Tips om katten op een hond vriendelijke manier uit de tuin te houden?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9120
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Tips om katten op een hond vriendelijke manier uit de tuin te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 08:58

Hallo,

Wie heeft er goede tips om te voorkomen dat de buurtkatten in onze tuin komen en vooral ook voorkomen dat ze in de tuin poepen?

We hebben hier eigenlijk nooit echt last van gehad, maar nu sinds een maand wel. Ik vermoed dat het komt omdat we toen de tuin flink gesnoeid hebben en hij nu dus veel kaler is.
Het is niet dat ik katten niet leuk vind, maar ik ben inmiddels al een paar keer 's nachts wakker geworden omdat de hond vol aan sloeg op iets in de tuin en daarnaast eet ze de kattendrollen graag op :r .

De tuin is redelijk afgezet dachten wij, maar blijkbaar niet goed genoeg voor katten. We gaan dus maar even goed kijken waar ze eventueel doorheen komen.

Maar daarnaast ben ik benieuwd of er nog andere hond vriendelijke manieren zijn om de katten te weren uit je tuin? :D

Florenc
Berichten: 1443
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:03

Ik laat mijn honden buiten zodra ze ergens een kat opmerken :Y) . Misschien niet super vriendelijk, maar de katten zijn altijd snel genoeg weg, en ze hebben vrij snel door dat onze tuin 'onveilig' is.

Weet je van wie de katten zijn? Die mensen eens aanspreken is ook een optie. Het is te gek dat jij aanpassingen zou moeten doen om hen weg te houden.... Als ze overlast veroorzaken, is het aan hun om er iets aan te doen.

Josien_

Berichten: 9120
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 10:36

Mocht ik ze overdag spotten dan doe ik dat ook zeker! Maar meestal komen ze midden in de nacht en als de hond slaapt merkt hij ze ook niet altijd op.
Bovendien voordat ik wakker genoeg ben en beneden om de hond naar buiten te laten is de kat wel gevlogen _O- .

Omdat ze 's nachts komen weet ik dus niet welke kat het is. Er zitten er meerdere in de buurt en van één weet ik van wie hij is. Maar ik woon er al 4 jaar en dit heb ik pas de afgelopen weken opgemerkt sinds het snoeien van de planten.
Hopelijk wordt het ook minder wanneer de planten weer aangroeien.

Amber_anne

Berichten: 7050
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Tips om katten op een hond vriendelijke manier uit de tuin te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:39

Een stroomdraad bovenop de schutting geen optie? En gaas onder de schutting deur? Dat gaas was bij ons al genoeg om de katten weg te houden

Dees

Berichten: 19030
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:39

Al koffie geprobeerd? Liever vers gemalen dan koffieprut. Katten haten koffie en als je dat in je bloemperken verspreid, zullen ze daar niet langer graag komen.

Elin_

Berichten: 9677
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:41

Dees schreef:
Al koffie geprobeerd? Liever vers gemalen dan koffieprut. Katten haten koffie en als je dat in je bloemperken verspreid, zullen ze daar niet langer graag komen.

En de hond dan? Mijne zal dat op willen eten.

Dees

Berichten: 19030
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:42

Dan werk je het toch wat onder?
Ik ken geen enkele hond die koffie eet :D Geen idee of dat kwaad kan.

Sky_As

Berichten: 4970
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:43

Ik zou ook kijken of het mogelijk is om een stroomdraadje te spannen....

Bodan

Berichten: 1220
Geregistreerd: 27-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 11:27


Josien_

Berichten: 9120
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Tips om katten op een hond vriendelijke manier uit de tuin te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 11:41

We hebben destijds voor de hond al iets onder de poort gemaakt, maar er zit links van nog een gat waar ze mogelijk doorheen komen. Dit gaan we dichtmaken en eventueel anti-klim strips. Deze zitten al aan één kan door de buren.

Koffieprut is ook nog een goede! Bedankt voor de tips.