Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Ja vroeger was het zeker makkelijker. Idd ontwijken kun je ze helaas niet, honden die niet luisteren, maar ik begrijp oa via de reviews op doggydating dat in sommige omheinde gebieden het aantal honden wat niet onder appel staat best hoog is. Dat zoek ik dus niet, ik kom om lekker te lopen. Niet om gestalkt te worden.
En alle tips zijn welkomfijn juist en wellicht ook voor anderen prettig om te weten.
SusanH schreef:Ginkelse Hei (officieel heet het dus de Drieberg) is helaas niet meer zo groot Ibbel. Vandaar dit topic. Het is gedecimeerd omdat defensie aan de Natura 2000 norm moet voldoen, en de herder een groter gebied wil om zijn schapen te laten grazen. Dat gaat helaas niet als er ook honden loslopen. Daarom is het hele stuk wat onder de Drieberg loopt nu geen losloopgebied meer. Helaas wordt het daardoor ook drukker, want ik liep juist graag onder de Drieberg door, omdat dat het meest rustige stuk van het losloopgebied was.
Ibbel schreef:Aha. Ik ben er idd al lang niet meer geweest. Andere gebieden die ik genoemd heb kom ik wel regelmatig, dus die info klopt
Ermelose Hei is trouwens ook nog een optie. Je mag je hond er niet altijd laten loslopen, zitten tijdstippen aan vast. Hangt ook daar samen met de schaapskudde.
SusanH schreef:Dat is ook niet zo groot toch? Ik vind het daar altijd best druk ook. Wel dichtbij voor ons.
Ibbel schreef:Af te raden: het omheinde losloopgebied bij aan de Harskamperweg. Is maar 30 ha, je kan er je kont niet keren, en loslopende ongehoorzame rothonden