Goedkope omheining maken voor hond, ideeën?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Goedkope omheining maken voor hond, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 06:56

Binnenkort ga ik voor het eerst kamperen met mijn hond, nou mogen honden niet los op de camping wat begrijpelijk is, maar om hem nou de hele tijd aan een lijn te houden vind ik ook zo wat. Hij zal nooit weglopen en ligt altijd rustig bij ons. Nu dacht ik aan een stukje afzetten om de tent zodat hij daarin lekker vrij kan scharrelen, maar het is eenmalig dus hoe zou ik dat betaalbaar kunnen aanpakken? Of hebben jullie andere ideeën misschien? Normaal loopt hij eigenlijk altijd los, er zit wel een losloop gebied naast het terrein. Hij heeft daarnaast een leren riem die tot 2 meter kan.

janouk
Blogger

Re: Goedkope omheining maken voor hond, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 06:58

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 07:01

Daar dacht ik inderdaad ook aan maar 75 euro voor een weekend vind ik wel heel veel :o mocht er heel toevallig iemand in Almere zijn die het zou willen uitlenen dan zou dat bijvoorbeeld super zijn

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 07:33

Ik gebruik ook schapennet, weet niet meer hoeveel ik kwijt was, maar zeker geen 75 euro. Als je wat verder zoekt op Google kom je ze ook vast wel goedkoper tegen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 07:37

Materialen zijn duur op het moment. Maar aan een 15m-lijn liggen het een hond geen last van. Het enige waar je rekening mee moet houden/op moet letten is dat hij niet om dingen heen draait tot het punt dat hij vast ligt.

Als je prikpaaltjes van de paarden hebt kan je die ook meenemen samen met een rol gaas. Als je hond bij je blijft is 50cm gaas voldoende (en zijn dus door midden gebroken paaltjes ook geschikt).

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 07:42

Mizora schreef:
Materialen zijn duur op het moment. Maar aan een 15m-lijn liggen het een hond geen last van. Het enige waar je rekening mee moet houden/op moet letten is dat hij niet om dingen heen draait tot het punt dat hij vast ligt.

Als je prikpaaltjes van de paarden hebt kan je die ook meenemen samen met een rol gaas. Als je hond bij je blijft is 50cm gaas voldoende (en zijn dus door midden gebroken paaltjes ook geschikt).

Oja een dikke lange lijn is ook een goed idee. Hij zou met 30cm er nog niet overheen gaan, hij is al op leeftijd :D

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 07:43

Mijn hond ligt aan een longeerlijn.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 07:47

Kurkentrekker paaltje in de grond, lange lijn eraan. Alleen uitkijken dat je er zelf niet over struikelt.
Laatst bijgewerkt door Mjelleke op 06-05-22 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 07:49

Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 06-05-22 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 07:51

Die van mij blijven achter schrikdraad, ook als er geen stroom op staat. Als die van jou dat ook doet is een paar paaltjes en wat draad om je tent genoeg.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 07:52

DuoPenotti schreef:
https://www.agradi.nl/ako-draad-economy ... oranje.htm
Rol schrikdraad.

Paar lage prikpaaltjes.

En dan doe je 2 draadjes spannen.
Is het netjes afgezet zodat een ander geen opmerkingen kan maken.
En jou hond springt er toch niet over.

Of strotouwtjes knopen en idd met prikpaaltjes dan afzetten

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 07:54

Ja kan ook.
Maar ziet er rommelig uit.
Zo'n rolletje is niet duur.
Makkelijk afrollen en later ook weer op te rollen.
En altijd weer te gebruiken.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:02

moonsparkle schreef:
Mizora schreef:

Oja een dikke lange lijn is ook een goed idee. Hij zou met 30cm er nog niet overheen gaan, hij is al op leeftijd :D

Ik zou geen dikke lijn nemen, longeerlijnen worden bijvoorbeeld heel snel nat en dan zwaar. Ik gebruik boottouw.

Even gezocht, dit type: https://www.touwbestellen.nl/product/po ... agen-touw/

En dan 10mm, zwart (of in ieder geval niet wit)

Maar ik zou het in een shipshop kopen. Dit was de eerste link waar ik het zo vond.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:03

Als het maar voor 1 weekend is, zou ik niet moeilijk doen en de hond gewoon aan een lijn leggen.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:09

Als je dit vaker nodig hebt, kun je ook inzetten op trainen. Je kunt een hond goed leren dat hij niet over een lijn (bijv een lint mag), of bijv niet tussen vlaggetjes door. Dan heb je alleen een visuele markering nodig en hoef je geen echte omheining te plaatsen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 08:29

Mjelleke schreef:
Als je dit vaker nodig hebt, kun je ook inzetten op trainen. Je kunt een hond goed leren dat hij niet over een lijn (bijv een lint mag), of bijv niet tussen vlaggetjes door. Dan heb je alleen een visuele markering nodig en hoef je geen echte omheining te plaatsen.

Hij is heel slim maar ik weet niet of de camping het dan nog vind tellen als de hond niet los mag :') ik denk dat ik voor dat ene weekend voor een lange lijn/touw ga

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 08:33

Mjelleke schreef:
Kurkentrekker paaltje in de grond, lange lijn eraan. Alleen uitkijken dat je er zelf niet over struikelt.

Idd zo'n kurkentrekker in de grond draaien, of 2 en dan samen verbinden met een lang touw dan kan de hond nog wat meer lopen

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:03

Wij hebben voor op de camping bij de action zo’n kurketrekker gehaald met een lange lijn eraan.
Had de eerste keer kamperen een konijnenren gebruikt rondom de caravan maar vind een lange lijn toch makkelijker.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 09:08

Houd er wel rekening mee dat er campings zijn waar je geen hekjes of netten mag plaatsen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 10:37

Wij gebruikten een kurkentrekker pen en een longeerlijn.
Werkte prima.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 11:00

Wel even uitkijken als je je hond aan een touw legt: een sprintje en er dan "einde touw" ontdekken is niet heel fijn voor de nek van je hond. Dus mocht je hond ondanks zijn leeftijd nog wel eens een sprintje trekken dan misschien aan een tuig vastleggen en niet aan zijn halsriem.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 11:03

Ik zat te denken aan een ren of twee aan elkaar voor wat extra ruimte, wellicht met wat haringen vastzetten. Maar lees dat je niet te veel geld uit wilt geven, dus dan zal dat te duur worden. Tenzij je iets op marktplaats kunt vinden. En als je hond erg groot is of makkelijk over iets heen springt, dan zijn die rennen misschien wat te laag.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 11:39

Hier ook de longeerlijn
Bij mijn ouders zou de hond met wat moeite de weg op kunnen als we buiten zijn. Daarom ligt hij vast.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-22 12:25

Misschien weet iemand dit: hebben ze die kurkentrekkers nu ook bij action?

Als andere alternatief dacht ik om een stevige bamboestok van thuis in de grond te slaan en daar een lange lijn/touw aan vast

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 12:37