Sinds we verhuisd zijn naar het buitengebied ben ik bezig met hoe mijn tuin in te delen om steeds meer zelfvoorzienend te worden en vooral te genieten van eigen opbrengst en dieren

Situatieschets:
Een apart omheind stuk van ~900m2. Dit bestaat uit met name gras, een zandheuvel, verschillende bomen en struiken, en een aantal fruitbomen en -struiken. Hier lopen mijn (op dit moment) zeven kippen, die een simpel nachthok hebben en overdag vrij rondlopen in dit stuk.
Ik heb al een tijd plannen om een stal te gaan bouwen, en daar wil ik wat concreter in worden dit jaar. Ik wil in ieder geval een fatsoenlijk nachthok maken voor de kippen, met een apart stuk voor kuikens en opslag voor voer etc. Verder wil ik er een stuk aanmaken voor geiten. Ik zou dan zelf melkgeiten (2-3 stuks) willen houden en zelf gaan melken (mogelijk maar één tegelijk).
Dilemma:
Ik ben er niet helemaal over uit of geiten wel in dit stuk kunnen.
900m2 is naar mijn idee wat krap voor 2-3 geiten met 1-2 jonkies, kippen en mogelijk nog eenden in de toekomst. Bij moeten voeren oid is geen probleem, maar dan vraag ik me nog af of het niet één grote modderbende wordt (we zitten wel op zand), ook al eten geiten van alles en niet zozeer alleen gras.
Verder maak ik me 'zorgen' over de bomen en struiken. De fruitbomen kunnen allemaal een korf krijgen. De struiken is lastiger. Ook staan er bomen als hazelnoot, conifeer, berk, wilg, eik etc. Die zullen ook wel in de smaak vallen en zijn niet allemaal makkelijk te korven of af te zetten.
Speeltoestellen neerzetten is geen probleem.
De tuin is meer ingericht voor kippen/eenden dan geiten op het moment naar mijn mening...
Heel misschien kan ik in de toekomst een stuk grasland erbij krijgen. Maar dat is met name hoop aan mijn kant en is verder nog geen communicatie over geweest met de eigenaren. Daar wil ik dus niet te hard vanuit gaan, en zal ook niet op korte termijn zijn. Wél is het misschien mogelijk dat ik dit stuk gras kan huren (ook nog geen communicatie over geweest, omdat ik nog niet weet of dat wel gaat werken met mijn plannen).
Voor ik een stal bouw, wil ik weten of de geiten er gaan/kunnen komen. Een beetje jammer om een geitenverblijf te bouwen als er er geen geiten komen... Mocht ik dat stuk kunnen huren, dan wil ik bij voorkeur niet op dat huur-deel een (tijdelijke) stal bouwen die dan later weer afgebroken moet worden oid. Dan zou de stal toch in mijn eigen stuk komen, en komen de geiten dus ook in het 900m2-deel en heb ik daar weer de zorgen om bomen etc. Of ik moet een soort sluis voor ze gaan maken of een deel van het 900m2 stuk afzetten (niet ondenkbaar).
Ik wil bij voorkeur niet compleet afhankelijk zijn van een ander, dus als ik dat deel ineens niet meer kan huren moet ik niet in paniek hoeven raken. Dat beperkt de opties.
Zie ik teveel beren op de weg of zijn hier opties? Ik hoor graag verschillende meningen, ervaringen etc!