Welke automatische voerbak kat is hufterproof?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 29724
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Welke automatische voerbak kat is hufterproof?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 16:36

Ja, de vraag zegt het eigenlijk al; ik ben op zoek naar een automatische voerbak voor mijn kat die ook nog eens hufterproof is.
Ik heb meerdere voerbakken gezien die mijn interesse hebben, maar ik vind in beoordelingen nooit terug hoe stevig het ding is. Mijn kat is nogal gefocust op zijn voer en zodra hij door heeft dat het uit dat ding komt zal hij ermee gaan klooien. Ik zoek dus iets dat stevig is, niet zomaar omgegooid kan worden en niet te forceren is.
Heeft iemand hier goede ervaringen mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:46


Maureen95

Berichten: 16359
Geregistreerd: 26-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 16:56

Ik heb de pretty paws 002. Mocht je kat de bak openkrijgen waar het voer in gaat, dan kan je er een span band omheen doen. Dat zie ik vaak bij mijn oppasaddresjes :D

Goof

Berichten: 29724
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 17:05


gaucho

Berichten: 9843
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:07

Ik heb een stevige, dure en fijne, maar die is niet Karel-proef -O- ik heb in de planning om er nu een ombouw overheen te maken. Hij gaat er nu op zitten en weet dan met zijn voorpoten de knop te vinden waardoor er voer uitkomt... verder is ie erg stevig en dus jonge -stevige - voerobsessed kater proef. Is van petsafe.

Goof

Berichten: 29724
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Welke automatische voerbak kat is hufterproof?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 17:09

Ah, ik denk dus dat de mijne ook zo slim is.... Maar dat is toch een kwestie van uitproberen. Pff.

Nickeltje

Berichten: 28396
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Welke automatische voerbak kat is hufterproof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:11

Uit frustratie hiervan hebben wij besloten dat er altijd eten staat.
Maar om te voorkomen dat er geschrokt wordt staat dat verdeeld over twee licki matten, zodat ze heel langzaam brokjes kunnen eten. Is dat een optie?

Vjestagirl

Berichten: 26750
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Welke automatische voerbak kat is hufterproof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:12

Ik had een Catmate C3000, die vond ik ook zeer solide

gaucho

Berichten: 9843
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:13

Hier het monster en het resultaat van zijn werk... De andere kamikaze piloot doet er dan weer helemaal niets mee.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:14

Goof schreef:
Tarico schreef:


Dit is er inderdaad 1 die op mijn lijstje staat. Stevig ding? Kan niet omgegooid worden ofzo?


Nee, hij is echt heel stevig. Ik heb een kater van ruim 7 kg die enorm op z’n voer gefixeerd is maar deze voerbak verschuift geen cm.

Goof

Berichten: 29724
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 17:21

gaucho schreef:
Hier het monster en het resultaat van zijn werk... De andere kamikaze piloot doet er dan weer helemaal niets mee.

[ Video ]


Whahahahha!

Bedankt Tarico.

Nickeltje, nee. Ik wil iets dat echt op gezette tijden voert voor als ik er eens niet ben.

Mizora

Berichten: 18240
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Welke automatische voerbak kat is hufterproof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:38

Is enkel brok voldoende of wil je ook natvoer?

Goof

Berichten: 29724
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Welke automatische voerbak kat is hufterproof?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 17:47

Nee, alleen brok inderdaad.

Lisette0
Berichten: 2033
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Welke automatische voerbak kat is hufterproof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:10

Ik heb er ook eentje voor mijn vreetzakje. Vorig jaar de trixie tx9 besteld bij zooplus, maar die kon ik na een paar weken al terug sturen. Er kwam een onverklaarbare foutmelding en dan deed ie het ook niet meer... Geen aanrader dus.


Daarna deze besteld;
https://www.pretty-paws.nl/products/pre ... 1961661596

En ben daar zeer tevreden over. Is ook super stil, motortje hoor je eigenlijk niet als ie draait. Dat was met de trixie wel anders. :+

xMaritt

Berichten: 474
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Re: Welke automatische voerbak kat is hufterproof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:07

Onze oplossing ziet er idioot uit maar het werkt wel :Y) Juist omdat onze kater een enorme obsessie voor eten heeft wilde ik voor hem ook een voerautomaat, zodat hij verdeeld over de dag telkens een kleine portie krijgt. Maar wij hadden inderdaad hetzelfde dilemma, hij is niet achterlijk en weet dondersgoed waar de voorraad zit en dat zal hij ook proberen te bereiken. En als hij daar 1x succes mee heeft, dan wordt het helemaal ellende. Omdat we kosten wat het kost die ene keer succes wilden voorkomen hebben we het voerautomaat dichtgebonden met tiewraps met ook nog gewichten eraan :') Het klinkt belachelijk en het ziet er belachelijk uit, maar het werkt wel. In het begin probeerde hij doe bak nog open te krijgen, maar nu probeert hij het niet eens meer. Als ik binnenkort weer eens wat meer thuis ben dan gaan we die tiewraps en gewichten eraf halen, kijken hoe dat gaat. Verwacht niet dat hij het dan wel weer gaat proberen

Wij hebben zo'n soort ding staan: https://www.bol.com/nl/nl/p/automatisch ... HWEALw_wcB

Floemii
Berichten: 624
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Welke automatische voerbak kat is hufterproof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:38

Hier had ik een petsafe automatische voerbak. 4 bakjes zitten verstopt en 1 is open.
Dus op 4 tijden alsje er niet bent krijgen ze een volgend bakje aangeboden.
Het is een soort klep die je open klikt. Katlief kon er boven op zitten zonder dat het gesloopt werd of het van zijn plek kwam.

Ze zijn voor schappelijk prijsje ook van marktplaats af te halen
Bijvoorbeeld:

https://link.marktplaats.nl/m1808853463 ... nt=app_ios