Heerlijk, de rust die er is

Als een echte leek zijn de foto's met de Nikon van mijn man gemaakt op de automatische stand

1.

2.

3.

4.

Onze tank 2658 (v. Hoekland Maik), als je een stal vol zou hebben met koeien zoals haar heb je met weinig werk veel melk. En duren de melkbuurten 3u langer omdat ze zich niet laat haasten

5.

Onze mooie 2847, mevrouw heeft zo nu en dan een ongestelde dag in de melkput en laat dit dan weten door je hand met noodgang weg te duwen met haar poot
6.

Lieve ouwe Bep
11j9m oud, al 94.555kg melk geproduceerd in haar leven met 4,86% vet en 3,75% eiwit. We hadden een hele mooie Disclosure dochter van haar, ook de enige nakomeling van haar, maar die hebben we vorig jaar mei in laten slapen nadat we deze met een kapotte schedel in de stal vonden
Prachtig dier, en hoe dat ooit heeft kunnen gebeuren is ons nog een raadsel
Nu drachtig van een Jersey (Primal), want Jerseys zijn zelf klein en geven ook echt kleine kalfjes. Dat zorgt ervoor dat ze een makkelijke dracht en een nog makkelijkere kalving zal hebben 
7.

2650, wat heb ik een hekel aan dit beest. Maar eerlijk is eerlijk, als een tank gebouwd, geeft prima melk, altijd gezond en helaas weer drachtig geworden
8.

3108, oud wijf

9.

Elke koe heeft een unieke neusprint, en 3108 demonstreert dat graag even.
10.

Mijn lieveling, mijn (dikke) koningin, 2561
Normaal geven koeien uit alle 4 de spenen/kwartieren melk, soms door een ontwikkelingsfout of uierontsteking stopt een kwartier met melk geven en in haar geval... werken beide voorspenen niet
1 is na een kalving gewoon nooit op gang gekomen, de andere voorspeen heeft ze een ontsteking in gekregen en na een behandeling bleef deze slecht. Ervoor gekozen dit kwartier niet meer te melken en op te laten drogen. Maar alsof het niets is, gaf ze na haar laatste kalving met 2 kwartieren alsnog 50kg melk per dag op de piek
Nu drachtig van Born Pp. (een hoornloze stier)11.

12.

Eén van onze BrownSwiss kruisingen

....en al helemaal geen koeien in de verkeerde kleur
! HAHA
). En 35-40% Belgisch witblauw.