Rattenfokker overijssel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Eline_Dance

Rattenfokker overijssel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-22 02:27

Hi peepzz,

Ik weet niet of dit forum hier goed staat zo niet verlplaats ‘m svp

Ik ben Eline 19 en woon op mezelf. Ik ga voor het eerst zelf een huisdier nemen. Ik ga 2 ratjes halen en ben opzoek naar een fokker of iemand die ratjes verkoopt o.m.g. Overijsel. Ik kan het namelijk nergens vinden (ja ik heb marktplaats ook al gebruikt). En als iemand nog tips heeft heeft be my guest! Al heb ik de laatste weken al als een gek heel het internet afgestruind dus grote kans dat ik het al weet haha ik heb zelf een hok in mekaar geknutseld zie foto. Mensen zeggen wow dat is echt een rattenhotel maar ik twijfel nog of die te klein is, wat vinden jullie? Ik heb ook al veel fillmpjes gekeken over het tam maken van ratten maar als jullie nog tips hebben. Ik doe het graag zo veel mogelijk op hun tempo en niks geforceerd. Maar het belangrijkste van dit topic is ben of ken jij een goede rattenfokker? Ik ben opzoek naar 2 mannentjes Ohja en over het hok ik heb na dit fimpje nog wat klimmogelijkheden toegevoegd maar dat staat er nog niet op. De foto van de kast is de before en dus hoe ik ben begonnen. De planten zin knaagdierplanten en de verf is zonder toxins :)
Afbeelding

Dakkie ❤️

xMarieke

Re: Rattenfokker overijssel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 08:18

Als je ze bij een goede fokker haalt zijn de ratjes al tam :)
Mooi hij heb je in elkaar gezet. Hoe heb je de planken afgewerkt zodat je ze goed schoon kunt houden?

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Rattenfokker overijssel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 09:22

De Huiskamer is voor gezellige kletstopics. Topics over dieren mogen op [BB]BeestenBoel. Ik verplaats het daar heen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 09:59

Geen tip voor een fokker, maar wat leuk! Ik heb zelf vroeger ook ratjes gehad en het zijn echt fantastisch leuke en lieve beestjes.
Ik vind je verblijf inderdaad wel aan de kleine kant, ratten zijn best aan de maat, ik zou er ook zeker nog een groot looprad in zetten (tip, silent spinner en dan de grootste maat, kost wat maar zijn heel solide en maken bijna geen geluid) Maar je hebt hem wel heel leuk ingericht verder! En ik denk als je ze er regelmatig uit haalt dat het wel oké is, ik had ze vroeger overdag altijd gewoon los lopen als ik thuis was, komen ze vaak lekker bij je zitten en je kan ze een hele boel leren.
En hier boven al genoemd, zorg dat het hok echt goed met water/schoonmaakspul afneembaar is, want ratten hebben helaas wel een sterk geurtje bij zich, dus goed schoon kunnen maken is echt noodzakelijk. Geen idee hoe je de bodem nu hebt, maar je zou er bijvoorbeeld plexiglas op kunnen leggen

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:24

Ik heb vroeger ook ratjes gehad. Ik had altijd vrouwtjes. Het zijn zulke leuke huisdieren! Omdat ik nu 5 katten heb, heb ik geen ratjes meer en ik vond het zelf altijd moeilijk dat ze niet zo oud worden. Mede ook daarom heb ik nu andere knagers (geen knaagdieren :P) namelijk konijnen. De katten zien mijn konijnen niet als prooi en ze kunnen goed buiten leven, dat vind ik ook wel handig met al veel dieren in huis. Ik heb ook nog een hondje.

Ik zet wel regelmatig ratjes op de foto en volg een Facebookpagina over ratjes, misschien daar je vraag even droppen? Er zitten daar ook fokkers en mensen die ratjes bij fokkers gekocht hebben. Rodent Fever van Isa's Heavenly Rattery.

Leuke kooi! Lijkt mij wel lastig met schoonmaken haha! Ik had vroeger helaas niet zo'n grote kooi voor de ratten, zou het nu anders doen, maar mijn ratjes kwamen er wel twee keer per dag een poos uit.

Eline_Dance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-22 14:40

xMarieke schreef:
Als je ze bij een goede fokker haalt zijn de ratjes al tam :)
Mooi hij heb je in elkaar gezet. Hoe heb je de planken afgewerkt zodat je ze goed schoon kunt houden?

Ik heb aan de onderkant een stuk plastic. Dus onder de bedding zegmaar. Maar het schoonmaken gaat wel een ramp worden haha! Ik ben van plan het dagelijks bij te houden en 1 keer in de week alles er uit. Plus ik wil ze natuurlijk zindelijk maken.

Dakkie ❤️

Eline_Dance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-22 14:43

Faelynn schreef:
Geen tip voor een fokker, maar wat leuk! Ik heb zelf vroeger ook ratjes gehad en het zijn echt fantastisch leuke en lieve beestjes.
Ik vind je verblijf inderdaad wel aan de kleine kant, ratten zijn best aan de maat, ik zou er ook zeker nog een groot looprad in zetten (tip, silent spinner en dan de grootste maat, kost wat maar zijn heel solide en maken bijna geen geluid) Maar je hebt hem wel heel leuk ingericht verder! En ik denk als je ze er regelmatig uit haalt dat het wel oké is, ik had ze vroeger overdag altijd gewoon los lopen als ik thuis was, komen ze vaak lekker bij je zitten en je kan ze een hele boel leren.
En hier boven al genoemd, zorg dat het hok echt goed met water/schoonmaakspul afneembaar is, want ratten hebben helaas wel een sterk geurtje bij zich, dus goed schoon kunnen maken is echt noodzakelijk. Geen idee hoe je de bodem nu hebt, maar je zou er bijvoorbeeld plexiglas op kunnen leggen
Ik heb aan de onderkant plastic! En ik heb een draaischijf op de onderste verdieping ik weet niet of je die gezien had. Ik last meerdere dingen over een zon draairat ding dus heb een draaischijf gedaan ipv dat. Ik ben van plan ze er heel veel uit te hebben. Ik ben het grootste gedeelte van de tijd thuis i.v.m. Mentale problemen dus dat is fijn. Ben sws van plan ze minimaal een uur per dag er uit te halen maar het liefst wel echt het meeste van de dag als ik ook gewoon in de woonkamer zit.

Dakkie ❤️

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:30

Er is volgens mij op beestenboel ook ergens een topic over ratten.
[BB-HK] Ratteneigenaren verzamel u!!

Goede fokkers in overijssel zijn schaars.
In Apeldoorn zit wel rattery Shi ta, heb ik zelf vele ratjes van gehad.
Verder ken ik voornamelijk fokkers verder weg.

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie