Ik wil ze liever NIET buiten. Er zijn er vorig jaar 2 aangereden binnen een maand dus in mijn ogen is het klaar. Ik woon nog thuis en het zijn de katten van mijn moeder, die ze WEL buiten wilt.
1 kat is gigantisch angstig en liep dus onder de poort door, gelijk in blinde paniek. Ik proberen te roepen, maar de angst nam over en heeft in paniek over muren geprobeerd te springen (lukte gelukkig niet). Uiteindelijk liep hij een tuin in waar mensen aan het werk waren. Ik heb hem daar al hijgend en in paniek onder een BBQ vandaan gevist en mee naar huis genomen. Eenmaal binnen voelt hij zich weer oké.
In mijn ogen? Dit ging net goed. Beestje had een paniekaanval en wie weet wat er wel niet allemaal had kunnen gebeuren. Ik blij dat hij niet kwijt is en weer veilig binnen.
Mijn moeder wilt echt het weer opnieuw proberen

Kortom; hoe kan hij buiten in de steeg wennen, zonder dat hij in paniek schiet en kwijt raakt? Tuurlijk kan ik binnen nog met een tuigje oefenen oid, maar liever niet.... Tuin afbakenen zodat hij in de tuin blijft vind ik ook een goed idee, maar mijn moeder niet want ze zegt dat het niet werkt en "lelijk" is.
Of tips mijn moeder over te halen dit lieve dier gewoon binnen te laten mag ook