Ervaring incontinente (oudere) reu

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wiwabalia

Berichten: 4759
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Ervaring incontinente (oudere) reu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 12:50

Hallo Bokkers,

Gevraagd om ervaring en wat jullie bij je (oudere) incontinente hond hebben gedaan/wat heeft geholpen.

Wij hebben een lieve Franse bull van bijna 10 jaar oud, sinds dit jaar begint de ouderdom echt in te dalen en een kwaal ervan bij hem is dat hij loopt te druppelen in huis (urine), soms verliest hij redelijk wat. Ook als we net met hem gewandeld hebben.

Hij is vorige week nog nagekeken door de DA en verder (op beginnende atrose) helemaal fit/gezond.

We hebben een anti plasband geprobeerd maar een bulldog heeft nogal een aparte bouw en dit blijft niet goed zitten.

Hoor graag ervaringen, ik wil liever iets anders proberen dan gelijk aan de medicijnen ertegen. Hij heeft verder nergens last van namelijk en het is puur ouderdom. Wij lopen met hem al extra ipv onze andere honden.

Nicky1963

Berichten: 2022
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Ervaring incontinente (oudere) reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:03

Hoi, hier goede ervaringen met propalin. Het hielp hem enorm goed bij mijn oude (10+) heel grote hond.
Hij druppelde voorheen en liet plas gaan terwijl hij sliep.
Ik merkte dat hij zich veel beter voelde met de medicatie, meer zelfvertrouwen.

Waarom wil je geen medicijnen gebruiken? De ouderdom zorgt voor mindere werking van de sluitspieren, dus ongeacht of hij verder gezond is, hij heeft wel degelijk een probleem.

Britta31

Berichten: 13488
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:04

En een baby luier om zijn buik doen?De plakkers vastmaken op zijn rug.

Wiwabalia

Berichten: 4759
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 13:06

Britta31 schreef:
En een baby luier om zijn buik doen?De plakkers vastmaken op zijn rug.


Dit soort broekjes glijden snel af, bulldogjes zijn nogal “rond” van achter en hebben geen staart, dat maakt het met dat soort banden/broekjes lastig. Ligt echt met 2 tellen op de grond zodra die ook maar op zijn kussen “spring”

Wiwabalia

Berichten: 4759
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 13:07

Nicky1963 schreef:
Hoi, hier goede ervaringen met propalin. Het hielp hem enorm goed bij mijn oude (10+) heel grote hond.
Hij druppelde voorheen en liet plas gaan terwijl hij sliep.
Ik merkte dat hij zich veel beter voelde met de medicatie, meer zelfvertrouwen.

Waarom wil je geen medicijnen gebruiken? De ouderdom zorgt voor mindere werking van de sluitspieren, dus ongeacht of hij verder gezond is, hij heeft wel degelijk een probleem.


Dit gaat dan via de dierenarts? Ik zal eens informeren dan, moet er binnenkort toch heen met onze andere reu.

Hannanas
Berichten: 13342
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:07

Is zijn urine ook gecheckt?

BigOne
Berichten: 39732
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ervaring incontinente (oudere) reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:09

Er zijn plas banden die wel blijven zitten, broekjes inderdaad niet maar zo’n band kan prima. Maar medicatie is waarschijnlijk prettiger voor hem en voor jou.

Britta31

Berichten: 13488
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:10

Niet om zijn billen,maar om zijn buik heen.De gaten voor de benen dan links en recht op zijn buik en zijn piemel in het midden.De plakkers dan op zijn rug.Zoiets.

Nicky1963

Berichten: 2022
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:10

Wiwabalia schreef:
Nicky1963 schreef:
Hoi, hier goede ervaringen met propalin. Het hielp hem enorm goed bij mijn oude (10+) heel grote hond.
Hij druppelde voorheen en liet plas gaan terwijl hij sliep.
Ik merkte dat hij zich veel beter voelde met de medicatie, meer zelfvertrouwen.

Waarom wil je geen medicijnen gebruiken? De ouderdom zorgt voor mindere werking van de sluitspieren, dus ongeacht of hij verder gezond is, hij heeft wel degelijk een probleem.


Dit gaat dan via de dierenarts? Ik zal eens informeren dan, moet er binnenkort toch heen met onze andere reu.

Ja, dit gaat via de dierenarts.
Eerst hebben ze zijn urine getest op evt. blaasontsteking. Dit was niet het geval en de voorgeschreven Propalin was een fijne oplossing.

Wiwabalia

Berichten: 4759
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 13:12

Hannanas schreef:
Is zijn urine ook gecheckt?


Ja, kwam niks uit. Heeft echt een uitgebreide check gehad vorige week. :)

xxpetraxx
Berichten: 331
Geregistreerd: 11-10-09

Re: Ervaring incontinente (oudere) reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 13:18

je kunt een medical pet shirt kopen en dan op de plek van zijn piemel een maandverbandje plakken.

Pluttersput

Berichten: 15032
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Ervaring incontinente (oudere) reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 18:02

Bij ons kregen ze dan enurace, ook via de dierenarts. Werkte hier ontzettend goed :j

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Ervaring incontinente (oudere) reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 09:18

Hier werd onze teef (jaren na sterilisatie) ineens incontinent. Liet het zo lopen in haar slaap. Propalin werkte perfect!