Vlooien anticonceptie uit de handel

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

marleen_usar

Vlooien anticonceptie uit de handel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-22 09:48

Vorig jaar zomer een vlooien probleem gehad en ik kreeg ze niet weg,ik zat met mijn handen in het haar. Uiteindelijk met anti vlooienconceptie van Beaphar was ik er van af. Het is een pil die geef je 1 keer per maand, ik heb echt van alles geprobeerd maar dit lijkt wel een wondermiddel.
Nu wilde ik gisteren weer nieuwe bestellen maar ze zijn uit de handel. Gebruikt iemand op bokt ze ook en zijn ze ook in het buitenland te krijgen? Ik heb een hond en een kat met een vlooien allergie dus ik wil ze ze het graag hebben.Ik heb net bij Amazon nog 3 doosjes kunnen bestellen.

Anoniem

Re: Vlooien anticonceptie uit de handel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:15

Ik haal beavecto elke 3 maanden. Het is het enige waardoor mijn hond geen jeuk heeft.. bij de dierenarts. Ook 1 pil.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:18

Laatst bijgewerkt door insun op 13-04-22 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Veel mensen danken hun goed geweten aan hun slecht geheugen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:19

pimaude schreef:
Ik haal beavecto elke 3 maanden. Het is het enige waardoor mijn hond geen jeuk heeft.. bij de dierenarts. Ook 1 pil.

Zou het minder vaak geven. Probeer maar uit. Hier al jarenlang ervaring dat bravecto 6 a 7 maanden sowieso werkt. Omdat het toch een wat omstreden middel is (gebruik persoonlijk al zeer veel jaren bij redelijk grote roedel zonder enig probleem) zou ik proberen het minder vaak te geven. Zeker omdat het mogelijk op stapelt in het lijf.

Hier heeft er vanmorgen zeker 1 door een nest teken gelopen. Ik zie letterlijk overal teken in huis en kan de honden uit kloppen brrrr. Net bravecto besteld en tot nu toe hoef ik het maar 1x per jaar te geven. De ervaring is dat ze dan ook stukken minder teken mee naar huis nemen gelukkig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:20

Helaas jeukt ze strak op 3 maanden weer van het minimale beestje.. :-( echt een drama die allergie. Ik volg wel even mee.. een injectie heb ik de da nooit over gehoord! Interessant

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:24

Heb je de banden van seresto wel eens geprobeerd? Dat was enige wat hier effect had. Band ruikt niet en gaat 7 tot 8 maanden mee

Niets is onmogelijk, soms wel een zoektocht

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:30

Wij geven nexguard. Broertje van de bravecto. Werkt volgens de beschrijving 1 maand, maar doet het hier veel langer. Denk dat ik de honden hier 2 keer per jaar ontvlooi? Doe dat trouwens alleen als ik vlooien zie :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:31

trustHim schreef:
Heb je de banden van seresto wel eens geprobeerd? Dat was enige wat hier effect had. Band ruikt niet en gaat 7 tot 8 maanden mee

Hier ook tevreden se resto gebruiker.

Wel mag de band niet te los zitten, anders werkt het niet zo goed.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:38

Seresto gaf hier enorm heftige allergische reactie bij mijn herder. Na 3 dagen band af gedaan en binnen week hele hals open. Daarnaast bleek Seresto niet handig met de bijna dagelijkse zee avonturen. Die banden gaan niet in combinatie met zout water. Maar voor diverse andere mensen misschien wel een fijne oplossing idd

Esperanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:40

Ik woon dus in Oostenrijk en het gekke is dus, de katten hebben hier geen vlooien. Bestaan niet, kunnen hier niet overleven, geen idee :?

Ik ben er wel blij mee dat ik ze dus niets hoef te geven. Die middelen zijn helaas niet allemaal heel gezond voor de hond of kat.

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:19

trustHim schreef:

Wij gebruiken ook seresto banden. Ik doe ze rond maart/april om tot september/oktober en zie hier nooit vlooien en zelden teken. In de tussenliggende periode hebben ze niets om.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:22

Pluttersput schreef:
Wij geven nexguard. Broertje van de bravecto. Werkt volgens de beschrijving 1 maand, maar doet het hier veel langer. Denk dat ik de honden hier 2 keer per jaar ontvlooi? Doe dat trouwens alleen als ik vlooien zie :j

Gebruik ik ook! En inderdaad ook minder dan maandelijks :)
Het is overigens minder 'omstreden' dan Bravecto zelf.

Seresto banden altijd met tevredenheid gebruikt maar de laatste 4 banden werkten gewoon niet.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:09

Ik geef simparica 1x per maand een pil perfect! Mijn labrador zwemt veel en krijgt dan hotspots in de nek van seresto.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:56

Hier ook goede ervaring met seresto terwijl mijn hond best gevoelig is qua allergieën en huid reacties

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:00

Noemt het product misschien Vlo Kill nu ? Ik zie deze pillen van Beaphar online te koop.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:01

Esperanza schreef:
Ik woon dus in Oostenrijk en het gekke is dus, de katten hebben hier geen vlooien. Bestaan niet, kunnen hier niet overleven, geen idee :?

