Welk voer voor roedeltje honden

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Welk voer voor roedeltje honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 18:46

Wie heeft hier meerdere honden en probeert ook de kosten van voer een beetje beheersbaar te houden.

Ik ben elke maand een aanzienlijk bedrag aan voeding kwijt omdat ik graag een goede brok voer, maar ik zit nu op maandelijks bijna 250 euro aan brokken.

Ik voer momenteel acana en daar betaal ik voor 2 zakken 145 euro voor, daar doe ik een maand mee, dan heb ik nog een hond met ernstige allergie die krijgt annalergenic a 109 euro per zak.
Bij de laatste ga ik over op Hills Z/D dat is aanzienlijk goedkoper.
Het gaat echter om het andere voer, wie voert meerdere honden en welk merk voeren jullie? Welke merken zijn aan te raden?

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 18:54

Ik voer zelf kenner brok van de Welkoop, de compleet. Pup krijgt hier de puppy brok van, de andere 3 gewoon de volwassen brok.
Ze zien er super uit, glimmen mooi, goed op gewicht, en hoeven maar weinig te eten anders worden ze er te dik van. Poepen wel 2 keer per dag denk ik, maar dit ruikt niet en zijn goed vaste drollen. Sorry voor het onsmakelijke :Y)

Ik kan je even niet zeggen hoe lang ik met de zakken doe. De adult is geloof ik 35 euro voor 20 kilo ofzo? Maar ik koop vaak als er 20% korting op zit 2 of 3 zakken tegelijk. Scheelt ook weer!

fjordwijk
Berichten: 180
Geregistreerd: 30-12-09

Re: Welk voer voor roedeltje honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:00

Wij hebben wooof, voor de jack russel en de golden doodle en wooof puppy voor de labradoodle.

kiwiwitje

Berichten: 20189
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:02

Wij voeren zelf natural greatness.

Maar een goede brok, die betaalbaarder is dan acana is bijv wolf of wilderness.

Mizora

Berichten: 18204
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:04

Hier ben ik uiteindelijk voor mijn honden uitgekomen op Royal Canin (medium puppy). Acana en Orijen vond ik ze het slechter op doen. Renske vers natvoer beviel ook goed, maar was wel een grotere kostenpost. Na het herplaatsen van één van de 2 ben ik er uiteindelijk toch op teruggestapt, want ze weigerde nog langer brokken te eten (poedel-kwaal).

Platinum beviel hier ook goed, maar opeens wilden ze het absoluut niet meer eten. En op RC deden ze het net zo goed.

Femia
Berichten: 332
Geregistreerd: 15-01-10

Re: Welk voer voor roedeltje honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:34

Voor mijn roedel van zes, waarvan twee grote honden, heb ik als brok Champ. Er zijn diverse variëteiten. Ikzelf gebruik de Regular extra. Bij aankoop van meerdere zakken is de prijs lager.
In de middag voer ik vlees van Lotgering.

veranadautje
Berichten: 1320
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Welk voer voor roedeltje honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:38

Misschien bis wolf of wildness goedkoper? Voer zelf kvv van dogmeat

Padoertje
Berichten: 1658
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Welk voer voor roedeltje honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:44

Wolf of Wilderness ging onze herder van aan de shizzle. Nu Welkoop Jarco naturel care a 54,- voor 15 kilo en dat eten ze graag, stinken niet en glimmen goed.

XxDiandraxX

Berichten: 4015
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Welk voer voor roedeltje honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:48

Ik heb een hele tijd acana gevoerd, nu voer ik opti life en daar doen ze het beduidend beter op.

Themba

Berichten: 1509
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Welk voer voor roedeltje honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 20:33

Ik voer geperste brok van kivo. 45 euro voor 14 kilo dacht ik. Dit voer ik wel samen met kvv. Daarin wissel ik af met merken carnibest/ kivo/ rodi/ smuldier

cupido1996
Berichten: 449
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Re: Welk voer voor roedeltje honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 21:07

Na een zoektocht en wat omzwervingen, omdat we beide honden (herder kruisingen) graag op dezelfde brok wilden hebben.
Voeren wij nu Wooof zalm. Hebben ook de regular geprobeerd, maar die beviel niet.

Wildgirl

Berichten: 11689
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 21:13

Nature dog food, erg over te spreken en goed betaalbaar. Heeft min 50% vlees/vis/gevogelte en is graanvrij.

Edit, ik zie dat dit voer duurder is dan acana :Y)
In het verleden, voornamelijk bij grotere honden, heb ik ook tijden kenner en cavom gevoerd, beviel ook niet slecht!

dierenfan
Berichten: 9861
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 21:19

Woof regular ooit getest. Afschuwelijk die ontlasting. Nu een vriendin die financieel in andere situatie terecht gekomen is met een grote hond met allergie. 1 week geleden over gezet van cavom naar inbalance zalm (schijnt eigenlijk ook woof te zijn) wat graanvrij is. En nu week later is die hond al enorm aan het opknappen, poept meestal 1x per dag en eet het ontzettend graag (zeer moeilijke eter). Vanmiddag bij mijn moeilijke eter geprobeerd en die viel er ook op aan. Het kost per 20 kg ongeveer 50 euro. Ik zit er nu heel sterk aan te denken om ook over te schakelen. Nu voer ik zelf vers/brok 50/50
Overigens ik haal ook veel brok op via marktplaats. Gewoon voor de sport haha zo kan ik zeer gevarieerd voeren voor lage prijs. Daarnaast geef ik het ook aan bekenden die financieel moeilijk zitten soms. Ik rij best veel dus voor mij gemakkelijk om vanalles overal vandaan te halen.

xmarliez

Berichten: 4108
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 21:27

Wij voeren wooof regular aan onze 8 honden (van chihuahua tot rottweiler) Betaalbaar en goed voer. Zelfs onze moeilijke eter eet het graag. We zijn ooit begonnen met vers, toen cavom maar dat aten ze niet allemaal even goed en toen wooof en dat gaat er super in. Ontlasting ziet er net zo uit als toen we vers voerden en de vachten ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 21:45

Ik maak altijd gebruik van voerwijzer, dus heb alles wat jullie noemen ook daar eens bekeken. De Kenner brokken kom ik daar niet tegen en Wooof komt er qua reviews niet best af, alhoewel de samenstelling prima is.

