Onze weg naar Otje de assistentiehond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 13:48

Netjes gedaan, gefeliciteerd :)

Whizz
Berichten: 1048
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:34

Knap hoor, gefeliciteerd! *\%/*

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:11

Hoera! *\o/*
Niet zo verbazingwekkend met hoe goed jullie gingen maar wel een hele prestatie! Goed gedaan :)

Hoe gaat het met de hondjes samen?

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 22:51

Bedankt allemaal! <3 ben heel blij! Vanavond lekker hamburgers gegeten en als toetje een taartje om het te vieren, en Otje heeft ook allemaal lekkers gehad. Naast dr normale KVV heeft ze ook een “burgertje” van rauw gehakt en een paar plakjes kaas gehad, dr dag kan nu niet meer stuk volgens mij :')


hasufel schreef:
Hoera! *\o/*
Niet zo verbazingwekkend met hoe goed jullie gingen maar wel een hele prestatie! Goed gedaan :)

Hoe gaat het met de hondjes samen?


Gaat heel goed! Ze zijn gek op elkaar!
As we speak liggen ze lekker samen bij me op de bank te dutten. :+:

Afbeelding

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 07:17

Wat ik me wel afvraag. Hoe doet de nieuwe hond het als je otje overal mee naartoe neemt? Is die niet jaloers?

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 07:47

https://www.uu.nl/nieuws/hulphond-veran ... -ten-goede

Ik heb met mijn honden meegewerkt aan het onderzoek naar mogelijke stress bij hulphonden voor ptts veteranen. Mijn honden waren de controle groep voor huishonden zonder werk als hulphond.

Ze onderzoeken wetenschappelijk of de honden bijdragen aan welzijn mensen en ook of de hulphonden daar onder lijden of niet.
Voor betere wetgeving etc

prompter

Berichten: 11158
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 08:56

Gefeliciteerd, knap van Otje!

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 10:12

Berryz schreef:
Wat ik me wel afvraag. Hoe doet de nieuwe hond het als je otje overal mee naartoe neemt? Is die niet jaloers?


Nee hoor, die weet niet beter! Als we allebei moeten werken gaat hij naar m’n ouders, die een jonge Windsprite hebben en z’n beste vriendin is, of met de uitlaatdienst van m’n buurvrouw mee, waar z’n beste vriend dagelijks mee mee gaat. Dus die vindt het wel gezellig allemaal haha! :D ik werk 24 uur per week en m’n vriend werkt onregelmatig een vaak ‘s avonds, dus hij is ook vaak gewoon lekker alleen met m’n vriend thuis. Alle aandacht voor Appie <3 en als het kan, gaat hij ook gewoon gezellig mee.
Als ik boodschappen moet doen en Otje is mee, blijft hij ook prima even een half uurtje alleen thuis.
Ze krijgen in ieder geval beide meer dan genoeg aandacht haha :')


janouk schreef:
https://www.uu.nl/nieuws/hulphond-veran ... -ten-goede

Ik heb met mijn honden meegewerkt aan het onderzoek naar mogelijke stress bij hulphonden voor ptts veteranen. Mijn honden waren de controle groep voor huishonden zonder werk als hulphond.

Ze onderzoeken wetenschappelijk of de honden bijdragen aan welzijn mensen en ook of de hulphonden daar onder lijden of niet.
Voor betere wetgeving etc


Interessant onderzoek! Ga het eens doorlezen :) bedankt voor de link!

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 07:36

Hoi gaat het nu met jou en otje?

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 11:42

Ja best wel heel goed eigenlijk! :) ik heb besloten om een nieuwe baan te zoeken en deze inmiddels ook gevonden, in de richting waarin ik gestudeerd heb. Ik heb aan de kunstacademie gestudeerd en ga dus een hele leuke creatieve functie invullen bij een heel leuk bedrijf!

