Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Muze schreef:Joanne1987 schreef:Dan zou ik toch echt een oplossing zoeken dat dat wel kan, sorry maar ik vind dat dier onwaardig voor een dier wat zo ziek is!
Zal de dierenartsen zeker even zeggen dat het dier onwaardig is wat ze mij adviseren.
En dat het niet uitmaakt dat ze gewone brokjes eet en verder speciaal voer.
Muze schreef:Sourire schreef:Komt helaas veel voor bij raskatten. Zelf een Ragdoll van 8 jaar moeten laten inslapen ivm nierfalen. Ze heeft het uiteindelijk twee jaar heel goed op nierdieet gedaan. Ik gebruikte Surefeeds. Ideaal. Kan ieder het voor hem geschikte voer eten. Kost wat, maar heb je ook wat. Zou haar absoluut op nierdieet zetten en niks anders erbij.
Niks anders erbij gaat niet. T is niet anders. Ze kan apart zakjes krijgen maar de brokjes kan ik niet veranderen. De anderen mogen absoluut geen nierdieet brok, daar was de da duidelijk in. Dat was slechter dan als de dame wat gewone brokjes mee zou eten.
Amber_anne schreef:Op de website van Catmoneo kan je een voerlijst bekijken. Ik weet toevallig dat de brok uit de link niet best scoort
Tevens is de Facebook pagina natuurlijke katten fijn voor voer advies, deze hebben ook een voerlijst
Als je voor je gezonde katten een goede soort voer hebt moet je het echt gaan scheiden. Afgezonderde ruimtes, voerbakken op chip, vaste voer momenten (lees je wel in over hoeveel dit er moeten zijn, daar zijn de sites ook goed voor). Je zult iets moeten doen om het apart te geven.
Drinken is ook erg belangrijk voor de nieren. Heb je een fontein? Water apart van het eten? Op elke verdieping of in meerdere kamers drinkplekken? Drinkplekken van de wand af zodat ze er omheen kunnen lopen?
Allemaal dingen om het drinken te stimuleren
tjakka123 schreef:Onze siamezen zijn na nierfalen (onder andere) over gegaan op rauw voer (bibi).
Brokjes drogen de boel zo uit, sinds wij over zijn op rauw nooit geen enkele problemen meet gehad.
Daarnaast is het echt veel beter voor de ontlasting, maar dat is nog een bijzaak. Dierenartsen gaan er vaak niet plat op, omdat ze er niks aan kunnen verdienen. Maar, wij doen nooit meer anders.
SimoneeM schreef:Amber_anne schreef:Op de website van Catmoneo kan je een voerlijst bekijken. Ik weet toevallig dat de brok uit de link niet best scoort
Tevens is de Facebook pagina natuurlijke katten fijn voor voer advies, deze hebben ook een voerlijst
Als je voor je gezonde katten een goede soort voer hebt moet je het echt gaan scheiden. Afgezonderde ruimtes, voerbakken op chip, vaste voer momenten (lees je wel in over hoeveel dit er moeten zijn, daar zijn de sites ook goed voor). Je zult iets moeten doen om het apart te geven.
Drinken is ook erg belangrijk voor de nieren. Heb je een fontein? Water apart van het eten? Op elke verdieping of in meerdere kamers drinkplekken? Drinkplekken van de wand af zodat ze er omheen kunnen lopen?
Allemaal dingen om het drinken te stimuleren
In het geval van nierfalen kun je alleen niet zomaar een brok van de lijst pakken, die zijn daar níet geschikt voor.
TS: als je de hele dag brokjes wil laten staan, gebruik Surefeed bakken. Dan kunnen de katten enkel bij de juiste brok komen. Of ga porties voeren en blijf erbij terwijl ze eten![]()
Ik zag ook als tip kvv; ga niet zomaar rauw voeren bij nierfalen. Vrijwel elke kvv bevat flink veel fosfor en dat is echt funest bij nier problemen.
Gebruikers op dit forum: dierenfan, Googlebot, GumGum Verity, Veldbloem en 38 bezoekers