Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
xYaartje schreef:Samen zetten zonder masker zou ik afraden lizy. Zijn het in jullie geval rammen die elkaar kennen die in de grote groep lopen? Want dat gaat inderdaad goed wat ik heb geleerd. Zolang ze maar niet uit elkaar worden gehaald, dekken en daarna weer samen worden gezet. Dan heb je gedonder.
Verzorg 2 pony's bij een schapenboer. Daar dachten dachten ze ook wel eens: We kunnen 2 rammen bij elkaar zetten (weet alleen niet meer of het vreemden waren van elkaar of al samen in de grote rammen groep stonden, uit elkaar zijn gehaald en later weer samen gevoegd). Dezelfde dag knokken en lag er een dood in de wei door het gevecht (zoals ik het verhaal heb begrepen). Zij houden de rammen echt apart van elkaar zodra ze uit de grote rammen groep zijn en gedekt hebben. Hoe ze dat in de dekperiode doen weet ik eigenlijk niet.
Volgens mij heeft elke ram dan zijn eigen koppel of zetten ze er wat van de grote groep samen bij de ooien, maar dat moet ik nog eens goed navragen hoe dat precies gaat.
Ashkerlon schreef:Vorig jaar ging dat goed omdat 1 van de rammen nog jong was. Maar nu zijn dat 2 volwassen beesten die gedekt hebben. Gooi die zomaar samen en er valt een gewonde.
]