Natural Greatness en Wolf of the wilderness komen bijna gelijk uit de bus, Wolf of the wilderness scoort iets beter. Qua prijs maakt het niet veel uit met wat ik nu voer. Of ik moet een abo bij Bitiba nemen, dan scheelt het bijna een tientje per zak!
Iemand ervaring met Bitiba?

Royal Canin ben ik niet erg fan van, Orijen is te prijzig. Acana heb ik nu en ik moet zeggen dat ik de reuen er veel van vind poepen en de teefjes moeten veel te hard persen tijdens het poepen, ook een reden om van Acana af te stappen.

Platinum moet ik even opzoeken.

Champ kwam er op voerwijzer ook niet best af.

Opti Life heeft tot nu toe van allen de voorkeur, qua review en prijs.

Nature dog food ziet er goed uit, maar idd een stukje prijziger.

Cavom heb ik slechte ervaringen mee.

Vers is prachtig, maar uiteindelijk ben ik daar nog veel duurder mee uit en tevens moet ik dan een nieuwe vriezer er bij aanschaffen.

Ik heb trouwens 4 honden, 2 grote reuen van 30 en 35 kilo en twee teefjes van 18 en 21 kilo.

Ik neig dus nu naar Wolf of the Wilderness, 50 euro voor 12 kilo bij Bitiba of Opti Life, verhoudingsgewijs veel vlees 12,5 kilo voor 41,95
Dus ik ga deze twee even naast elkaar leggen en misschien beide proberen welke het beste bevalt!!! Dank allen :D

veranadautje
Berichten: 1320
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Welk voer voor roedeltje honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 21:52

Bestel geregeld spullen voor de dieren bij bitiba en ben tevreden over ze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 21:58

veranadautje schreef:
Bestel geregeld spullen voor de dieren bij bitiba en ben tevreden over ze

Ik had er nog nooit van gehoord := maar een abonnement aldaar kan behoorlijk schelen!

dierenfan
Berichten: 9861
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welk voer voor roedeltje honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 22:06

Ik heb ook veel kennis op gedaan via voerwijzer maar uiteindelijk eigen keuzes gemaakt. Die dure prefecte voeding top voor opgroeiende honden. Eenmaal volwassen dan is het gewoon kijken naar algehele conditie en ontlasting. Als een hond 1x per dag een minimale hoeveelheid poept en zijn huid wordt eindelijk rustig dan kan die voeding voor hem niet zo slecht zijn als dat voerwijzer aan geeft naar mijn mening. Uiteindelijk verteld zijn gezondheid meer dan gegevens uit een boekje.

Wij voeren cavom met grote groep mensen en kopen groot in. Cavom wordt echter binnenkort fors duurder en mijn ene hond eet het graag maar poept veel (4x en niet weinig) dus wil overstappen. Echter meer dan 10 merken geprobeerd en allen minimaal 2 weken maar hij hongert zich bij allemaal liever uit dan dat hij fatsoenlijk eet. Omdat eten fijn moet zijn ben ik blijven zoeken. Hij lijkt dus inbalance zalm nog beter te pakken dan cavom. Binnenkort bestel ik 10 kg zodat ik het naast cavom kan voeren en dan ga ik het wel zien. Ik voer best veel vers en langhoudbare worsten, Gestoomd en blikvlees betere merken maar hij eet alles gewoon beroert tenzij er pens in zit haha

XxDiandraxX

Berichten: 4015
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 22:08

Kijk ook eens bij zooplus, die hebben ook een spaarplan.

Meliaforever

Berichten: 12053
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 22:13

Canagan (al is dat denk niet goedkoper?) Of Primordial, maar weet niet of ze dat bij jou in de buurt verkopen.

Nimmy

Berichten: 3963
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Welk voer voor roedeltje honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 22:30

Hier voeren we de darf brokken van voeronline, de enige brokken die onze zeikerd met eten blijft eten en niet enorm van gaat stinken

Plausibel
Berichten: 118
Geregistreerd: 07-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 22:30

Wij hebben twee grote honden en voeren enkel vlees in van die worsten.
Allebei krijgen ze 500 gram per dag en soms voeren we 250 gram extra bij als ze veel energie hebben verbruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 22:32

Plausibel schreef:
Wij hebben twee grote honden en voeren enkel vlees in van die worsten.
Allebei krijgen ze 500 gram per dag en soms voeren we 250 gram extra bij als ze veel energie hebben verbruikt.

Ik denk dat ik niet veel goedkoper uit ben daarmee en je moet een beste opslag hebben, lijkt me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 22:33

Nimmy schreef:
Hier voeren we de darf brokken van voeronline, de enige brokken die onze zeikerd met eten blijft eten en niet enorm van gaat stinken

Hier ook die test, als ze blijven stinken gaat het voer er weer uit :D

Nimmy

Berichten: 3963
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Welk voer voor roedeltje honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 22:40

Hier gaat dat echt goed, al enkele jaren.