Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Agossie schreef:Ik hoor alleen maar straffen, of laten schrikken... Alleen ellepel komt met de oplossing...
Ga voor het slapen gaan spelen met de kat... Zo veel spelen dat ze gaat liggen, dan even laten uitpuffen en opnieuw spelen! Ze gaat dan steeds sneller liggen van vermoeidheid. Dan eten geven en dan naar bed. En niet toegeven, niet roepen, niet reageren als ze weer krabt.
Het krabben aan het bed en/of meubels kun je tegen houden door een goede krabpaal er vlakbij te zetten en dubbelzijdig tape op de plekken waar ze krabt te plakken (dat is maar tijdelijk). Ze kan dan eigenlijk gewoon weer bij jullie slapen.
Succes!
cissy schreef:Dus poes in kwestie mocht eerst wel op bed slapen en nu blijft de deur dicht? Nogal logisch dat er dan een de deur wordt gekrabt... poes wil erbij zijn.
Kan poes naar buiten of is het een binnenkat? Is ze alleen of heeft ze een maatje?
Persoonlijk zou ik haar gewoon weer op de slaapkamer laten en ervoor zorgen dat ze niet meer aan het bed kan krabben.
Ik heb er 5 rondlopen en die mogen overal komen en slapen over het algemeen braaf op bed ipv te rellen.
3 daarvan zijn jonkies en moeten nog veel leren maar ik kan er donder op zeggen dat als ik ze ineens ga buiten sluiten uit de slaapkamer dat ze ook ad deur gaan krabben.
Dan had ik ze al nooit toe moeten staan in de slaapkamer.
Katten moeten kunnen krabben dus ze dat verbieden is bijzonder kat-onvriendelijk. Zorg voor een goede krabpaal waaraan ze gestrekt kan krabben. Dan heeft ze een alternatief voor aan het bed krabben. Meerdere krabplekken is nog veel beter.
ellepel schreef:even harder aanpakken denk ik
hier hebben ze dat ook wel eens gedaan,maar dan zwaai ik de deur open en jaag ze met veel kabaal even weg.
...
Amber_anne schreef:Het probleem is niet dat de kat aan de deur krabt het probleem is dat de kat aan het bed krabt.
Daar moet je een oplossing voor verzinnen.
Bijvoorbeeld een krabpaal bij het bed, krabmatjes aan het bed.
Benader het net als een bank in de woonkamer
Spenk schreef:Amber_anne schreef:Het probleem is niet dat de kat aan de deur krabt het probleem is dat de kat aan het bed krabt.
Daar moet je een oplossing voor verzinnen.
Bijvoorbeeld een krabpaal bij het bed, krabmatjes aan het bed.
Benader het net als een bank in de woonkamer
Gewoon interesse maar waarom zou dat moeten? Waarom moet de kat in bed? Ik hoef ook geen kat in bed dus dat goed recht van TS. Dus dan is het probleem dat de kat aan de deur krabt. Het is geen recht van de kat dat die in bed moet natuurlijk.