Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
har166 schreef:Wat bijzonder dat het asiel daar alleen een proefplaatsing aanbiedt. Bij de meeste asiels kun je ( op afspraak en tegen betaling) je hond afstaan en dan herplaatsen ze die na de quarantaineperiode.
Je zou op Facebook een berichtje kunnen plaatsen op de pagina van het ras, daarnaast zijn er veel pagina's met honden die een nieuw huisje zoeken, daar kun je ook wat plaatsen.
Ibbel schreef:https://verhuisdieren.nl/
Ik ken ze verder niet, maar misschien is dit een alternatief?
Ik meen me te herinneren dat ze ook tijdelijke opvang kunnen aanbieden.
Mjelleke schreef:Hhin (herplaatsing honden in Nederland) kan helpen bij het zoeken van een goede match. De informatie die ik lees over andere honden op die site komt compleet en eerlijk over, dus nieuwe baasjes weten waar ze aan beginnen.
Er zijn ook facebook groepen voor herplaatsers (soms ook rasspecifiek).
Femke_Tweety schreef:Hoe oud is de hond?
Medisch oké of zijn er bijzonderheden?
Reu/teef?
Gecastreerd/ongecastreerd?
Gedrag richting kinderen? Andere honden? Katten?
Kan wel/niet alleen thuis blijven?
Kan wel/niet mee in de auto?
Dat zijn dingen die verstandig zijn om aan te geven in herplaats advertenties.
Mensen die op zoek zijn willen dat soort informatie graag weten.
Er zijn veel Facebookgroepen die zich richten op herplaatsing, en die worden druk bezocht. Dus dat is zeker de moeite waard, om het kort het verhaal (plus voorál antwoord bovenstaande vragen, want belangrijk) te plassen in verschillende groepen.
Soms werkt plaatsen op verschillende hondenfora ook. (Meestal moet dat even in overleg met beheer, maar vaak wel goed bereik)
__
Buiten al deze practische info, ook veel sterkte gewenst. Want dit moet een heftige periode zijn zo.
Ibbel schreef:https://verhuisdieren.nl/
Ik ken ze verder niet, maar misschien is dit een alternatief?
Ik meen me te herinneren dat ze ook tijdelijke opvang kunnen aanbieden.
Gebruikers op dit forum: Antgillya, ComscoreBot, Geralda1994, Hemellichaam en 34 bezoekers