Ervaringen hernia en verlamming hond

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Ervaringen hernia en verlamming hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 22:27

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn hondje had acute hernia vorige week vrijdag. In de ochtend nog gewandeld en eind van de ochtend verlamming van de achterhand. Ze is de dag erop op zaterdag geopereerd en dat is goed verlopen. Ze heeft tot gisteren een catheter gehad en ze lijkt redelijk zindelijk al gebeurt er wel eens een ongelukje. Ik heb een doos met plasmatjes dus dat is geen probleem. Ik masseer haar dagelijks en doe oefeningen met de poten. Bij bepaalde oefeningen strekt ze haar benen en gaat ook het staartje omhoog. Ik benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een verlamde hond t.g.v. een hernia en hoe lang het duurde voordat ze de achterhand weer gingen belasten en met welke oefeningen en hoe vaak per dag.
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 12-03-22 22:48, in het totaal 3 keer bewerkt

janouk
Blogger

Berichten: 18061
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ervaringen hernia en verlamming hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 22:33

Mijn tip
Neem contact op met de praktijk van de Aharon. (Volgens mij nu net met pensioen).
Orthomanueel arts. Voor mij de expert op dit gebied. Praktijk is in Noorden bij Alphen Ad Rijn

www.kreupeldier.nl

snorkel1986

Berichten: 3112
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 22:40

Ja hier gehad met mijn oude hond .. Hoe uit op gras voorhanden rechts af achter hand links af

Heb geen operatie gedaan pijnstillers een ontsteking remmer.. en mee na huis rust en na paar dagen strompelde ze weer wat en toen rustig pijnstilling afgebouwd heeft nooit meer zuiver gelopen maar zeker geen pijn ( lag heerlijk languit op gras met rechte rug en op haar rug enz maar met lopen een hoge rug ( beetje boze kat idee) ze heeft veel baat gehad bij fysio na een week( toen liep ze zelf weer wat en was ook weer zindelijk) en die gebruikte ook zn magnetische deken..
Hond heeft nog zeker jaar of 4 lekker rond gelopen en gerend achter een bal aan ( al heeft ze tussen door er een overheen gekregen weer pijnstilling en met 2 dagen liep ze weer redelijk) ze is 14 geworden en hebben haar laten gaan vanwege zwaar dementie en een epileptische aan val ( dat laatste is niet zeker maar leek het op en worden er niet meer meedokteren gezien haar leeftijd en hernia)

Lukasje
Berichten: 11634
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Ervaringen hernia en verlamming hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 00:03

Mijn hond had ook een acute verlamming door een nekhernia. Na de operatie moest hij 5 dagen in de kliniek blijven. Toen hij weer thuis kwam, kon hij lopen en was hij eindelijk. Na 5 jaar is hij omwille van ouderdom ingeslapen.

Ik duim dat je hondje goed geneest!

Amandavd
Berichten: 12122
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 06:45

janouk schreef:
Mijn tip
Neem contact op met de praktijk van de Aharon. (Volgens mij nu net met pensioen).
Orthomanueel arts. Voor mij de expert op dit gebied. Praktijk is in Noorden bij Alphen Ad Rijn

https://www.kreupeldier.nl


Of Iris van Deur, dierenkliniek IVD voor dieren met een ruggengraat.
Zij zit in Eindhoven en is opgeleid door dr. Aharon.

kiwiwitje

Berichten: 20189
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Ervaringen hernia en verlamming hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 08:30


EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Ervaringen hernia en verlamming hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 09:08

Hier ook ervaring, vergelijkbaar me jouw verhaal. 'S ochtends nog lekker gewandeld en niks aan de hand, 's middags vond ik hem een beetje apart lopen en 's avonds was hij volledig verlamd. We zijn de volgende ochtend naar Utrecht gegaan waar hij ook geopereerd is, na 2 dagen op vrijdag mocht hij weer naar huis. Binnen een paar dagen begonnen zijn achterpootjes weer te bewegen en in de loop van de volgende week kon hij weer loop bewegingen maken. Ik heb hem ondersteund met een handdoek onder zijn buik, want zijn eigen gewicht kon hij niet dragen. Het lopen ging langzaamaan steeds beter, maar dat ging niet binnen een paar dagen. Nu, ruim 1,5 jaar later, is hij nog erg instabiel op de achterpoten, opstaan is lastig voor hem omdat hij ook artrose in zijn knie heeft. Maar als hij eenmaal staat gaat het lopen best goed, wel erg wisselend, de ene dag loopt hij super, de andere dag niet.
Ik kan je zeker aanraden om naar een fysio te gaan, dit heeft mijn hond goed geholpen en hij gaat nog steeds regelmatig.