Wat voor skelet is dit?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hevonen

Berichten: 5645
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 00:49

MoppieFilou schreef:
Ik denk ook konijn of haas! Inderdaad omwille van de lange achterpoten die wel degelijk poten en geen vleugels zijn omdat ze aan het bekken vastzitten.


Dacht ook aan een haas, maar wat doet die in een boom?

En, hoe groot is dit allemaal? moeilijk te zien...

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 07:14

Hevonen schreef:
MoppieFilou schreef:
Ik denk ook konijn of haas! Inderdaad omwille van de lange achterpoten die wel degelijk poten en geen vleugels zijn omdat ze aan het bekken vastzitten.


Dacht ook aan een haas, maar wat doet die in een boom?

En, hoe groot is dit allemaal? moeilijk te zien...
wat doet die in een boom... Nou simpel een roofvogel heeft het dier of dit deel ervan meegenomen naar de boom om op te peuzelen.

Afanaisa91

Berichten: 1348
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Wat voor skelet is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 07:59

Gave vondst zeg! Heel interessant!
Ik heb ooit gehoord dat een haas een witte ondervacht heeft en een konijn een grijze, dus ik ga voor konijn.

Ibbel

Berichten: 49247
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Wat voor skelet is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:36

Hou het maar op een konijn. De kans dat het een dusdanig grote roofvogel is geweest dat haas daar een realistische prooi voor zou zijn is ook niet erg groot. Meeste roofvogels in Nederland zijn buizerds (en vrijwel alle andere vaker voorkomende roofvogels zijn hetzelfde formaat of kleiner). Een buizerd weegt rond de kilo, een wild konijn is al een hele 'kluif' laat staan een haas.

Ik heb hier mama buizerd wel eens met een net gevangen konijn binnen zien komen zeilen (achtervolgd door haar twee hongerige min of meer volwassen kuikens) en mama vloog de haren bijna van de paarden, zo moeilijk kwam ze omhoog met haar buit.

thequeensmum
Berichten: 3589
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Wat voor skelet is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 11:04

Konijn lijkt mij ook aannemelijk, je struikelt daar namelijk over de konijnen, maar een haas heb ik er nog nooit gezien. Vond het inderdaad een heel bijzondere vondst. Na de eerste schrik vond mijn kleindochter het ook machtig interessant. Heb thuis de foto geprint want ze wilde het heel graag op school laten zien.