Over 2 weken ga ik 10 dagen naar Curaçao. Ik heb met mijn vader afgesproken dat hij 1 of 2 keer per dag langskomt voor de katten. Eten, water, kattenbak, aandacht etc.
Maar nu dacht ik, ik kan ze ook naar mijn ouders brengen, daar kunnen ze dan op de gehele zolderverdieping verblijven. In de woonkamer wil niet ivm de kat van m'n ouders. Als ze bij mijn ouders thuis zijn, krijgen ze meer aandacht dan als mijn vader 1 of 2 keer per dag bij mij thuis langs komt.
Op de zolderverdieping staat een bed en een bank en de krabpaal en speeltjes gaan dan ook mee.
Wat zouden jullie doen? De dames zijn trouwens binnen katten dus buiten komen ze sowieso niet.
Ligt eraan. Zijn ze gewend soms ergens anders te logeren of niet. Als ze dat niet gewend zijn zou ik ze lekker thuis laten, de verhuizing en nieuwe omgeving kan voor veel meer stress zorgen dan dat ze aandacht missen als ze alleen thuis zijn in hun vertrouwde omgeving.
Mijn vorige kat was gewend overal met mij mee naartoe te gaan en hij ging dan ook als ik ergens heen ging voor meer dan 3 dagen naar mijn ouders. Onze huidige katten doe ik dat niet mee omdat 1 heel snel angstig is en ik hem er absoluut niet blij mee maak om hem ergens heen te brengen, helemaal niet als wij er dan ook nog eens niet daar zijn.
Eowyn3003
Geplaatst: 18-02-22 12:59
Voor 10 dagen zou ik ze thuis laten. 2 keer per dag iemand daar lijkt me echt wel voldoende. Verhuizen levert imo alleen maar stress op!
ik zou ze ook thuis laten grote kans als de katten elkaar onderling ruiken dat ze toch stress krijgen en wellicht wel ongewenst gedrag gaan vertonen. Ook geeft het minder stress als ze gewoon in hun thuisomgeving blijven (zeker als ze het niet gewend zijn).
Ik weet nog toen wij een paar jaar geleden verhuisden, mijn ene kat 2 weken lang overgegeven heeft van de stress.... dat zou ik ze echt niet zo maar nog een keer aan doen tenzij het echt niet anders kan.....
Toevallig passen wij op de katten van mijn schoonbroer die ook 10 dagen naar Curaçao is.
Katten zijn normaal buiten maar blijven nu binnen. We komen twee keer per dag en ze liggen de hele ochtend lekker te slapen. In de avond willen ze wel wat aandacht. Ik zou me dus echt geen zorgen maken
Siers83
Geplaatst: 18-02-22 13:53
Hier blijven ze altijd thuis als wij een weekend of week weggaan. Mijn schoonouders komen dan 2x per dag eten geven etc. Ze worden schoftig verwend met veel te veel eten en snoepjes
Voor die 10 dagen lekker thuis laten. Ze hebben elkaar en aandacht. Daar zou ik ze serieus niet voor verplaatsen met de kans op stress.
Essie73
Moderator Algemeen
Geplaatst: 18-02-22 14:01
Nee, dit pak je echt helemaal verkeerd aan. Er is maar 1 juiste oplossing. Je tickets aan mij geven en bij je katten blijven
Wij laten de katten altijd thuis, ze zijn dan in hun eigen vertrouwde omgeving. Denk dat hen dat het minste stress geeft.
WinSel
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-22 14:02
T gaat inderdaad om vakantie
Dank voor al jullie berichten. Ik laat ze dan lekker thuis. Maak me waarschijnlijk veel te druk haha
Hahah Essie, dat zou leuk zijn voor jou, maar sorry ik ga zelf
Dreamybol
Geplaatst: 18-02-22 14:05
Mijn kat gaat uit logeren, mijn vorige ook. Ze stoppen op dag 2 met eten als ze alleen maar bezoek krijgen om te voeren. Ook als dat bezoek 1,5 uur blijft. Mijn vorige kat nam ik ook altijd mee naar mijn vriend toen we nog niet samenwoonden en ik 2 nachten of langer naar hem ging. Vond ze reuze gezellig, in de trein mocht ze aan haar tuigje uit de reismand en zat ze op schoot mensen te kijken en te begroeten. Maar volgens een vriendin heb ik geen normale katten. Het zijn wel perzen. Heel mensgericht in elk geval.
Wij hebben oppas in huis, of mijn oom en tante, of een kennis. Voor hun is het hier een soort luxe CenterParcs qua omgeving met mogelijkheden (ok zonder zwembad maar met sauna's en hottub) en wij hebben oppas, win win.
LadyDaily
Geplaatst: 18-02-22 14:41
Appeltje_1 schreef:
Huh? Waarom zegt iedereen verhuizing? Het gaat toch om vakantie? Of heb ik wat gemist?
Ik zou ze overigens gewoon thuis houden.
Waarschijnlijk omdat het voor een kat voelt als een verhuizing. Zou ze lekker thuis laten. Eventueel een extra kamer open houden voor ze zodat ze ook nog even wat te kijken hebben/nieuws hebben. Ik laat soms de deur naar zolder open, hebben ze net wat meer ruimte. Hier zijn ze regelmatig 3 dagen alleen. Ze komen wel buiten overigens.
Wij gaan ieder jaar 10 dagen naar Oostenrijk en m’n schoonouders zorgen dag voor de katten. Deze blijven lekker thuis. Hebben hun eigen kamer boven en volledige trappenhuis. Dus ruimte genoeg. Mogen als iemand hier is wel even in de huiskamer. Nooit geen problemen mee gehad.