Poes druppelt uit neus

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6081
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Poes druppelt uit neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 09:28

Hallo,

Onze Savannah poes druppelt sinds gisteren een heldere vloeistof uit haar neus.
Het viel ons op dat er soms een druppel aan haar neus hing, verder oogt ze absoluut niet ziek. De eet goed, drinkt normaal, actief en alert, speelt, sloopt haar kartonnen doos, spint en vraagt zoals normaal haar knuffels enz. Ze heeft geen vieze oogjes en niest of hoest ook niet. Soms een klein snuffeltje als er een druppel uit druppelt. Ook geen bij geluiden met ademen ofzo.

Afgelopen nacht was het zo erg dat ze midden in de nacht op andere plekken ging liggen omdat ze zo veel gedruppeld had. Het hoeslaken is nu vanochtend dus ook aardig nat daarvan. Ik heb haar zelf ook een aantal keer verplaatst omdat ze op zulke natte plekken weer ging liggen en ik wilde voorkomen dat ze helemaal nat word zelf.

Heeft iemand dit wel eens gehad of weet wat dit zou kunnen zijn?

Pootje, Sierra

ellepel

Berichten: 47710
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 10:02

ja er zit dan toch wel een ontsteking denk ik zo.
zou even de dierenarts bellen voor overleg :j

ik heb zelf vroeger een poes gehad die het deed en die had een tumor in een neusholte zitten.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6081
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Poes druppelt uit neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-22 11:17

Hier nog eventjes een update.

Uiteindelijk bleek het toch kwijlen te zijn en niet uit haar neusje. Na overleg met de dierenarts besloten het even aan te kijken zo lang ze verder normaal bleef doen.
Afgelopen nacht heeft ze niet tot amper gekwijld meer gelukkig.

Ons vermoeden nu is dat ze keelpijn had.
De avond dat ze begon te kwijlen heeft ze namelijk haar staart tussen de deur gehad, terwijl ze op mijn schouder stond, vraag niet hoe ze het voor elkaar gekregen heeft maar in ieder geval daarop gaf ze natuurlijk een flinke gil, en heeft flink geblazen ook. Gelukkig kwam de deur niet hard aan en was het vooral schrik maar ik kan mij voorstellen dat zo'n harde gil en blaas wel een geïrriteerder keel kan veroorzaken.

We kijken het nog even verder aan maar so far gelukkig so good :D