Kat die schrokt en overgeeft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

8Eveline

Kat die schrokt en overgeeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-22 21:16

-O- ondertussen zijn mijn ideeën op dus misschien heeft bokt nog tips?

Een van mijn katten heeft een zeer grote eetlust en was hierdoor ook te dik. Hierdoor schrokt ze ook.
Ze eet apart van mijn andere kat en krijgt de brokjes in een voertoren en een slowfeeder (paars plastic ding met punten) hierin is ze erg goed.

Alleen nu begint ze sinds kort alles eruit te kotsen. Brokjes zuigt ze naar binnen als een stofzuiger lijkt wel want nog helemaal intact :')
Als ik haar daarna eten aanbiedt eet ze dit gewoon. Geen tekenen van ziek zijn. En gelukkig tot nu toe 2x in de week dit gezien (kan dus vaker).

Ze krijgt beetje natvoer van Hill's Science Plan Young Adult Sterilised Cat. En de brokjes van Nutrivet Inne Cat, juist laatst dit uitgezocht voor haar omdat ik bang was dat ze honger heeft.
Ze krijgt afgewogen in meerdere kleine porties per dag.

Iemand nog tips? Grotere brokken? Brokjes weken in bv water? Bezoekje toch naar de dierenarts?

Nog steeds dyslecties

swartbeessie

Re: Kat die schrokt en overgeeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 21:21

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-22 21:28

Nog steeds dyslecties

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 21:28

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-22 21:32

zonnebloem18 schreef:
Ik heb deze: https://www.lidl.nl/p/catit-katten-voer ... wcEALw_wcB voor onze vreetzak.
Desnoods in kleinere porties geven, maar ze is goed 15 minuten bezig om een portie brokjes hier uit te krijgen.

Oh echt :Y) dat red ze hier met niks. Ken deze ook helemaal niet ziet er uitdagend uit. Thanks!

Ik geef nu het in de slowfeeders die ik nu heb ook kleine porties. Maar net kwam het er weer uit.

Nog steeds dyslecties

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 21:35

Hier is daar de truc voor om steeds af te wisselen in slowfeeders/voerspellen.

Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.specialmuchi.nl - Instagram: @specialmuchi

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 21:40

Wij hebben hier vaker dieren met voernijd gehad, mocht dat bij jouw kat zo zijn is bij ons de oplossing gewoon onbeperkt eten aan te bieden. uiteindelijk zal dat geschrok, overgeven ophouden, gewicht trekt na weken wel weer bij. Geef het wel de tijd.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.
Mijn paard heeft een snor.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 21:46

Anastasia24 schreef:
Wij hebben hier vaker dieren met voernijd gehad, mocht dat bij jouw kat zo zijn is bij ons de oplossing gewoon onbeperkt eten aan te bieden. uiteindelijk zal dat geschrok, overgeven ophouden, gewicht trekt na weken wel weer bij. Geef het wel de tijd.

Dit heeft bij ons ook goed gewerkt

Verder zou ik meer natvoer aanbieden. Er bestaan veel soorten natvoer die volledig zijn dus daar kun je gerust van voeren, ook bevat dit minder calorieën dan brokjes.

De nutrivet brokjes voer ik thuis ook maar zijn erg klein, tegen schrokken zou ik zeker grotere brokjes aanraden

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 22:01

Je kunt ook kiezen voor een grotere brok qua vorm. Ik heb Natures health carnivore large bites voor mijn 2 schrokkopjes en ze spuugden direct niet meer.

[o]

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 22:12

Onze schrokker krijgt z'n natvoer in ijsblokbakje. We doen er ook extra water bij zodat hij nog extra moeite moet doen en meer vocht binnenkrijgt.

Afbeelding

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-22 14:15

kiwiwitje schreef:
Hier is daar de truc voor om steeds af te wisselen in slowfeeders/voerspellen.

Ja ik denk dat ik wat erbij haal wie weet helpt dit?

