in de alpacka wereld). Ruinen kan maar wat ik om me heen heb gehoord is dat ruinen evengoed merries ’verkrachten’ dus ik weet niet of ik dat aandurf. Ik ga zeker kijken of het mogelijk is om hengstjes te lenen. Maar tot die tijd mag ie nog lekker bij mama, ze worden pas rond 1,5/2 jaar geslachtsrijp heb ik begrepen, dus geen haast.
Normaal staan de alpacka’s hier gewoon 24/7 buiten met schuilstal (in de winter een dik pak stro maar dat verversen we altijd voor de volgende winter en het meeste is er nu dus uit), heb alleen wat hooi erin gedaan zodat Sunshine daar ook kan eten en Jip niet continu in t natte gras hoeft te slapen). Nu heb ik ze gister binnen gehaald omdat het flink regende, hij zou eigenlijk pas over 1/1,5 maand moeten komen dus hij is vroeg

Geniet mee van ons prachtige mannetje

Hoe ik ze gister vond

Daarna lekker naar binnen gedaan

Camera opgehangen zodat ik ze in de gaten kan houden, ik ga vandaag ook een camera in het land ophangen

En nu zijn ze weer mooi buiten, heb ze in de schuilstal losgelaten maar ze willen direkt lekker buiten

Die oortjes zijn wel iets waar ik echt verliefd op ben

De witte alpacka, of met wol grijs/roze, is een half zusje van Jip. Sunshine is mama van beide