Heb er enorm veel zin in, ze zijn ook ontzettend verwelkomend naar Otje toe, ze hebben zelfs nog gebeld of ze iets voor haar moesten aanvragen of regelen. Voelt heel welkom! Ik ga 2 dagen op kantoor en 2 dagen thuis werken, dus dat past denk ik stukken beter bij me dan altijd op locatie werken (wat bij m’n oude werk dus was)

Ik ben de hele maand maart vrij omdat ik al uit dienst ben bij m’n oude werk en per 1 april begin op m’n nieuwe, dus Otje heeft het momenteel ook niet zo druk :P

We zijn wel vorige week naar de Hortus Botanicus geweest, wilde toch de bloeiende penisplant eens bekijken hahah.
Ot vond het allemaal weer prima, de tropische temperaturen in de kassen deden haar niks. En de gekke geurtjes van sommige planten ook niet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even Otje d’r horoscoop voorlezen :')
Afbeelding

Ze is ook nog mee geweest uit eten, gingen kaas fonduen. Ook weer heel erg welkom, ze hadden een tekeningetje van een hondje gemaakt op het reservering bordje en ze hadden dekentjes voor haar <3 die had ik zelf meegenomen maar vond het zo lief! Ze hadden het vleesplankje precies boven haar hoofd gezet maar die heeft ze keurig genegeerd.

Afbeelding
Afbeelding

En verder heeft ze dus ook lekker veel vrij en doen we leuke dingen met Appa erbij, omdat ik nu alle tijd voor ze heb :+:

We zijn al meerdere keren lekker naar het strand geweest!
Afbeelding

Ze kunnen hier altijd heerlijk van het zonnetje genieten op het balkon! Vaak lekker uit de wind.
Afbeelding

Soms zijn de ochtenden nog wel koud :brr:
Afbeelding

We hebben onze frisbee lessen heel positief afgesloten, de laatste les deden we een wedstrijdje en zijn we tweede geworden :))
Afbeelding

Zowel Otje als Appa zijn naar de fysio geweest, als checkup voor het renseizoen weer begint maar ik vind het ook belangrijk dat Otje gewoon goed in d’r lijf zit.
Afbeelding

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 13:33

Wat leuk om te horen! Ze zien er ook goed uit
Superfijn als er zoveel rekening met haar/jullie wordt gehouden.
Spannende beslissing, van baan veranderen
Fijne rustige dagen en dan succes met je nieuwe baan!

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 13:19

Na lange tijd hier weer eens een update :D

Inmiddels ben ik bijna een half jaar werkzaam bij mijn nieuwe werkgever, en het gaat echt supergoed met Otje erbij. Ze is inmiddels benoemd tot Chief Peace & Happiness Officer {:}

Met mij gaat het ook erg goed sinds m'n baanwissel. Natuurlijk nog wel eens downs, maar heb nu meer ups gelukkig!

Ik ben echt gigantisch trots op hoe Otje het allemaal doet, ze gaat overal zó makkelijk mee naartoe. Laatst hadden we een bedrijfsuitje op een boerderij, ze vond de geitjes wel erg interessant :P Maar ook met de activiteiten en 's avonds de bbq deed ze het ook zo super. Ze negeert iedereen netjes, en het lijkt altijd net alsof ze overal al tig keer geweest is zo nuchter als ze is haha.

Enige is dat ze wel 2x in de week vroeg uit bed moet om naar kantoor te gaan... En daar is Otje niet zo van :Y) Ik werk ook 2 dagen thuis en dan kan ze lekker blijven liggen 8-)
Afbeelding

We hebben sinds kort ook een mooie veilige bench in de auto!

Afbeelding


Komende zondag vertrekken we voor 2 weken naar Schotland! 2 weken roadtrippen met de tent. Heb er heel veel zin in maar vindt het ook erg spannend! Gelukkig heb ik m'n Otje <3 <3 <3
Afbeelding

De honden vinden gelukkig de tent helemaal fantastisch <3 Appa vindt het ook wel een beetje spannend allemaal, hij trekt zich ook erg op aan Otje. De reddende engel haha.
Afbeelding

Mijn superdog <3 <3
Afbeelding