Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eef_Bam schreef:Ik heb de weenect voor mijn kat, aangeschaft toen ik naast een groot bos ging wonen en bang was dat mijn kat zou verdwalen. Door de weenect weet ik dat ze helemaal niet zo ver van huis af gaat, dus daarvoor was hij niet nodig. Maar hij heeft me toch al 3 keer geholpen, omdat poeslief zo dom is bij vreemden naar binnen te glippen en zich dan op laat sluiten. De laatste keer zat ze in een huis waar de eigenaar 24 uur weg was, dankzij de weenect wist ik waar ze zat, en heb ik wat brokjes door de brievenbus kunnen duwen totdat de eigenaar thuis was
. Briefje in de deur gedaan of hij haar bij thuiskomst vrij wou laten door naar buiten te jagen.
Froukje schreef:tanec_meisje schreef:Is een Apple Air tag niks? Je moet wel een iPhone hebben.. Kost €40 ongeveer, is heel licht en de batterij gaat heel lang mee (ze zeggen een jaar).
Die werkt via Bluetooth toch? Dan moet je kat wel heel dicht bij huis blijven.
mvdende schreef:Wat betreft tracker: ik heb een tracktive voor mijn hond, die bij loslopen nogal eens z'n eigen route wil bepalen in het bos.
Eilandje schreef:mvdende schreef:Wat betreft tracker: ik heb een tracktive voor mijn hond, die bij loslopen nogal eens z'n eigen route wil bepalen in het bos.
Ik heb ook een Tractive voor de hond, maar ik vind het tegenvallen hoe vaak de gps tracker geen ontvangst heeft. Was nochtans volgens mijn opzoekingswerk de betere keuze indertijd.
Tractive heeft iig ook een model voor katten.
mvdende schreef:Eef_Bam schreef:Ik heb de weenect voor mijn kat, aangeschaft toen ik naast een groot bos ging wonen en bang was dat mijn kat zou verdwalen. Door de weenect weet ik dat ze helemaal niet zo ver van huis af gaat, dus daarvoor was hij niet nodig. Maar hij heeft me toch al 3 keer geholpen, omdat poeslief zo dom is bij vreemden naar binnen te glippen en zich dan op laat sluiten. De laatste keer zat ze in een huis waar de eigenaar 24 uur weg was, dankzij de weenect wist ik waar ze zat, en heb ik wat brokjes door de brievenbus kunnen duwen totdat de eigenaar thuis was
. Briefje in de deur gedaan of hij haar bij thuiskomst vrij wou laten door naar buiten te jagen.
Heb je nog mazzel gehad dat de eigenaar maar 24 uur van huis was en niet 2 weken op vakantie ging!
Ik snap dat nooit....... waarom je kat buiten los laten lopen met de kans dat deze in een benarde situatie terecht komt....
Hier vroeger óók al eens een kat opgesloten in de auto. Gelukkig voor de kat zag de buurman hem al vlug in de auto zitten, dus heeft de poes er niet langer dan een uurtje gezeten in de avond.
Wil er niet aan denken wat er gebeurt als er een kat mijn huis of schuurtje in kruipt..... Dan wordt hij 1 geroosterd want schuurtje staat vol in de zon of 2 in huis als ik op vakantie ben, heeft hij géén toegang tot water, anders dan het restant van wat er nog in de waterbak van de hond zit. Niemand hier in de omgeving heeft reservesleutel, Behalve ouders 100km verderop.....
Gewoon je kat bij je houden!
Wat betreft tracker: ik heb een tracktive voor mijn hond, die bij loslopen nogal eens z'n eigen route wil bepalen in het bos.
Froukje schreef:mvdende schreef:
Heb je nog mazzel gehad dat de eigenaar maar 24 uur van huis was en niet 2 weken op vakantie ging!
Ik snap dat nooit....... waarom je kat buiten los laten lopen met de kans dat deze in een benarde situatie terecht komt....
Hier vroeger óók al eens een kat opgesloten in de auto. Gelukkig voor de kat zag de buurman hem al vlug in de auto zitten, dus heeft de poes er niet langer dan een uurtje gezeten in de avond.
Wil er niet aan denken wat er gebeurt als er een kat mijn huis of schuurtje in kruipt..... Dan wordt hij 1 geroosterd want schuurtje staat vol in de zon of 2 in huis als ik op vakantie ben, heeft hij géén toegang tot water, anders dan het restant van wat er nog in de waterbak van de hond zit. Niemand hier in de omgeving heeft reservesleutel, Behalve ouders 100km verderop.....
Gewoon je kat bij je houden!
Wat betreft tracker: ik heb een tracktive voor mijn hond, die bij loslopen nogal eens z'n eigen route wil bepalen in het bos.
Dan ga je zeuren over loslopende katten terwijl je zelf een hond hebt die er in het bos tussen uit naait? Wat denk je dat dat doet voor alle wild wat daar zit?
Waarom houd je die niet gewoon bij je dan?
mvdende schreef:Mijn hond sluit zich niet op in andermans huis met alle gevolgen van dien! Niet alleen niet fijn voor een kat om opgesloten te zitten in een "onbewoond" huis, óók voor de bewoner absoluut niet fijn, want grote kans op kattenpis en stront ergens in huis ivm ontbreken kattenbak en een kat moet toch plassen/poepen als ie 24 uur of langer opgesloten zit. En kattenpis is zowat niet meer uit stoffen dingen te krijgen....
Daarnaast jagen katten net zo goed op wild: vogels! Is precies hetzelfde als een hond die achter een haas aan zit.... alleen is het "slachtoffer" een formaatje groter.
Katten moorden véél meer vogeltjes uit per stuk dan mijn hond ooit wild pakt. Katten vangen bijna iedere dag wel wat wild, vogel of muis.... hond heeft hier maar zeer zelden raak.
Floemii schreef:[ [url=m/277XSd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn kat had een airtag. Werkte heel goed. Helaas is hij op een of andere manier in het water beland en heeft er niet meer uit kunnen komen. De airtag deed het toen ook niet meer. Helaas hadden we daardoor ook meteen het vermoeden dat het foute boel was.
Het zoeken toen hij kwijt was was wel lastig gezien vriendlief geen iphone had. Dus beiden een iphone hebben is in het airtag geval wel handig.
Voor welke tracker ben je uiteindelijk gegaan?