Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Nee ik vind ook dat men niet zomaar honden moet aaien. Echter,er zijn nogal wat honden die heel sociaal zijn,geinteresseerd in iedereen en er zelf om vragen. Dat zou dan ook erg onvriendelijk zijn t.o.v. die op je afkomende hond om hem\haar te negeren! Sommige eigenaren vinden het ook leuk als je hun hond dan begroet en er iets vriendelijks over zegt. Elke hond en ook elk mens is volkomen anders en uniek.
nine1987 schreef:Absoluut niet.. Men moet eens leren met z'n tengels van andermans spullen/dieren af te blijven..
Men voelt zich tegenwoordig echt gerechtigd om alles te mogen en te kunnen flikken..
anjali schreef:Nee ik vind ook dat men niet zomaar honden moet aaien. Echter,er zijn nogal wat honden die heel sociaal zijn,geinteresseerd in iedereen en er zelf om vragen. Dat zou dan ook erg onvriendelijk zijn t.o.v. die op je afkomende hond om hem\haar te negeren! Sommige eigenaren vinden het ook leuk als je hun hond dan begroet en er iets vriendelijks over zegt. Elke hond en ook elk mens is volkomen anders en uniek.
ChristaMoor schreef:Ongevraagd zeker niet. maar ik vind niet dat een hond mag uitvallen wanneer het wél gebeurt. Ik vind dan wel dat ik er wat van mag zeggen! Joh, volgende keer eerst vragen.
Nu is onze hond een dweil en wil het liefst de hele dag geaaid worden, ook door kinderen, vreemden, maakt haar niet uit. Maar toch....
Mars schreef:Nav een discussie die ik op Facebook tegen kwam… vinden jullie dat elke hond buiten door vreemden of kinderen veilig geaaid zou moeten kunnen worden?
En desnoods gemuilkorfd moet zijn als dat niet kan bij de betreffende hond?
Ik zelf vind namelijk niet dat elke hond zomaar en altijd aangeraakt hoeft te worden door vreemden. En eigenlijk vrij ongepast als mensen zomaar aan je hond zitten of ervan uit gaan dat elke hond het op prijs stelt om uit het niets een aai over zijn bol te krijgen.
Ik las echter ook een hoop meningen dat als je hond niet ‘veilig’ genoeg is om geaaid te worden je er ook maar niet mee buiten moet lopen waar andere mensen komen. Omdat de kans nu eenmaal bestaat dat er iemand langs komt die even een aai geeft.
Wat vinden jullie?
Jette schreef:Ik vind niet dat je met je hond in een losloop gebied moet lopen als hij mensen kan bijten. Je weet het nooit, een kind in een onbewaakt moment als je hond op een afstandje is. Net zoals dat je hem dan niet voor een winkel vast moet zetten, niet iedereen is even goed in zien of een hond zich wel/niet prettig voelt en dan vind ik het de verantwoordelijkheid van de baas om ook die situaties te mijden.
Aan de lijn, absoluut mee eens dan moet je gewoon overal kunnen komen. En ja, mensen moeten ook niet zonder toestemming met je hond aaien. Maar als je hond misschien bijt vind ik los laten lopen daarin wel een stap te ver.