Amber_anne schreef:
Anastasia24 schreef:

Dit heeft bij ons ook goed gewerkt

Verder zou ik meer natvoer aanbieden. Er bestaan veel soorten natvoer die volledig zijn dus daar kun je gerust van voeren, ook bevat dit minder calorieën dan brokjes.

De nutrivet brokjes voer ik thuis ook maar zijn erg klein, tegen schrokken zou ik zeker grotere brokjes aanraden

Weet niet of het voernijd is maar het is niet gezond zo. Ik vindt het naar om te zien en het lijkt me voor haar ook niet fijn.
Ze kreeg onbeperkt maar naar de sterilisatie is ze flink aangekomen. Ben daar erg bang voor. Onze dierenarts zit erg op je nek met overgewicht. Maar het zou zo fijn zijn voor mijn anderen kat.
Toen ze ziek was kreeg ze ook onbeperkt <3 en kon hij ook brokje tussendoor nemen. Maar het schrok gedrag kwam meteen weer terug maar goed heb het toen ook niet de tijd gegeven.
Meer natvoer lijkt me ook prima idee. Moet even kijken wat andere kat ook wil eten, die is daarin wat kieskeuriger.

ikkedus schreef:
Je kunt ook kiezen voor een grotere brok qua vorm. Ik heb Natures health carnivore large bites voor mijn 2 schrokkopjes en ze spuugden direct niet meer.

Ah dat lijkt mij ook fijn. Andere merken zijn ze makkelijk in dat scheelt. Wat Amber_anne ook zegt deze brokjes lijken ook wel erg klein.

jojoleinee schreef:
Onze schrokker krijgt z'n natvoer in ijsblokbakje. We doen er ook extra water bij zodat hij nog extra moeite moet doen en meer vocht binnenkrijgt.

[ [url=m/VLreCY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Slim :D ik ga opzoek ernaar.
Laatst bijgewerkt door 8Eveline op 17-04-22 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Nog steeds dyslecties

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 14:18

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-22 14:20

Marjo schreef:
Wij hebben een tijdje een toren gehad waar het voer in zat. Pluspunt is dat ze dan ook nog moeite doen voor het eten.

https://www.bol.com/nl/p/cat-it-senses- ... androidapp

Dit is haar talent ondertussen, ze is er bizar goed en snel in. Ik heb het ding zelfs al moeten verzwaren omdat met omtrekken het nog sneller ging :')

Nog steeds dyslecties

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 14:33

Hier staat een voerautomaat die 3x per dag automatisch de juiste hoeveelheid brokjes geeft. Dat gaat over het algemeen goed zonder overgeven. Ik heb de katten onbeperkt gevoerd vanaf kitten maar na 10 jaar, en 2 katten met 3 kilo overgewicht, durf ik wel te zeggen dat dat gewicht niet altijd bij trekt :+

Vandaar nu meerdere porties afgewogen per dag.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 15:17

Anastasia24 schreef:

Dit hebben wij ook altijd gedaan, maar kat werd moddervet. Kon zichzelf niet meer normaal wassen. Ze heeft jaren onbeperkt gekregen maar dit werkt dus niet bij alle dieren.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 15:23

Hier hetzelfde. Voorheen kregen ze onbeperkt, maar de poes die groeit en groeit.
Ze eten gescheiden, dat helpt in elk geval de langzame eter al. We hebben het bordje van de dikzak op een verhoging gezet en hierdoor is het braken minder, maar het is nog steeds in twee tellen op.

Wij doen het nu anders en ik vond het eerst zielig, maar ze vindt het echt leuk, want ze laat haar voerbak ervoor staan.
We gooien een voor een de brokjes door de kamer. :+ Ze moet er daardoor wat moeite voor doen en doordat we niet meteen een nieuwe gooien, lijkt ze minder gehaast te eten. Tot nu toe geen gebraak meer en we gooien brokjes tot de ander klaar is met eten. Hij eet daardoor ook minder gestrest. Voorheen keek hij steeds om zich heen.

Ze krijgen wel een afgewogen portie trouwens.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie