Hond krijgt staart niet meer omhoog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Hond krijgt staart niet meer omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 09:21

Als eerste, ik moet vanmiddag om 13.45 uur bij de dierenarts zijn, maar wilde graag alvast wat ervaringen van anderen horen.

Mijn hond krijgt sinds gisteravond zijn staart niet meer omhoog. We dachten eerst dat hij wat bangig was omdat we in de tuin aan het werk waren, maar zelfs toen in hem wat lekkers gaf kwam de staart niet omhoog. Vanmorgen tijdens het wandelen kwam hij af en toe tot de helft omhoog, maar zodra hij stil stond zakte de staart meteen weer. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ted is een gecastreerde reu van ruim 7 jaar. Het is een kruising York Shire terriër x maltezer x shih tzu x Boomer. Hij heeft geen gekke dingen gedaan of andere dingen waarvan ik denk dat hij N staart overbelast zou kunnen hebben.

https://youtube.com/shorts/drSrj7sDMrk?feature=share

Normaal draagt hij z'n staart als een York/maltezer met een mooie boog over z'n rug heen.

eilleen333

Re: Hond krijgt staart niet meer omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:23

Houdt ie van zwemmen? Ik zie dit wel eens nadat honden in koud water gezwommen hebben.
Verder idd de DA laten kijken, een verrekking is zo gebeurd

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:26

Kan door een hernia komen. Even langs de d.a voor een foto lijkt me het beste.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 09:28

Hernia was ook het eerste wat bij mij opkwam. We hebben al 2 hondjes verloren aan een hernia.... Dus hoop het niet

Hij heeft nog nooit gezwommen. Dat vind hij niet leuk.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:29

Ach dat zou dan wel super sneu zijn! Succes vanmiddag :(:)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:36

Dit lijkt erg op een koud water staart, mijn hond heeft er soms ook last van, heel vervelend en pijnlijk maar gelukkig meestal van korte duur.
Kan ook zonder gezwommen te hebben.
https://dierenartsdelaak.nl/cold-water-tail/

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 09:42

Tinkermuts schreef:
Dit lijkt erg op een koud water staart, mijn hond heeft er soms ook last van, heel vervelend en pijnlijk maar gelukkig meestal van korte duur.
Kan ook zonder gezwommen te hebben.
https://dierenartsdelaak.nl/cold-water-tail/

Maar hij heeft dus geen "extra" inspanning gehad. Want het lijkt er idd wel op, alleen ze kunnen het krijgen van koud water of extra inspanning, beiden heeft hij niet gedaan....

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:46

Soms gebeurt het al als hond erg hard gekwispeld heeft hé, overmatige STAARTinspanning, maar het kan ook wat anders xijn, lijkt slleen wel heel veel op wat mijn hond aantal x had.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:23

Koudwaterstaart kan reeel zijn. Als de hond te lang op de staart gelegen heeft kan dit bv ook voorkomen.

Hernia hoop ik niet voor jullie. Sterkte bij de dierenarts vanmiddag!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:24

Tinkermuts schreef:
Soms gebeurt het al als hond erg hard gekwispeld heeft hé, overmatige STAARTinspanning, maar het kan ook wat anders xijn, lijkt slleen wel heel veel op wat mijn hond aantal x had.

Onze hond heeft dit ook heel vaak na heel blij te hebben gekwispeld voor een poosje. :') Echt heel zielig, paar dagen pijnstilling en dan is het weer over. Hoop dat het zo iets simpels is TS! Beterschap voor je hondje! :(:)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 10:42

Idd, ik heb altijd rymadil in huis , pijnstillend en ontsteking remmend, op advies van da als ie een koud water staart heeft.
Ik hoop dat dat het is,bij heel sneu naar snel opgelost.
Hernia is naarder

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 11:08

Ik hoop ook van ganzer harte dat het een cwt is. Het lijkt idd wel enorm veel erop wat ik zo van internet haal. Vanmiddag naar de dierenarts dus hopelijk dan uitsluitsel. Zover ik weet heeft hij niet overmatig gekwispeld en hij heeft z'n staart altijd naast zich liggen als hij slaapt, hij ligt er nooit op. Maar wie weet...

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 11:11

Het klinkt een beetje als frozen tail, heeft mijne ook wel eens last van. Kan ook gebeuren door een verkeerde beweging met kwispelen. Goed dat je het wel even laat checken, dat kan nooit kwaad!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 11:49

He bah, onze hond had het ook drie weken terug. Gilde ook met poepen. Gelijk naar de dierenarts gegaan maar geen hernia gelukkig. Ook verder niet verteld wat het wel kon zijn maar zelf idd cold water tail gevonden. Medicatie en laxeer gehad gelukkig. Nu kan hij weer goed kwispelen en poepen maar draagt hem nog niet compleet in de lucht. Morgen terug voor controle. Beterschap voor jullie ook iig

Voor diegene die ervaring hebben met CWT, hoe lang kan het duren voor de hond zijn staart weer compleet kan gebruiken?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 11:57

Ziet er wel uit als koudwaterstaartje op het filmpje te zien, dat is met een paar dagen over, maar ze blijven er wel gevoelig voor :(:)

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 11:58

BarbaraNova schreef:
He bah, onze hond had het ook drie weken terug. Gilde ook met poepen. Gelijk naar de dierenarts gegaan maar geen hernia gelukkig. Ook verder niet verteld wat het wel kon zijn maar zelf idd cold water tail gevonden. Medicatie en laxeer gehad gelukkig. Nu kan hij weer goed kwispelen en poepen maar draagt hem nog niet compleet in de lucht. Morgen terug voor controle. Beterschap voor jullie ook iig

Voor diegene die ervaring hebben met CWT, hoe lang kan het duren voor de hond zijn staart weer compleet kan gebruiken?

Soms paar dagen, maar kan ook wel kleine twee weken bij ons duren. wat niet hielp was dat ik vaker kwam (woon niet thuis, en aangezien ik haar liever niet alleen laat blijft ze bij de rest van de familie (met pijn in mijn hart)) en dan was ze altijd extra blij --> niet bevordelijk voor herstel :P

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:12

Idd variërend, maar na paar dagen al veel vooruitgang te zien

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:35

nou hier duurde het echt wel langer voor er verbetering was hoor, zeker pas na een dag of tien. Heb veel gemasseerd enz en dat schijnt wel ook te helpen met de doorbloeding. Moet wel zeggen dat mijn hond altijd heel slecht drinkt en vaak harde poep heeft en dat de laxo niet echt werkte.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:54

Uitzonderingen zijn er altijd beide kanten op, ik heb ook x meegemaakt dat er met een dag bijna niets meer te zien was.
Maar vandaar m'n variërend, iedere hond is weer anders.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 14:29

Lijkt erop dat hij iets verrekt heeft in z'n staart tussen de 4e en 5e staartwervel vanaf het puntje. Hij heeft nu een prikje gehad met pijnstiller en ontstekingsremmer en met een week moet het over zijn. Als het dan niet over is of hij krijgt uitvalsverschijnselen in z'n achterpoten moeten we terug voor een röntgenfoto. Ook heeft ze meteen even z'n anaalklieren uitgeknepen. Verder zag hij er goed uit zei ze.

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 14:31

Oh jeetje, klinkt vervelend en pijnlijk. Veel beterschap!

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:20

Hoe is het nu?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-22 18:21

Het is over *\%/* de dag nadat ik na de dierenarts ben geweest kon hij hem alweer tot de helft omhoog krijgen en de dag erna was er niks meer van te zien gelukkig.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:25

Ahhh heel fijn! Had je topic gevolgd hihi.

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 23:32

Goed om te horen! Fijn dat het uiteindelijk meeviel!