Kat krijgt dicht kattenluik open

Moderators: Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xLoki

Kat krijgt dicht kattenluik open

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-22 10:39

Een betere titel kon ik niet verzinnen... :+

Mijn twee katten mogen waneer ik thuis ben in de tuin spelen. Dan zet ik het kattenluik (sureflap microchip waarbij de chipfunctie helaas niet goed werkt) op standje open en lopen ze zelf in en uit. Nu heb ik een grote omheinde tuin met veel planten, bomen en bosjes en is het nu vol jonge vogeltjes. Dus wil ik de katten wat meer binnen houden en alleen naar buiten doen als ik in de buurt ben. Maar mijn houdini Skip is daar niet van gediend en die sloopt gewoon het kattenluik om buiten te komen. := Ik heb al geprobeerd het luik dicht te plakken met plakband, barricaderen, maar hij gaat net zo lang eraan pulken tot hij een onderdeel kapot heeft en gaat dan naar buiten. (waardoor zijn grote broer, de vogelkiller, Marley, ook naar buiten kan :() Nu is het draaischijfje waarmee je hem open/dicht zet kapot getrokken en ben ik dus op zoek naar een nieuwe.

Heeft iemand tips voor een hufterproof kattenluikje? Het kattenluik continue open houden vind ik geen optie, gezien we Marley al wel eens met de brandweer van een dak hebben mogen halen en er dan niet veel jonge vogeltjes over blijven. Met chipsysteem zou mooi zijn, maar hoeft van mij niet perse, gezien er niet veel andere katten in de tuin lopen en Marley ze anders weer professioneel buiten de tuin brengt. :D

assie

Re: Kat krijgt dicht kattenluik open

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:45

Hufterproof is hier nog niet gelukt. Alles wordt aan de kant gebeukt/gepeuterd.
Het enige dat werkt is een plaat hout voor het luik. Omdat ik de deur zelf wel open en dicht wil doen zonder over die plaat te struikelen ben ik ietwat creatief geweest.
Ik heb 2 geleiders op de deur geschroefd en daar schuif ik dan een plaat in. Aan de bovenkant een schuifje waardoor ze hem zelf niet omhoog kunnen wippen.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:51

assie schreef:
Hufterproof is hier nog niet gelukt. Alles wordt aan de kant gebeukt/gepeuterd.
Het enige dat werkt is een plaat hout voor het luik. Omdat ik de deur zelf wel open en dicht wil doen zonder over die plaat te struikelen ben ik ietwat creatief geweest.
Ik heb 2 geleiders op de deur geschroefd en daar schuif ik dan een plaat in. Aan de bovenkant een schuifje waardoor ze hem zelf niet omhoog kunnen wippen.

Dit! Guus hier krijgt elk luik stuk wanneer hij niet vlot genoeg een onderdeel kapot krijgt dan neemt die een aanloop en gaat als een stormram dwars door het luik heen

Zorg bij een plank wel dat die heel soepel open en dicht kan of inderdaadzoals hierboven een schuifje. Mijn ene kat had zelf daarmee ondervonden dat die hem open kon duwen en dan halverwege open bleef staan

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-22 11:38

Hmm ik zit in een huurhuis dus een houten constructie aan de deur zal m'n huurbaas niet zo tof vinden... Kattenluik was al een heel gedoe.

Heb voor nu even ducttape en hoop dat ze daar niet doorheen gaan. En SureFlap gemaild met het probleem, ergens hopend dat ze me een nieuwe sturen omdat het chipsysteem ook niet meer werkt... Dit luik is wel vrij oud al dus misschien daarom ook minder hufterproof...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:39

Op zich zijn 4 kleine schroefjes genoeg. Er hoeft geen enorm gewicht aan te hangen tenslotte. En die kun je later gewoon weer dichtsmeren met houtvuller.

Ik heb zelf liever 4 kleine gaatjes dan ducttape troep op de deur. Maar dar komt door een half ducttape trauma :P

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:41

Mijn kat doet dit ook, hij sloopt gewoon het hele luik eruit. Wij zetten altijd de kattenbak ervoor met daarop iets zwaars, zoals een krat bier of een zak kattenbakvulling.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:47

Handig hè, een kattenluik :+ hier trekt er een gewoon het complete frontje eraf als ie naar buiten wil -O-
Ook hier gaan de katten alleen naar buiten wanneer we thuis zijn. En om het minder verwarrend te maken voor ze, zetten we hier maar de wasmand ervoor, en als het kan de deur dicht van de kamer waar het kattenluik zit. Dan maar zo :roll:

Everywhere... is just a journey away

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 20:20

xLoki schreef:
Hmm ik zit in een huurhuis dus een houten constructie aan de deur zal m'n huurbaas niet zo tof vinden... Kattenluik was al een heel gedoe.

Heb voor nu even ducttape en hoop dat ze daar niet doorheen gaan. En SureFlap gemaild met het probleem, ergens hopend dat ze me een nieuwe sturen omdat het chipsysteem ook niet meer werkt... Dit luik is wel vrij oud al dus misschien daarom ook minder hufterproof...

Ik weet niet hoe hoog het kattenluik zit maar bij ons hielp een krat bier ervoor. :+
Desnoods zet je twee kratten op elkaar. En als ze wel van het kattenluik gebruik mogen maken schuif je de kratten aan de kant.

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 21:16

Wij hadden er ook een vol krat bier voor.. _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 21:17

M_arjolein schreef:

Dat schuiven ze hier aan de kant. 2 op elkaar ook :')

Dan werken ze ineens samen 3 katten van 6,5 kg de stuk.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 21:42

Spenk schreef:
M_arjolein schreef:

Dat schuiven ze hier aan de kant. 2 op elkaar ook :')

Dan werken ze ineens samen 3 katten van 6,5 kg de stuk.

Haha ja ik heb maar een kleintje van 2.9 kilo die redde dat niet :')

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie