Katten tracker, welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Katten tracker, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-22 22:23

Mijn katten zijn mee verhuisd en we hebben ze nu binnen om ze te laten wennen natuurlijk en daar laten we ze nog zeker wel een tijdje. Iemand misschien al een keer verhuisd en hoe lang hebben jullie ze toen 'binnen' gehouden?

Na verloop van tijd komt er weer een kattenluikje, ik heb eentje die reageert op de chip. Alleen voor mezelf om me gerust te stellen wilde ik wel graag een tracker aan hun halsbandje doen.

Welke hebben jullie, wat raden jullie aan en wat zijn de kosten, aanschaf/per maand

nikysa90

Re: Katten tracker, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 23:19

Ik heb een vervente lange-afstands-wandelaar. Een heerlijke roodwitte kater, die mij slapeloze nachten bezorgde door soms wel 2 weken weg te blijven. Nadat zn broertje was doodgereden, was ik er klaar mee, met steeds maar ongerust zijn. Ik heb de Invoxia. Omdat die a. Het kleinst is b.geen abonnement nodig heeft En c. Eigenlijk voor mij het belangrijkst: hij heeft de langste accu. Ik heb ook de Weenect gehad. Die is stukken handiger in gebruik, als je de kat (of het bandje!)kwijt bent (hij kan namelijk een piepsignaal geven), maar hij is bijna 2x zo groot en de accu moet elke 2/3 dagen opgeladen worden. Die van mij gaat te ver weg en slaat ook wel eens een nachtje over. Ik kreeg de zenuwen van het feit dat die batterij steeds bijna leeg was. De invoxia redt het ruim een week, tot 14 dagen, afhankelijk van hoever hij loopt. Zorg wel voor een goed bandje! Ik had in het begin met een te losse panieksluiting en liep om de haverklap dat bandje te zoeken in de struiken. Je hebt wel een panieksluiting nodig, maar wel dat er nog een beetje weerstand op zit.

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 23:55

Hier ook de Invoixia, maar die houdt het hier echt niet meer dan 5 dagen vol en geeft heel erg vaak geen melding dat de batterij leeg raakt. Reden van het snel moeten opladen zou zijn dat ik een actieve kat heb én er in het buitengebied minder wifipunten zijn... Terwijl de kaart met het bereik van deze tracker toch echt aangeeft dat er goed bereik zou zijn.

Maarja, een beter alternatief heb ik dus ook nog niet gevonden.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 01:07

Ik heb de weenect voor mijn kat, aangeschaft toen ik naast een groot bos ging wonen en bang was dat mijn kat zou verdwalen. Door de weenect weet ik dat ze helemaal niet zo ver van huis af gaat, dus daarvoor was hij niet nodig. Maar hij heeft me toch al 3 keer geholpen, omdat poeslief zo dom is bij vreemden naar binnen te glippen en zich dan op laat sluiten :+ . De laatste keer zat ze in een huis waar de eigenaar 24 uur weg was, dankzij de weenect wist ik waar ze zat, en heb ik wat brokjes door de brievenbus kunnen duwen totdat de eigenaar thuis was :') . Briefje in de deur gedaan of hij haar bij thuiskomst vrij wou laten door naar buiten te jagen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 08:13

Hier ook 1 kat met een Weenect en tot nu toe erg tevreden over.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 20:50

En bij die weenec heb je daar ook een abbo voor nodig?

En hoe werkt dat dan zonder abbo met die Invoixia?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:58

Ja de Weenect heb je wel een abonnement voor nodig.

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:21

Is een Apple Air tag niks? Je moet wel een iPhone hebben.. Kost €40 ongeveer, is heel licht en de batterij gaat heel lang mee (ze zeggen een jaar).

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:32

tanec_meisje schreef:
Is een Apple Air tag niks? Je moet wel een iPhone hebben.. Kost €40 ongeveer, is heel licht en de batterij gaat heel lang mee (ze zeggen een jaar).

Die werkt via Bluetooth toch? Dan moet je kat wel heel dicht bij huis blijven.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:38

Apple air tag is vrij groot. Vind ik.
Wij hebben air tags. Maar die ga ik niet aan de kat hangen.
Dan struikelt ze erover. Kat is 2,8 kilo dus best klein.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:46

Eef_Bam schreef:
Ik heb de weenect voor mijn kat, aangeschaft toen ik naast een groot bos ging wonen en bang was dat mijn kat zou verdwalen. Door de weenect weet ik dat ze helemaal niet zo ver van huis af gaat, dus daarvoor was hij niet nodig. Maar hij heeft me toch al 3 keer geholpen, omdat poeslief zo dom is bij vreemden naar binnen te glippen en zich dan op laat sluiten :+ . De laatste keer zat ze in een huis waar de eigenaar 24 uur weg was, dankzij de weenect wist ik waar ze zat, en heb ik wat brokjes door de brievenbus kunnen duwen totdat de eigenaar thuis was :') . Briefje in de deur gedaan of hij haar bij thuiskomst vrij wou laten door naar buiten te jagen.

Heb je nog mazzel gehad dat de eigenaar maar 24 uur van huis was en niet 2 weken op vakantie ging!

Ik snap dat nooit....... waarom je kat buiten los laten lopen met de kans dat deze in een benarde situatie terecht komt....

Hier vroeger óók al eens een kat opgesloten in de auto. Gelukkig voor de kat zag de buurman hem al vlug in de auto zitten, dus heeft de poes er niet langer dan een uurtje gezeten in de avond.

Wil er niet aan denken wat er gebeurt als er een kat mijn huis of schuurtje in kruipt..... Dan wordt hij 1 geroosterd want schuurtje staat vol in de zon of 2 in huis als ik op vakantie ben, heeft hij géén toegang tot water, anders dan het restant van wat er nog in de waterbak van de hond zit. Niemand hier in de omgeving heeft reservesleutel, Behalve ouders 100km verderop.....

Gewoon je kat bij je houden!

Wat betreft tracker: ik heb een tracktive voor mijn hond, die bij loslopen nogal eens z'n eigen route wil bepalen in het bos.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:47

Froukje schreef:
tanec_meisje schreef:

Die werkt via Bluetooth toch? Dan moet je kat wel heel dicht bij huis blijven.

Klopt, maar maakt ook gebruik van alle Apple apparaten welke hij in de buurt kan vinden. Dus ook als ze niet van jou zijn.

Wij hebben soms de AirTag ook aan de kat hangen als wij op Vlieland zijn. In de zomer is het er druk genoeg dat wij vertrouwen hebben in de werking ervan bij het vakantiehuis. Wordt een ander verhaal als kat losbreekt en het bos in duikt :Y) Tot nu toe is de kat 1 keer losgebroken, maar toen had hij het tuigje af gekregen dus was het nog steeds useless

hmetwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:49

Heb net een weenect voor beide katten, leuk om te zien waar ze helemaal heen gaan enzo, maar volgensmij is er al weer een kapot. Besteld op de 27e en dan zit je sws nog aan het abonnement vast voor de komende 3 maand… vind dat toch echt een behoooorlijk minpunt….

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 16:15

mvdende schreef:
Wat betreft tracker: ik heb een tracktive voor mijn hond, die bij loslopen nogal eens z'n eigen route wil bepalen in het bos.

Ik heb ook een Tractive voor de hond, maar ik vind het tegenvallen hoe vaak de gps tracker geen ontvangst heeft. Was nochtans volgens mijn opzoekingswerk de betere keuze indertijd.

Tractive heeft iig ook een model voor katten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 16:39

Eilandje schreef:
mvdende schreef:

Ik heb ook een Tractive voor de hond, maar ik vind het tegenvallen hoe vaak de gps tracker geen ontvangst heeft. Was nochtans volgens mijn opzoekingswerk de betere keuze indertijd.

Tractive heeft iig ook een model voor katten.

Klopt hoor. Dat valt mij óók tegen! Maar iets is beter dan niets in mijn geval want regelmatig werkt ie wél goed en dan is het erg fijn te kunnen zien waar dat spook van mij uithangt.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 16:49

mvdende schreef:
Eef_Bam schreef:

Heb je nog mazzel gehad dat de eigenaar maar 24 uur van huis was en niet 2 weken op vakantie ging!

Ik snap dat nooit....... waarom je kat buiten los laten lopen met de kans dat deze in een benarde situatie terecht komt....

Hier vroeger óók al eens een kat opgesloten in de auto. Gelukkig voor de kat zag de buurman hem al vlug in de auto zitten, dus heeft de poes er niet langer dan een uurtje gezeten in de avond.

Wil er niet aan denken wat er gebeurt als er een kat mijn huis of schuurtje in kruipt..... Dan wordt hij 1 geroosterd want schuurtje staat vol in de zon of 2 in huis als ik op vakantie ben, heeft hij géén toegang tot water, anders dan het restant van wat er nog in de waterbak van de hond zit. Niemand hier in de omgeving heeft reservesleutel, Behalve ouders 100km verderop.....

Dan ga je zeuren over loslopende katten terwijl je zelf een hond hebt die er in het bos tussen uit naait? Wat denk je dat dat doet voor alle wild wat daar zit?

Waarom houd je die niet gewoon bij je dan?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 23:50

Froukje schreef:
mvdende schreef:

Dan ga je zeuren over loslopende katten terwijl je zelf een hond hebt die er in het bos tussen uit naait? Wat denk je dat dat doet voor alle wild wat daar zit?

Waarom houd je die niet gewoon bij je dan?

Mijn hond sluit zich niet op in andermans huis met alle gevolgen van dien! Niet alleen niet fijn voor een kat om opgesloten te zitten in een "onbewoond" huis, óók voor de bewoner absoluut niet fijn, want grote kans op kattenpis en stront ergens in huis ivm ontbreken kattenbak en een kat moet toch plassen/poepen als ie 24 uur of langer opgesloten zit. En kattenpis is zowat niet meer uit stoffen dingen te krijgen....

Daarnaast jagen katten net zo goed op wild: vogels! Is precies hetzelfde als een hond die achter een haas aan zit.... alleen is het "slachtoffer" een formaatje groter.

Katten moorden véél meer vogeltjes uit per stuk dan mijn hond ooit wild pakt. Katten vangen bijna iedere dag wel wat wild, vogel of muis.... hond heeft hier maar zeer zelden raak.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 21:53

Door dit topic ga ik twijfelen tussen de Weenect of de Invoxia.

Wij wonen buitenaf met niet overal goed wifi of internet bereik in bos achtig gebied...
Maakt het daarmee uit welke van de twee ik zou kopen?

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 13:05

Afbeelding

Mijn kat had een airtag. Werkte heel goed. Helaas is hij op een of andere manier in het water beland en heeft er niet meer uit kunnen komen. De airtag deed het toen ook niet meer. Helaas hadden we daardoor ook meteen het vermoeden dat het foute boel was.

Het zoeken toen hij kwijt was was wel lastig gezien vriendlief geen iphone had. Dus beiden een iphone hebben is in het airtag geval wel handig.

Voor welke tracker ben je uiteindelijk gegaan?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:33

Wat een treurig einde!!

Wij hebben Tractive besteld. Die komen ook goed uit recensies. We wilden eigenlijk Weenect bestellen maar die heeft een enorm lange levertijd.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:57

mvdende schreef:
Mijn hond sluit zich niet op in andermans huis met alle gevolgen van dien! Niet alleen niet fijn voor een kat om opgesloten te zitten in een "onbewoond" huis, óók voor de bewoner absoluut niet fijn, want grote kans op kattenpis en stront ergens in huis ivm ontbreken kattenbak en een kat moet toch plassen/poepen als ie 24 uur of langer opgesloten zit. En kattenpis is zowat niet meer uit stoffen dingen te krijgen....

Daarnaast jagen katten net zo goed op wild: vogels! Is precies hetzelfde als een hond die achter een haas aan zit.... alleen is het "slachtoffer" een formaatje groter.

Katten moorden véél meer vogeltjes uit per stuk dan mijn hond ooit wild pakt. Katten vangen bijna iedere dag wel wat wild, vogel of muis.... hond heeft hier maar zeer zelden raak.

Oh alsjeblíeft zeg, hondenmens als dat ik ben vind ik dit toch wel echt zo'n vreselijke dooddoener... 'T gaat niet om of het wild gepakt wordt, 't gaat om het verstoren van het wild (wat al gebeurt bij simpelweg langsrennen). En geloof mij maar, qua aantallen wild wat verstoort wordt loopt de hond niks achter op katten als hij z'n eigen route door 't bos bepaalt. Die paden zijn er niet voor niets.

Hou dat belerende toontje dus maar voor je, want iemand die zijn hond lukraak door 't bos laat lopen vind ik geen háár beter dan mensen die geen verantwoordelijkheid nemen voor hun kat.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:36

Floemii schreef:
[ [url=m/277XSd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn kat had een airtag. Werkte heel goed. Helaas is hij op een of andere manier in het water beland en heeft er niet meer uit kunnen komen. De airtag deed het toen ook niet meer. Helaas hadden we daardoor ook meteen het vermoeden dat het foute boel was.

Het zoeken toen hij kwijt was was wel lastig gezien vriendlief geen iphone had. Dus beiden een iphone hebben is in het airtag geval wel handig.

Voor welke tracker ben je uiteindelijk gegaan?

Wat is daar het bereik van? En heb je daar een abonnement bij nodig?

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:15

Ik ben erg tevreden met de tracker van tractive.
Ook al gebruik kunnen maken van m'n premium account, nieuwe tracker gekregen toen de oude kwijt is geraakt.
Ik betaal per 2 jaar 120 euro, je kan ook kiezen voor elke maand 5 euro. (Ze hebben voor premium een jaar, 2 jaar en 5 jaar abonnement)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:29

Dat is goed om te horen!! Wij hebben ook een premium account afgesloten.