Katten aan hond laten wennen.

Moderators: Firelight, Mjetterd, Ladybird, Muiz, ynskek, Polly, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lauss_

Katten aan hond laten wennen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-22 12:04

Hoi!

Ik ben op zoek naar tips hoe ik het beste een hond kan introduceren in ons huis waar al 2 katten wonen.

Mijn katten zijn 5 jaar oud en hebben geen ervaring met andere dieren.

Hoe kan ik hun kennismaking zo soepel mogelijk laten verlopen. Het gaat om een hond van 6 maanden die ook nog geen katten kent.

Ik hoor graag als er dingen zijn waar ik extra op moet letten!

Kabayo

Re: Katten aan hond laten wennen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:13

Vooral de dieren niet op hun eigen rustplek samen laten zijn. Heeft de kat een eigen mandje of plek waar ze altijd ligt? Pup mag er niet heen. Ligt de hond in de mand of op het kleed, mag de kat er niet heen. Zodoende ging het hier eigenlijk zonder problemen. Alleen buite vind ze het wel eens grappig om er achter aan te rennen want dan rent de kat natuurlijk ook :+ Maar daar wordt aan gewerkt en gaat nu ook goed

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:20

Wij hebben een (jonge) pup geïntroduceerd bij een oudere kat. De kat kon naar boven en we lieten haar zelf kiezen of/wanneer ze naar beneden wou komen. Daarnaast hadden we een puppyren, als de kat dan beneden kwam zorgde we ervoor dat de pup in de ren zat en probeerde we die af te leiden met speeltjes/brokjes. We hebben in ieder geval steeds vermeden dat de pup achter de kat aan ging jagen. Uiteindelijk werden ze steeds vertrouwder met elkaar (maar daar ging wel wat tijd overheen). Op dit moment wil de hond nog steeds het liefst achter haar aan rennen, maar hij weet dat dat niet de bedoeling is en ze tolereren elkaar grotendeels. :)

Een wat oudere hond zou ik in ieder geval aanlijnen in het begin, zeker als je niet weet hoe hij/zij reageert op katten.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:31

Feliway Friends gebruiken voor de katten.
Eerst de dieren laten wennen aan elkaars geur. Dus iedere in een andere kamer en daarna omruilen.

Samen eten, verbroederd.

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-22 16:51

Bedankt iedereen! De katten kunnen naar boven, de hond niet. Dus ze kunnen weg als ze dat willen. Ik zal zorgen dat de hond in het begin aangelijnd is als ze samen zijn.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 17:06

Onze hond is bang voor katten. Toen ik mijn kitten kreeg (6 weken oud super klein), was de hond super gestresst. Ik heb ze beiden vol gestopt met snoep en niet geforceerd naar elkaar toe. Kitten in de armen in het begin, want stel dat de hond wel zou happen. Nou, we hadden beter de hond op kunnen tillen ;-) .

Maar ik heb ze vooral veel ruimte gegeven en snoepjes zodat het leuk zou zijn.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie