Finecto+ dog Ervaringen gezocht

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Finecto+ dog Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 21:57

Toevalig hier op bokt mensen die ervaring hebben met finecto dog, tegen vlooien en teken bij hun hond. Of het inderdaad goed werkt?

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Finecto+ dog Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 00:38

Niet helemaal te vergelijken misschien, maar ik heb de finecto voor mijn kippen gehad. De spray. Maar dat werkte voor geen meter :D nu is bloedluis wel heel hardnekkig, maar toch.

kiwiwitje

Berichten: 20189
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Finecto+ dog Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 06:56

Hier niet. Als we vlooien hebben, gelukkig pas 1x door iemand anders, gebruiken we advantage. Preventief gebruiken we niets. :)

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: Finecto+ dog Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 20:43

Weinig ervaringen over dus, jammer.
Vind 40 euro voor zo'n pot best prijzig, maar dacht als het nou echt goed werkt is het t waard.

Tot nu toe altijd een seresto band omgehad, wonen in het buitengebied met overal in de bermen veel hoog gras en het stikt hier dan van de teken.

Silvia

Berichten: 3276
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Finecto+ dog Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:04

Ik heb het een aantal jaren geleden geprobeerd, ik zag nauwelijks effect en het stinkt ook nog eens ontzettend. Mijn hond at haar voer met lange tanden.. Ik ben er snel mee gestopt.

dierenfan
Berichten: 9861
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Finecto+ dog Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:09

Nee hier moeilijke eter en met bovenstaande ervaringen hoef ik het niet te proberen. Seresto band was hier geen optie. Zeewater hier erg zout en kunnen die banden niet tegen. Moest ze dus meerdere keren per week aan/uit doen. Daarnaast 1 hond die binnen paar dagen in de nek compleet open lag van de Seresto band.
Inmiddels hier in de polders ook al weer behoorlijk wat teken. Ergens deze maand ga ik wederom net als de afgelopen vele jaren om bravecto. Elk jaar weer wikken en wegen maar met 1 tablet per hond exact op gewicht gegeven ben ik het hele jaar klaar qua teken. Stukken minder op de honden en die vast zitten zijn vlot dood. Niet meer in huis per ongeluk op volle teken trappen brrrrrr. In hun vachten vind ik ze namelijk lang niet altijd

Silvia

Berichten: 3276
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Finecto+ dog Ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 22:13

Mijn hond krijgt sinds een paar jaar groenlipmossel en sinds die tijd heeft ze nauwelijks last van teken. Navraag in de omgeving leert dat het bij meer honden helpt tegen teken maar helaas niet bij alle honden. Maar volgens mij de moeite van het proberen waard.

xYaartje
Berichten: 1505
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 22:54

Hier gebruik ik toevallig wel net die voor de paarden. Voor luis. Lijkt te werken, maar ga morgen toch eens de DA bellen voor een goed middel tegen luis.
Gebruik alleen de Finecto+ protect trouwens. De spray versie. Vind het poeder te duur en mijn pony weigert sowieso alle supplementen die ik hem voorschotel dus dat ga ik niet eens proberen.