Ervaring Omlet / Eglu voor konijnen

Moderators: Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jenny21

Ervaring Omlet / Eglu voor konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-22 09:31

Onze twee konijnen hebben momenteel een grote ren met houten nachthok en overdag lopen ze los in de tuin.

Super leuk maar… ze vreten echt alles aan! Ik had het kunnen weten natuurlijk :P In onze stoelen zitten giga gaten, alle planten zijn opgegeten enz.
Aangezien het houten hok nu langzaam aan vervanging toe is EN we weer onze tuin willen opfleuren ben ik aan het denken om ze toch een ander hok te geven en kom ik uit op het merk Omlet. Mooie hokken van plastic maar wel duur!! -O-

Afbeelding

Afbeelding

Het zou dan gaan op een nacht hok icm met een ren van 1,8 bij 3,6 mtr

Iemand ervaring met dit merk? Is het het geld waard?
Hoe staat het op stenen? Zie vooral filmpjes op gras namelijk. Recensies op de site zijn goed, minpuntje is dat opzetten veel werk is. Wil me goed inlezen, wat een geld :7

Jenny21

Re: Ervaring Omlet / Eglu voor konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-22 16:49

Niemand ervaring verder? :o

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 08:40

Ik zou zelf dit type erg laag vinden als de bovenkant qua klep niet open kan. Als je dan de ren wil aanvegen is dat wel even kruipen.
Een nadeel vind ik in ieder geval bij het grote type en weet niet of het met deze is, dat de mazen te wijdt zijn bovenin ergens. Bij een collega van mij is er daar een marter in gegaan. Maar misschien dat dit type dat geen probleem mee is. Maar wij gaan wel met douglas hout werken.
Zelf maken of laten maken geeft vaak wel hele mooie resultaten.
Wij zijn zelf bezig met het ontwikkelen van de perfecte ren voor mensen, omdat veel mensen hier tegenaan lopen.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 08:49

Geen ervaring met het konijnenhok, wel met het kippenhok van Omlet (Eglu Cube) en die vind ik echt briljant. Gekocht nadat we een vreselijke bloedluisuitbraak hadden die ik met geen mogelijkheid uit het houten hok kreeg.

Koel in de zomer, warm in de winter, super makkelijk schoon te maken en marter en vos proof.

Wit beyond measure is man's greatest treasure

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-22 11:21

Dank voor jullie reacties.
Ondertussen heb ik de grote ren van Omlet besteld, de hoge ivm inlopen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:35

Ik heb hier een buitenren van Omlet. Wel de grote variant voor kippen dan, maar het bevalt me super goed.
Echt kwalitatief goed spul en de prijs meer dan waard.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

BriPi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:13

Wij hebben een tijdje terug voor de kleine kipjes een Omlet gekocht. Het zijn wel veel kipjes dus ik vind de ren wat klein maar we gaan binnenkort een grotere ren bouwen. Door de prijs wilden mijn ouders de grote ren niet erbij kopen, dus ze zitten tijdelijk wat kleiner.
Het hok blijft vrij schoon en is ook goed schoon te maken en het hok met kleine buitenren is met twee personen te verplaatsen (wat we geregeld doen zodat de kipjes lekker kunnen scharrelen).
Ik hou zelf meer van houten verblijven maar hey, het is praktisch. Ik moet zeggen dat ik het opzetten van de ren met de clipjes in het begin irritant vond en de sluiting met een pin door twee ogen is soms even gedoe maar het went. Dus ik kan het wel aanraden, maar (zoals altijd) zorg dat je diertjes genoeg ruimte hebben. Eventueel kun je als je een extra buitenren te duur vindt maar wel extra ruimte nodig hebt, een puppyren aanschaffen voor erbij?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:19

Als ik zie wat ze voor een hamsterhok aanbieden zou ik uit principe deze dure rotzooi al niet aanschaffen. :o
Maar ik hoop dat je er blij mee bent TS. Ik had gehoopt dat ze ook een goed hamsterhok hadden, maar kennelijk lopen ze daarin nog mijlenver achter.

Alex en Jorie <3

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:40

Een hamsterkooi en kippenren is natuurlijk ook niet echt te vergelijken he.
Hier vind ik het persoonlijk de prijs meer dan waard, na veel geld verspild te hebben aan rennen die bijvoorbeeld toch niet marterproof waren of stormbestendig. De ren is ook super makkelijk in elkaar te zetten, en het is heel eenvoudig uitbreidbaar.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 16:37

Jenny21 schreef:

Dan wel echt bovenin bij de rondingen de grotere mazen dicht maken, want deze rennen zijn niet marter proof. Helaas heeft een collega dit van mij ondervonden.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-22 17:43

Faniek schreef:
Jenny21 schreef:

Dan wel echt bovenin bij de rondingen de grotere mazen dicht maken, want deze rennen zijn niet marter proof. Helaas heeft een collega dit van mij ondervonden.

Doen we inderdaad! Dank voor de tip!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie