kiwiwitje schreef:Hier is daar de truc voor om steeds af te wisselen in slowfeeders/voerspellen.
Ja ik denk dat ik wat erbij haal wie weet helpt dit?
Amber_anne schreef:Anastasia24 schreef:Wij hebben hier vaker dieren met voernijd gehad, mocht dat bij jouw kat zo zijn is bij ons de oplossing gewoon onbeperkt eten aan te bieden. uiteindelijk zal dat geschrok, overgeven ophouden, gewicht trekt na weken wel weer bij. Geef het wel de tijd.
Dit heeft bij ons ook goed gewerkt
Verder zou ik meer natvoer aanbieden. Er bestaan veel soorten natvoer die volledig zijn dus daar kun je gerust van voeren, ook bevat dit minder calorieën dan brokjes.
De nutrivet brokjes voer ik thuis ook maar zijn erg klein, tegen schrokken zou ik zeker grotere brokjes aanraden
Weet niet of het voernijd is maar het is niet gezond zo. Ik vindt het naar om te zien en het lijkt me voor haar ook niet fijn.
Ze kreeg onbeperkt maar naar de sterilisatie is ze flink aangekomen. Ben daar erg bang voor. Onze dierenarts zit erg op je nek met overgewicht. Maar het zou zo fijn zijn voor mijn anderen kat.
Toen ze ziek was kreeg ze ook onbeperkt
en kon hij ook brokje tussendoor nemen. Maar het schrok gedrag kwam meteen weer terug maar goed heb het toen ook niet de tijd gegeven.
Meer natvoer lijkt me ook prima idee. Moet even kijken wat andere kat ook wil eten, die is daarin wat kieskeuriger.
ikkedus schreef:Je kunt ook kiezen voor een grotere brok qua vorm. Ik heb Natures health carnivore large bites voor mijn 2 schrokkopjes en ze spuugden direct niet meer.
Ah dat lijkt mij ook fijn. Andere merken zijn ze makkelijk in dat scheelt. Wat Amber_anne ook zegt deze brokjes lijken ook wel erg klein.
jojoleinee schreef:Onze schrokker krijgt z'n natvoer in ijsblokbakje. We doen er ook extra water bij zodat hij nog extra moeite moet doen en meer vocht binnenkrijgt.
[ [url=m/VLreCY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Slim
ik ga opzoek ernaar.