Kat mist een nagel, ervaringen?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jildau

Berichten: 9527
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Kat mist een nagel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 09:40

Nou onze vechtersbaas is ook weer bezig geweest.. Ik ben afgelopen tijd paar keer met hem naar de dierenarts geweest wegens een fikse ontsteking in zijn voorpoot na vechten met een andere kat. Ging niet volledig over met één kuur dus heeft toen twee antibiotica kuren gehad.

Nu ging het even goed maar gisteren viel me op dat hij hetzelfde pootje soms omhoog houdt als hij zit. Ik natuurlijk direct weer bang dat de ontsteking terug zou zijn maar het hele pootje is mooi dun alleen z'n voet is een beetje dik. Blijkt er één nagel weg te zijn.

Gisteren zag ik dit:

Afbeelding

Nu vanochtend ziet het er zo uit:

Afbeelding

En beide pootjes waardoor je ziet dat de ene dikker is:

Afbeelding

Ik zou vanochtend de dierenarts bellen want ik bel eigenlijk altijd gelijk maar ik vraag me nu af of ik de kat een ritje kan besparen. Het is niet warm, stinkt niet, geen pus oid. Het is alleen wat dikker. Omdat hij kortgeleden twee keer een antibiotica kuur heeft gehad wil ik hem er eigenlijk alleen op hebben als dat echt nodig is. Daarnaast waren de vorige dierenartsbezoeken (hij moest toen 4 keer heen) heeeeel stressvol voor hem.

Hebben jullie dit wel eens gehad bij jullie katten en hoe verliep dat?

Amber_anne

Berichten: 7183
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:45

Je kunt altijd bellen en overleggen met de dierenarts. Je hoeft natuurlijk niet meteen er naar toe te gaan

Je kan de poot ook weken in een soda badje maar ik weet niet of je kat het daarmee eens is

rien10
Berichten: 15812
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:46

Bij een hond wel. Het ging ontsteken, het dikker worden was bij mij de voorbode van de ontsteking. Badjes met soda deden wonderen. Totdat het wondje dicht was gegaan voordat de ontsteking al helemaal weg was. Toen alsnog naar de DA gegaan. Ik heb het hier ooit gepost geloof ik. Ik zal even zoeken.


Edit, gevonden. rien10 @ [BB] Arme Saartje

Jildau

Berichten: 9527
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 10:54

rien10 schreef:
Bij een hond wel. Het ging ontsteken, het dikker worden was bij mij de voorbode van de ontsteking. Badjes met soda deden wonderen. Totdat het wondje dicht was gegaan voordat de ontsteking al helemaal weg was. Toen alsnog naar de DA gegaan. Ik heb het hier ooit gepost geloof ik. Ik zal even zoeken.


Edit, gevonden. rien10 @ [BB] Arme Saartje


Hmmm het is nu wel soort van open. Komt wat vocht uit maar hij likt er ook aan natuurlijk. Ik ga straks even soda halen en gewoon proberen of ik dat voor elkaar krijg. En dierenarts misschien zo maar even bellen voor advies.