Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Divers schreef:Ik weet dat hamsters en ratten elkaar te lijf gaan als er twee van hetzelfde geslacht bij zitten...
absque_dubio schreef:Divers schreef:Ik weet dat hamsters en ratten elkaar te lijf gaan als er twee van hetzelfde geslacht bij zitten...
Dan weet jij veel verkeerde informatie, want dit is echt onzin.
Of je nou in het buitenland woont, als 1 kat meenemen mogelijk is, dan zijn 2 katten dat ook.
In mijn ogen heb je het hebben van 1 kat verkeerd ingeschat. Zoek een ander huisje voor deze waar hij wel begrepen wordt en hij met zijn behoeftes wel welkom is. En als je dan wederom een kat wilt; zoek er een die bij jou en jouw situatie past. Mogelijk een senior die relaxen in het zonnetje op de bank voldoende vindt en geen gezelschap/aandacht nodig heeft.
Memories schreef:Kat er bij nemen, stress verlagen, veeeeeel aandacht geven op de juiste momenten, uiteindelijk is er vaak wel iets verbetering mogelijk maar ik denk dat je er wel rekening mee moet houden dat het altijd een beetje een plakkerd blijft. Zeker gezien zijn verleden.
Kat erbij kan, maar dan moet het wel een match zijn en je gaat er waarschijnlijk zelf ook energie in moeten steken om het koppelen te laten slagen. Als je dat bij voorbaat al niet ziet zitten zou ik het echt niet doen, dan zit je als ongelukkige baas straks met 2 ongelukkige katten.
Is bekend hoe oud Scuba (ongeveer) is? Heb je al feliway geprobeerd, hoe veel aandacht krijgt hij? Misschien ook een idee om hem zelf een beetje aan de gang te krijgen, bijv met automatisch speelgoed of voerpuzzels.
Pandora2 schreef:Fijn om te lezen dat je zo je best doet voor Scuba !
In die landen ( als ik het goed heb tenminste ) gebeuren verschrikkelijke dingen met poezen.![]()
Als hij nog maar 10 maanden is, zou ik voor de optie gaan om er een jonge kat bij te nemen. Jong en speels koppelt veel gemakkelijker![]()
Als je ooit verhuist, komt er vast wel een oplossing uit de bus op één of andere manier. Als ik het goed lees, is dit nog niet meteen aan de orde.
beert schreef:Als hij anderhalve week geleden gecastreerd is, zou ik eigenlijk nog even wachten. Het kan best dat door de lagere hoeveelheid hormonen hij minder claimerig wordt. Hormonen doen rare dingen met dieren
Bij veel dieren zijn de hormonen na een week of zes helemaal uit het lijf, maar de meeste verandering zie je in het begin. Ook in gedrag. Maar goed, ik zou dat nog wel even afwachten als je twijfelt over een tweede kat erbij.
Ook als je nu een kater bijvoorbeeld erbij zou nemen, zou hij onder invloed van hormonen best feller kunnen reageren nog. Of naar een poes toe wat verliefder. Een paar weken na castratie zijn ze wat stabieler in karakter.
Overigens: hamsters leven alleen, dus daar moet je niks bij zetten. Ik denk dat je cavia's en konijnen bedoelt waarbij het niet altijd even goed gaat met ongeholpen mannelijke dieren.