Zoals topic titel doet vermoeden, welk dier leeft er onder mijn vloer en bijt hele gaten erin om in mijn kantine te komen?
Inmiddels word ik er gek van, ik heb wat caviatjes in mijn kantine op stal zitten omdat het van de winter te koud was buiten, dus gezellig naar binnen verplaatst maar omdat ik niet vind dat ze in een klein hokje horen heb ik een groot hok gemaakt waar ze lekker kunnen rond rennen, schuilen etc. Opeens miste ik langzaam aan steeds de kleine cavia’s en vond ik uiteindelijk een gat in de vloer.
De vloer bestaat uit steenschotten dus gelijk tussen de hele kleine kieren beton gestort en probleem was verholpen dachten we. Dit ging een week of 2 goed tot ik weer de kleinste baby’s ging missen nergens wat kunnen vinden dus ik dacht dat de cavia’s niet meer met elkaar konden en elkaars baby’s dan weg werkte. Dus cavia’s gescheiden tot ik eergisteren weer een gat zag zitten, het gat is echt groot wat zich erdoor heen knaagt. De vloer bestaat uit zeer zware steenschotten en is dus ook vrij dik, dit lijkt geen probleem te zijn voor dit monster.
Inmiddels vloer omhoog gehaald en daar vond ik dus wat lijkjes cavia’s, conclusie is dus duidelijk iets eet de cavia’s op en bijt zich gewoon naar boven maar wat? Een muis lijkt mij dit niet te kunnen, een rat?
Rattengif hebben we onder de vloer gezet maar hier word niet van gegeten, de cavia’s zijn schijnbaar lekkerder

Inmiddels zit alles nu in noodhokjes hoog en dicht maar zo wil ik m’n cavia’s niet houden.
Het monster dier laat de volwassen cavia’s wel met rust en de konijnen die volwassen zijn ook. Deze zijn denk te groot?