V als in Viper gekko

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veriye

V als in Viper gekko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 12:27

Al een paar maanden zijn wij ons aan het inlezen, youtube kijken etc voor een paludarium.
Het doel is een watergedeelte te hebben, met krabben en garnalen en een in de hoogte mourning gekkos.

Tja...en dan kom je op maarktplaats, kijkt naar geschikte terraria en wat zie je dan...super schattige kleine viper gekkos..de kleine neefjes van de bekendere luipaard gekko.

Dus, weer begonnen met inlezen, youtube filmpjes kijken, je weet wel :D

Wij keken dan of wij fokkers konden vinden en keken ook naar terraria..en dan kwamen wij ze tegen...
3 kleine gekkos in een terrarium. eigenaar moest ervan afstand nemen omdat ze te duur werden om te houden.
Wij hebben ze dinsdag avond afgehaald.
Het Terrarium stonk tot de hemel...het was alleen witte zand, en vol met poep. Twee van de gekkos zagen er super uit, de derde verstopte zich alleen maar en was erg dun.

Woensdag het terrarium schoon gemaakt en wat meer hun natuurlijke omgeving aangepast. Voordeel: de gekkos vinden het super leuk! Nadeel: hun camouflage werkt veel beter en soms zit die voor je neus en zie je ze pas als ze bewegen :+

Helaas is de kleine dunne gisteren overleden -O- Ik had woensdag nog geprobeerd hem met een pinzet te voeren (sommige gekkos jagen niet en moeten dan zo gevoerd worden) maar helaas, zij weigerde alles. En een paar uur later was ze er niet meer. Ik maakte mij al zorgen toen wij ze binnen kregen en helaas had ik er wel gelijk in.

De andere twee doen het super en wij gaan nu op zoek naar nog een vrouwtje.

Genoeg gepraat, hier zijn ze!

Het terrarium ingericht
Afbeelding

Even druppeltjes van de plant drinken
Afbeelding

just chilling

Afbeelding
Afbeelding

Zoek de gekko :+

Afbeelding

Anoniem

Re: V als in Viper gekko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:44

Wat een snoesjes! <3

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 13:32

Ja, toch?

Niet eens mijn dochter is bang :D

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-22 09:44

Ze worden rustig wat actiever en raken gewend aan hun nieuwe omgeving.

Helaas is het mannetje ook erg afgevallen, maar gisteren heeft hij goed gegeten.
Het vrouwtje (op de foto) is gewoon echt super mooi! <3
Afbeelding

Gisteren zat ze een kuil te graven. Dus hoop dat er snel weer eitjes zijn.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 09:51

Weer een update.. Helaas was er met de gekkos meer mis dan verwacht en is ook de tweede uiteindelijk overleden. Dame nummer drie doet het hartstikke goed.
Ze is nu wel verhuisd naar een kleiner terrarium, omdat zo een grote voor haar alleen toch niet nodig is en wij de grote voor een opvang luiperd gekko nodig hebben, die wij straks gaan ophalen.

Afbeelding

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 10:22

Jammer zeg dat de diertjes zo verwaarloosd waren. Maar fijn dat de ene dame het goed doet!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 10:28

Wat fijn dat je ze hebt opgevangen!
Ik zou de dame wel even door een goede dierenarts voor exoten laten nakijken voor je er een nieuwe gekko bij zet.
Aangezien de andere 2 vrij kort na elkaar zijn overleden is de kans groot dat ze ziektes of parasieten bij zich dragen.
En dan kan de nieuwe gekko ook weer besmet raken.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 12:39

Er komt bij de dame geen andere gekko bij.
Ze is verhuisd in een nieuw terrarium, haar oude terrarium, is leeg gehaald, ontsmet en opnieuw ingericht voor de luipaard gekko.
Ik ben nog wel van plan om beiden dan aan de dierenarts voor te stellen, want ook de nieuwkomer is niet helemaal 100% wat ze zou moeten zijn op haar leeftijd.