Ik ben er wel blij mee dat ik ze dus niets hoef te geven. Die middelen zijn helaas niet allemaal heel gezond voor de hond of kat.

Hier ook haast nooit een vlo en ik woon in België :D
Ben er heel blij mee want ik hoef maar 1 of max 2 keer per jaar Advantage aan de poezen te geven en klaar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-22 13:34

Nee vlokil dood de vlooien die op de hond of kat zitten, in de omgeving gaan de vlooien dan gewoon door met eitjes leggen. Gelukkig heb ik het gevonden bij Amazon die hadden nog wat. Seresto werkt wel bij mijn kleine spanjaard maar niet bij de York en de roemeen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:08

Ik geef om de 4 maanden een Bravecto pil aan de Chihuahua en een Bravecto pipetje in de nek van de kat. Werkt super en merk niks aan de dieren verder.

Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals het gaat!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-22 15:10

Ik schrik van het feit dat er nog zoveel bravecto wordt gegeven ik zit in een facebookgroep daar hoor je hele heftige ervaringen.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:17

Ik durf dat ook niet te geven. Heb het 1x aan een kat gegeven en daar heb ik 4 jaar geen vlo of teek meer op gezien.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-22 15:24

Staat als dodelijk in het nieuws ik snap niet dat dierenartsen dat nog hebben.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:00

marleen_usar schreef:
Nee vlokil dood de vlooien die op de hond of kat zitten, in de omgeving gaan de vlooien dan gewoon door met eitjes leggen. Gelukkig heb ik het gevonden bij Amazon die hadden nog wat. Seresto werkt wel bij mijn kleine spanjaard maar niet bij de York en de roemeen.

Ah op die manier. Dat zou kunnen inderdaad.
Heb verder weinig ervaring met die producten dus geen idee of je dit nog ergens zou kunnen krijgen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:15

dierenfan schreef:
Seresto gaf hier enorm heftige allergische reactie bij mijn herder. Na 3 dagen band af gedaan en binnen week hele hals open. Daarnaast bleek Seresto niet handig met de bijna dagelijkse zee avonturen. Die banden gaan niet in combinatie met zout water. Maar voor diverse andere mensen misschien wel een fijne oplossing idd

Hier ook bij 2 van de 3 katten -O-

insta fenna.ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:10

marleen_usar schreef:
Staat als dodelijk in het nieuws ik snap niet dat dierenartsen dat nog hebben.

Misschien omdat niet alles zo zwart/wit is dan dat gezegd wordt? Zelfs mijn oudjes met kanker en met epilepsie konden bravecto goed verdragen.

Het is ook hoe je iets geeft. Nog steeds geven mensen gerust diverse entingen, ontworming en bravecto tegelijk of binnen zeer korte tijd. Dat is gewoon vragen om problemen. Daarnaast is makkelijk roepen dat iets door bravecto komt omdat bravecto al een 'naam' heeft. Zo lang voordien nooit bewezen is dat een hond daadwerkelijk gezond was hoe kun je dan nadien beweren dat een hond absoluut zeker gezond was... De gemiddelde honden bezitter kan z'n hond echt niet lezen.

Ik zeg niet dat het een onschuldig middel is. Het is gif maar zeggen dat het dodelijk is vind ik erg extreem.

Ik blijf er wel bij dat als je kan voorkomen om het zeker niet 4x per jaar te gebruiken. Echter als het gebruik levenskwaliteit geeft dan genieten van de tijd die je hebt dankzij dit middel!

Prednoral is ook schadelijk en ben ik wel een hond aan verloren. Toch zou ik het zo weer doen indien nodig.

Teken kunnen dodelijk zijn ik gruwel gigantisch van volle teken in huis vinden. Echter ik krijg echt niet alle teken gevonden dusss hier gewoon 1x per jaar bravecto en dan veel minder teken, vlot dood en geen volle teken meer die ik plat trap brrrr. Soms kies je tussen allemaal kwaden. Veel mensen geven af op bravecto maar geven ondertussen dagelijks knoflook... Tja....

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 18:28

Hier even een totaal ander bericht dan de meeste hier, maar wij doen dit jaar in overleg met DA en neuroloog niks meer. Mijn hond heeft in/sinds september het Geriatrisch vestibulair syndroom - en er is waarschijnlijk een connectie met de vlooienband (seresto). Komt niet vaak voor, weinig onderzoek. Maar de werkzame stof van de band is wel in verband gebracht met het syndroom.
Wij doen dus vanaf nu niks meer, geen banden, pillen, shampoo--> niks. We weten niet wat het verband is met de vlooienband, maar wij gaan geen risico nemen. Ging toen wij de band afdeden ook stukken beter met haar gezondheid, waardoor wij wel denken dat er een verband is (net als de neuroloog).

B+11 pr. 208 L1+2 :)