doggyride koppelsysteem ervaringen

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

doggyride koppelsysteem ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 23:01

Ik wil binnenkort graag een fietskar aanschaffen voor mijn hond, het gaat om een puppy en volgens de google groeit het ras uit tussen de 25-35 kg, de ouders zijn beide aan de grote kant dus het word waarschijnlijk geen kleintje. Nu hebben wij voor onze vorige hond die net iets minder dan 30 kg woog een b-merk fietskar gebruikt met een koppeling aan het achterwiel. Zogenaamd zat daar dan wat vering in de koppelstang maar in praktijk hing de koppeling altijd in een rare knik naar beneden en was ik altijd als de dood dat alles los zou schieten, dat is overigens altijd goedgedaan maar ik vond het niet echt optimaal.

Nu stuitte ik in mijn zoektocht op het systeem van doggyride waarmee je de koppeling op de bagagedrager bevestigd. Dit lijkt me makkelijker omdat ik dan niet meer bang hoef te zijn dat het zo doorzakt en ik denk dat de bevestiging ervan op mijn fiets iets meer idioot Proof is :Y) .
https://www.dierenverblijf.com/23710-la ... ezwart.jpg
Maar buiten de verkoopteksten op een boel sites vind ik hier nog weinig over. Heeft iemand ervaringen met dit systeem? is het fijner dan bevestiging aan de achteras?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 06:45

Hier een Doggyride (Novel) voor een pup van nu 20-25 kilo. Wij hebben dan de gewone aansluiting en ik moet zeggen dat het een heel degelijk ding is. Ik heb ook gekeken naar de bagagedrager adapter, maar dat was geen optie i.v.m. accu in de bagagedrager. Ik weet niet of het nu nog zo is, maar ik heb heel lang moeten zoeken voor ik een (betrouwbaar) verkooppunt vond die ze op voorraad had.

Ik kan je dus niet per se vertellen of de bagagedager adapter bevalt, maar ik zou zeker de andere adapter niet meteen afschrijven!

lukka63

Re: doggyride koppelsysteem ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 07:13

Wij hebben de novel voor onze oudduitse herder van 35 kilo.
Standaard koppeling geen probleem.

ChristaMoor

Re: doggyride koppelsysteem ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 07:32

Wij hebben een kar van Westfalia, met koppeling aan het wiel. Een stuiterbal van een mechelaar (ca 28 kg), maar ding is degelijk en vooral stabiel, door de wat bredere wegligging. Er zit enige vering bij de wielen van de kar. Ik ben er niet bang voor dat de koppeling los schiet.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 08:46

Nu ik wat verder zoek denk ik eigenlijk dat het koppelplaatje wat bij onze oude fietskar zat misschien het probleem was het metalen plaatje moest horizontaal blijven zitten dan wees de punt naar achter, als ik nu een instructie filmpje kijk van de doggyride zit het koppelpunt onder de as en wijst het naar achter en dan kan hij dus niet draaien zoals bij onze fietskar altijd gebeurde. Misschien is dat dan een probleem waar ik niet bang voor hoef te zijn en ook fijn dat het bij de meeste mensen dus gewoon goed gaat.

Ik ben toch nog steeds wel benieuwd of iemand ook het systeem op de bagage drager heeft gebruikt.