Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:Klinkt meer als overprikkeling van de pup dan als onzekerheid
Ik zou het dus ook op die manier oplossen.
Overprikkeld is verplicht ontprikkelen.
Rustige plek zonder al te veel geluid en afleiding.
Een overprikkelde pup in combi met een zoontje die hard gilt en niet te instrueren is daarin is lastig.
Dat betekent dat je de pup dan even elders ruimte moet geven om tot zichzelf te komen.
(En wellicht nog eens stilstaan bij de vraag of de combinatie pup en kind met dit type gedragsproblematiek (waar hij neem ik aan niets aan kan doen?) Eem verstandige keus is.)
magicmist schreef:Femke_Tweety schreef:Klinkt meer als overprikkeling van de pup dan als onzekerheid
Ik zou het dus ook op die manier oplossen.
Overprikkeld is verplicht ontprikkelen.
Rustige plek zonder al te veel geluid en afleiding.
Een overprikkelde pup in combi met een zoontje die hard gilt en niet te instrueren is daarin is lastig.
Dat betekent dat je de pup dan even elders ruimte moet geven om tot zichzelf te komen.
(En wellicht nog eens stilstaan bij de vraag of de combinatie pup en kind met dit type gedragsproblematiek (waar hij neem ik aan niets aan kan doen?) Eem verstandige keus is.)
kan best overprikkeling zijn.
Zal kijken of rust gaat werken.
Het zijn korte momenten dat dit gebeurt.
Andere momenten zijn zoontje en pup elkaars beste vrienden.
Ik zie dat mijn zoontje een bepaalde steun aan de hond heeft.
We hebben juist bewust voor een hond gekozen, omdat het ook positief kan werken bij kinderen met problemen.
We hebben enkel begeleiding nodig om het in goede banen te leiden.
Zoontje kan er idd niets aan doen. Maar kan wel op andere manieren leren( dmv picto's etc).
het is dus niet zo dat hij geheel niet leerbaar is, maar heeft wel wat meer tijd nodig.
MarlindeRooz schreef:Wat voor hondje is het?
Ik zou inderdaad doorgaan met belonen als hij het goed doet en afleiden met speetjes. Misschien een leuker speeltje zoeken?
Edit: is het een Pomeriaan / husky kruising? Die kunnen vrij heftig zijn denk ik. Zou hem eens behandelen als een werkhond ipv huishond. Dus meer mentaal uitdagen en meer echt trainen. Husky’s zijn pittige honden.