Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Via facebookgroepen van het ras gat het vaak!
Oehlala schreef:zijn de ouderdieren in orde met Rabies entingen en chips? Zo ja dan kunnen de dieren gemeld worden en de pups verkocht.
De dierenarts en fokker moeten nu wel een ubn hebben geloof ik, maar dat weet de dierenarts waarschijnlijk wel.
In geval de rabiesentingen niet kloppen, contacteer de nvwa en houdt de puppies thuis, tot je bericht van hen hebt.
Mizora schreef:Verkoop de pups wel gewoon voor de normale (de rasvereniging kan je daarbij adviseren) pupprijs. Pomeriaan is in het Nederland dwergkees (pomeriaan is een broodfokterm hier) en gaan voor 2500+ weg wat ik mee krijg. Voor veel minder is de kans op handel juist groot.
kiwiwitje schreef:Ivm de eventuele papieren zou ik contact opnemen met de raad van beheer. Of de FCI. Ik geloof dat hier wel iets mee kon.
mag schreef:Toevallig pas in het nieuws gelezen dat honden uit oekraine door de nvwa in beslag worden genomen omdat ze eerst in quarantaine moeten. De kosten kunnen hoog oplopen. Zou dus oppassen met instanties inschakelen.
https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/ ... ls-rabies/
Roadracer schreef:mag schreef:Toevallig pas in het nieuws gelezen dat honden uit oekraine door de nvwa in beslag worden genomen omdat ze eerst in quarantaine moeten. De kosten kunnen hoog oplopen. Zou dus oppassen met instanties inschakelen.
https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/ ... ls-rabies/
Dat kán, als dieren vanuit Oekraïne komen zonder geldige rabiësvaccinatie en bloedtest, en vervolgens verkocht worden. Aangezien deze pups in NL geboren zijn is er sprake van een andere situatie. Maar de regels rondom (thuis)quarantaine bij honden waarbij rabiësbescherming niet op orde is, moeten wel opgevolgd worden. Rabiës komt in Oekraïne nog regelmatig voor, sterven jaarlijks honderden honden en katten aan. Dat wil je echt niet in Nederland krijgen!
Gebruikers op dit forum: BingBot, MartinJJ, pinto_1, Room_Soesje, Schuur_ en 61 bezoekers