Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
pateeke schreef:Ik zeg toch ook niet dat het hetzelfde is?
Ik deel enkel mijn ervaring met HD en hond rustig houden die langere tijd moet revalideren… en ja ik blijf er ook wel bij dat het geen kwaad kan om te starten met / raad te vragen aan een dierfysio (kine).
kiwiwitje schreef:Klopt maar dat doet het bij HD ook niet, vaak kan het wel verlichting geven en een fysio heeft vaak ook tips voor de eigenaar.Fysio is absoluut zinvol. Maar dat gaat t ocd probleem niet oplossen.
meggiemeg schreef:kiwiwitje schreef:Klopt maar dat doet het bij HD ook niet, vaak kan het wel verlichting geven en een fysio heeft vaak ook tips voor de eigenaar.Fysio is absoluut zinvol. Maar dat gaat t ocd probleem niet oplossen.
Ik loop regelmatig met een dierenarts in het bos en zij kon niet zien aan onze jonge hond dat hij al HD heeft, ze zegt ook dat dat mede komt door de behandelingen van de fysio. Vaak wordt fysio onderschat bij dieren.
Ayasha schreef:Dat ga ik eens proberen maitestar. Is het onbeleefd om te vragen of hij een doorverwijzing dichter bij huis zou hebben? Weet niet in welke mate DA's samen werken in NL?
kimmie261 schreef:Een jaar of 7 geleden is 1 van mijn honden aan OCD in zijn schouder geopereerd ( door zijn moeder omver gelopen al pup en daarbij een stukje bot los gegaan) deze is dmv een arthroscopie verwijderd, hij heeft toen een week of 3 aan de lijn mee gewandeld en daarna gewoon weer los mee met de groep, ik heb hem een poosje niet te wild laten spelen, ip krijgen ze alsnog artrose van de operatie zelf, maar hij is nu 8 jaar en nog nergens last van, ik vond het een niet spannende operatie en revalidatie eigenlijk...