Wie heeft hier ervaring mee? En zou je deze willen delen? Ik lees veel verschillende dingen op internet en ook dat dierenartsen hier verschillend over denken.
Zinloos, waarom zou je 3 gaten maten als het ook door 1 kan, bij een grote hond reduceer je zo behoorlijk de wondgrootte maar een kat heeft gemiddeld een sneetje van een cm nodig.
Thioro
Geplaatst: 22-03-22 19:35
Cemlys schreef:
Zinloos, waarom zou je 3 gaten maten als het ook door 1 kan, bij een grote hond reduceer je zo behoorlijk de wondgrootte maar een kat heeft gemiddeld een sneetje van een cm nodig.
Dat. Bij katten zie ik er niet echt voordelen van.
Tooske
Geplaatst: 02-04-22 22:07
Het heeft idd bij een kat meer nadelen dan voordelen! Hier 4 poezen die gewoon gesteriliseerd zijn en echt amper last gehad hebben.
Moet je niet willen. Het sneetje zonder laparoscopie is kleiner dan de gaatjes die je maakt met laparoscopie... Wat zou het voordeel zijn?
Faelynn
Geplaatst: 02-04-22 22:57
Ik heb als paravet gewerkt en beide technieken veel mogen zien. Voor grote honden is laparoscopisch heel mooi omdat je een aanzienlijk kleinere operatie wond hebt, maar bij katten is alles al zo klein dat ik er daarbij geen toegevoegde waarde in zie. Als praktijk boden wij dat dan eigenlijks ook nooit aan, adviseerde mensen dit pas bij honden vanaf 20kg, lichter kan prima maar dan is de toegevoegde waarde Niet tot nihil en t prijsverschil (denk ik nog steeds?) wel groot.