Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendyh schreef:Niet in de buurt maar bij dierenkliniek A30 in Ede hebben ze in februari altijd de maand van het gebit. Er is dan een paraveterinair aanwezig die zonder narcose het gebit van honden en katten schoonmaakt. Kost volgens mij ook maar €15,-
Misschien hebben dierenartsen bij jou in de buurt ook wel eens zo’n actie.
janderegelaa schreef:wendyh schreef:Niet in de buurt maar bij dierenkliniek A30 in Ede hebben ze in februari altijd de maand van het gebit. Er is dan een paraveterinair aanwezig die zonder narcose het gebit van honden en katten schoonmaakt. Kost volgens mij ook maar €15,-
Misschien hebben dierenartsen bij jou in de buurt ook wel eens zo’n actie.
Dat kan helemaal niet. Gebit reinigen is onder het tandvlees. Kan bij honden niet zonder narcose. Als zij zeggen dat ze het schoonmaken dan is het oplichterij.
@TS: ik zou me niet drukken maken over narcose. Ze kunnen hem heel licht laten slapen en steeds een beetje bijgeven.
Marisje76 schreef:Ik heb eens schotse collie op leeftijd en daar geven ze ook speciale lichte narcose voor het ras. Als je een goede dierenarts hebt die weten dat echt wel
tempura schreef:Marisje76 schreef:Ik heb eens schotse collie op leeftijd en daar geven ze ook speciale lichte narcose voor het ras. Als je een goede dierenarts hebt die weten dat echt wel
Speciale lichte Narcose, nog nooit van gehoord. Verder geeft dit mij nog steeds niet dezekerheid of die speciale lichte narcose niet ook gewoon risico's met zich meebrengt voor dit specifieke ras. De enige die dit met zekerheid kan stellen is een dierenarts met ervaring met dit ras en die kan ik nou net niet vindenHet gaat om een windhond. Er zijn bepaalde narcose stoffen waar ze niet tegen kunnen en ze hebben een andere bloed inhoud waardoor ze ook anders reageren op narcose... Ik weet natuurlijk niet precies hoe die in elkaar steekt, maar daardoor durf ik het niet aan. Ik zie veel posts voorbij komen van mensen die al jaren dit ras hebben en altijd alleen uit noodzaak narcose doen.
Desi_2409 schreef:https://tandheelkundigdierenarts.nl/
Dit is de site van drs. Frans Knake, hij is tandheelkundige dierenarts en zit in Den Haag. In Overijssel/ Steenwijk zit drs. Valerie de Melker, zij is ook tandheelkundig dierenarts en heel kundig, maar zit teveel uit je richting denk ik