Kat soms gele afscheiding uit vagina

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

MoppieFilou

Kat soms gele afscheiding uit vagina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-22 11:52

Mijn kat laat soms kleine geelachtige vlekjes achter wanneer ze ergens is gaan zitten. Soms zie je het ook minimaal bij haar vulva zitten. Het is echt niet veel en verder merk ik ook niks speciaals aan haar. Ze drinkt wel redelijk veel (ik zie haar niet echt vaak drinken maar moet wel regelmatig haar water aanvullen), maar het is mijn eerste kat dus geen idee wat normaal is. Qua hoeveelheid urine die ik in de kattenbak vind valt het dan wel weer goed mee.
Misschien ook nog belangrijk om te vermelden is dat ze gecastreerd/gesteriliseerd is (is bij de vorige eigenaar gebeurd, weet niet precies welke van de twee het is).

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? En is het iets om mee naar de dierenarts te gaan?

Moppie, Lou en Lilly - For always in my heart little friends <3

7ofhearts

Re: Kat soms gele afscheiding uit vagina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:09

Altijd even laten nakijken. Beter een keer te veel dan te weinig naar de dierenarts. Een kat is geniaal in het verbergen van mankementen….. en als het er echt op aankomt ben je vaak te laat.

Niet zeuren maar lééf!!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:13

Zou er beslist mee naar de dierenarts gaan. Het kan een gewone schimmelinfectie zijn, maar ook een baarmoederontsteking, en daar moet direct iets aan worden gedaan. Wij hadden een aanlooppoes die dat had, binnen drie dagen nadat ze aan kwam lopen is bij de dierenarts haar baarmoeder verwijderd, ze had waarschijnlijk gezworven en de ontsteking was niet meer met antibiotica te bestrijden. Het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn. Zou er echt even mee gaan, of bel ze even, zij weten wel of het nodig is dat je komt.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:16

Hevonen schreef:
Zou er beslist mee naar de dierenarts gaan. Het kan een gewone schimmelinfectie zijn, maar ook een baarmoederontsteking, en daar moet direct iets aan worden gedaan. Wij hadden een aanlooppoes die dat had, binnen drie dagen nadat ze aan kwam lopen is bij de dierenarts haar baarmoeder verwijderd, ze had waarschijnlijk gezworven en de ontsteking was niet meer met antibiotica te bestrijden. Het kan natuurlijk ook iets heel anders zijn. Zou er echt even mee gaan, of bel ze even, zij weten wel of het nodig is dat je komt.

Baarmoederontsteking is uitgesloten na sterillisatie.
Ik zou ook even langsgaan bij je da en evt wat urine meenemen :)

schoentje ?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:00

Merk je verder iets aan haar? Veranderingen in eetlust, energie of ontlasting?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:12

Anaalklieren ?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-22 13:18

Bedankt voor de reacties!

_xManadisx_: Dat was het eerste waar ik op uit kwam als ik het op internet opzocht, maar dacht inderdaad ook dat dat niet meer kon als ze gesteriliseerd is.

Wat urine meenemen betreft, hoe kan ik dat opvangen? :+

_Denise_ schreef:
Merk je verder iets aan haar? Veranderingen in eetlust, energie of ontlasting?

Ik heb ze nog niet ontzettend lang (2,5 maand nu), maar qua energie merk ik niet veel verschil eigenlijk. Ze slaapt veel maar dat is wel eigen aan katten denk ik haha, ze heeft haar gekke speelmomenten en haar momenten dat ze zichzelf heel erg zielig vindt en doet of ze nooit aandacht krijgt :')
Ze eet echt heel erg goed, en haar ontlasting is goed qua consistentie.

bigone schreef:
Anaalklieren ?

Daar heb ik ook even aan gedacht maar die zouden naast haar anus moeten zitten toch? Het zit echt lager.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:21

Bij de da hebben ze speciale kattenbak korrels die geen urine opnemen.
Je zorgt ervoor dat je bak schoon is, korrels erin. Kat plast, je zuigt dit op met een pipet en brengt het langs de da

Heel veel paardenspullen te koop https://www.marktplaats.nl/u/wgm/506611/
Volg Bo en haar verwachte veulentje [FA] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 17:51

Als de kat gesteriliseerd is dan zijn de eileiders onklaar gemaakt, als de kat gecastreerd is worden de eierstokken verwijderd, en eventueel ook de baarmoeder. Steriliseren wordt nauwelijks gedaan, wel castreren, maar meestal blijft de baarmoeder zitten.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:46

Ja baarmoeder laten we altijd zitten als kan. Maar baarmoederontsteking is hormoonafhankelijk, dus na verwijderen eierstokken niet meer mogelijk

schoentje ?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:38

_xManadisx_ schreef:
Ja baarmoeder laten we altijd zitten als kan. Maar baarmoederontsteking is hormoonafhankelijk, dus na verwijderen eierstokken niet meer mogelijk

Tenzij er een restantje is blijven zitten. Helaas komt het heel af en toe nog wel eens voor. :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:11

Qua tips voor genoeg drinken:

- zet op verschillende plekken water neer. Het liefst iets van de muur af zodat ze erom heen kunnen lopen
- neem een fontein. Dit stimuleert het drinken
- zet het water niet bij het voer

Voer ook genoeg natvoer daar zit veel meer vocht in. Heb je weleens de site Catmoneo bekeken en de Facebook pagina van natuurlijke katten, daar staan veel goede voeding tips op.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-22 17:16

Amber_anne schreef:
Qua tips voor genoeg drinken:

- zet op verschillende plekken water neer. Het liefst iets van de muur af zodat ze erom heen kunnen lopen
- neem een fontein. Dit stimuleert het drinken
- zet het water niet bij het voer

Voer ook genoeg natvoer daar zit veel meer vocht in. Heb je weleens de site Catmoneo bekeken en de Facebook pagina van natuurlijke katten, daar staan veel goede voeding tips op.

Het drinken is echt het probleem niet, ze drinkt net best veel :) . We hebben inderdaad een drinkfontein en daarnaast ook nog een gewoon bakje.

Bedankt voor de tips verder!
Het is nu al een hele tijd geleden dat ik nog vlekjes ben tegengekomen, dus ik wacht voorlopig nog even af.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie