Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XxDiandraxX schreef:Naar welk land wil je? Afhankelijk daarvan kun je actie ondernemen. Bloed af laten nemen door de dierenarts en opsturen naar het lab. Maar alles hangt of staat met het land waar je heen wil en of je weer terug wil nederland in.
XxDiandraxX schreef:Klopt, maar als het goed is weet je dierenarts dat ook. Het lastige is dat het nooit voor alle landen goed is. Sommige willen minimaal 6 maanden na bloedafname, andere weer maximaal een jaar oude rabiesvaccinatie om aanvullende eisen nog maar even te vergeten. Dus lastig om het altijd goed te hebben.
Maar neem even contact op met je dierenarts. Rabies titer is echt niet zo ingewikkeld dus dat moeten ze daar gewoon kunnen regelen voor je.
mvdende schreef:XxDiandraxX schreef:Klopt, maar als het goed is weet je dierenarts dat ook. Het lastige is dat het nooit voor alle landen goed is. Sommige willen minimaal 6 maanden na bloedafname, andere weer maximaal een jaar oude rabiesvaccinatie om aanvullende eisen nog maar even te vergeten. Dus lastig om het altijd goed te hebben.
Maar neem even contact op met je dierenarts. Rabies titer is echt niet zo ingewikkeld dus dat moeten ze daar gewoon kunnen regelen voor je.
Mijn hond moet in juni weer z'n entingen hebben. Als het zo "rustig" blijft rondom Rusland zoals nu (rustig als in, Rusland houdt zich tot nu toe uitsluitend bezig met Oekraïne binnenvallen en niet met oost Europa) dan regel ik het tegelijk met z'n standaard entingen. Mocht de pleuris eerder echt uitbreken, dan onderneem ik direct actie.
Hij heeft vorig jaar z'n 2e rabiës enting gehad, dus dan zou het precies nog binnen het jaar vallen.
Hannanas schreef:mvdende schreef:
Mijn hond moet in juni weer z'n entingen hebben. Als het zo "rustig" blijft rondom Rusland zoals nu (rustig als in, Rusland houdt zich tot nu toe uitsluitend bezig met Oekraïne binnenvallen en niet met oost Europa) dan regel ik het tegelijk met z'n standaard entingen. Mocht de pleuris eerder echt uitbreken, dan onderneem ik direct actie.
Hij heeft vorig jaar z'n 2e rabiës enting gehad, dus dan zou het precies nog binnen het jaar vallen.
Rabies intenting hoeft maar eens per drie jaar.
Hannanas schreef:Rabies intenting hoeft maar eens per drie jaar.
XxDiandraxX schreef:Hannanas schreef:Rabies intenting hoeft maar eens per drie jaar.
In nederland (en veel andere landen) wel. Maar er zijn ook landen die eisen dat de rabies vaccinatie niet ouder is dan een jaar.
Kim, er zijn meer reizen waarbij rabies titer nodig is. Maar dan heb ik het bijvoorbeeld over naar turkije gaan en dan weer terug de EU in willen. Dan heb je hem voor turkije niet nodig maar wel weer om terug te kunnen komen.
Wel met je eens hoor betreft de relatie tussen rabies enting en oorlog in rusland
KimD schreef:XxDiandraxX schreef:In nederland (en veel andere landen) wel. Maar er zijn ook landen die eisen dat de rabies vaccinatie niet ouder is dan een jaar.
Kim, er zijn meer reizen waarbij rabies titer nodig is. Maar dan heb ik het bijvoorbeeld over naar turkije gaan en dan weer terug de EU in willen. Dan heb je hem voor turkije niet nodig maar wel weer om terug te kunnen komen.
Wel met je eens hoor betreft de relatie tussen rabies enting en oorlog in rusland
Laat ik het anders stellen, de meeste reizen die mensen met hond maken heb je hem niet nodig om erheen of terug te reizen.
Zoals bijvoorbeeld Turkije is toch een reis die je, als je deze met de hond maakt, heel bewust maakt en dus ook de Rabiës titer al lang van tevoren regelt. Niet iets wat je 'zomaar gewoon' doet.
Net zoals Australië & NZ, daar ga je ook niet per ongeluk naartoe.
Gebruikers op dit forum: blokfluit, IASCrawler, YandexBot en 47 bezoekers