Spondylose | Alternatief spiersupport Groene Os

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ApWi

Spondylose | Alternatief spiersupport Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 08:49

Hi!

Ik had hele goede ervaringen gelezen over Spier Support van de Groene Os maar dat verkopen ze niet meer. Iemand een tip voor een goed alternatief?

Wilde een korte samenvatting schrijven maar is toxh een heel verhaal geworden :D

Ik wil mijn senior van 14,5 (kruising Boxer/Stafford) iets aanvullends geven voor zijn spondylose rug en spierafname achterhand.

Hij krijgt op dit moment 1x in de maand massage i.c.m. hydrotherapie, Librela injectie en Doils Joint en is met deze combinatie weer een jonge hond.

Ik mag eigenlijk niet klagen want vergeleken met andere senioren uit de buurt doet ie het echt heel goed. Maar ik wil proberen of het nog beter kan, of in ieder geval nog meer stabiel houden en voorkomen dat het wel echt slechter gaat.

DA raadde glucosamine aan, maar dan kom ik 100 verschillende merken/soorten tegen wat je evt icm allerlei andere dingen kan geven voor een nog beter resultaat, dus dat overzicht een beetje kwijt. Behalve dat ik enorm veel verhalen las over spier support van de Groene Os, ze hebben tegenwoordig wel iets anders dat heet spier herstel maar lees daarover dat het minder goed werkt maar verder weinig ervaringsverhalen.

Ben dus vooral benieuwd naar ervaringen, vooral degene die bekend zijn met spier support en naar tevredenheid nu iets anders gebruiken.

(n.a.v. berichten in de zoekfunctie hier en op FB, heb ik al wat uitgeprobeerd werkt niet, vitamine D3 tabletjes icm mariadistel, CBD, Flexadin)

janoukJarig
Blogger

Re: Spondylose | Alternatief spiersupport Groene Os

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:34

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 10:37

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-23 09:14

Bedankt voor de reacties!

@janouk, spreekuur had ik nog niet gezien, ga ik eens kijken.

@ogidni, Phytonics heb ik idd voorbij zien komen en leek me al het beste alternatief.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:14

Ik kan toch Glucosamine aanraden. Het liefst icm Chondroïtine en MSM.
Hoeveel weegt de hond? Anders zou je met een reken sommetje ook gewoon de humane van Lucovitaal kunnen geven.

Anders zou ik kiezen voor die van PUUR. Ik weet even niet welke producten zij precies hebben maar het is gewoon een goed merk.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 08:35

Nyaleti schreef:
Ik kan toch Glucosamine aanraden. Het liefst icm Chondroïtine en MSM.
Hoeveel weegt de hond? Anders zou je met een reken sommetje ook gewoon de humane van Lucovitaal kunnen geven.

Anders zou ik kiezen voor die van PUUR. Ik weet even niet welke producten zij precies hebben maar het is gewoon een goed merk.

Hij weegt 33 KG.

Ik heb altijd begrepen dat humaan niet mocht voor dieren. Maar van dit merk zou het dan veilig kunnen?

Puur ben ik bekend mee, tijdje oordruppels gegeven. Maar ze hebben zoveel dat ik me dan afvraag of ik alles moet geven of een soort genoeg is. Ik zou dan gelijk puur muscle mass icm met spondy en glucosamine extra gaan geven :D maar dat is denk een beetje overkill?

En dan twijfel ik gelijk weer qua ingrediënten welke beter is, die Phytonics Muscle Support of de Puur Muscle Mass.

Begrijp al die termen niet maar voor mij als leek lijkt in dit geval de Phytonics beter te zijn omdat er ook vitamines inzitten. Maar of dat dan echt beter is weet ik niet, hoop op advies van iemand met verstand ervan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 09:14

Puur Spondy helpt echt heel goed, daarnaast kan je dan nog wel glucosamine, of groenlipmossel geven, ook Flexadin advanced is echt wel effectief, maar Puur Spondy helpt echt voor de spondylose.