Kitten heeft pijn bij aanraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Kitten heeft pijn bij aanraken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 21:11

Misschien maak ik me nu zorgen om niets, maar omdat ik ook niets op internet kon vinden waag ik er toch even een topic aan...

Toen ik deze avond middag kwam van werk merkte ik meteen dat mijn katertje van 5 maanden zichzelf niet was. Waar hij normaal altijd naar de deur toe komt gerend om mij te begroeten bleef hij nu op de bank liggen. Toen ik hem aaide liet hij op bepaalde plekken ook weten dat hij het niet fijn vond, maar ik kon niet precies de vinger erop leggen wat het was.
De rest van de avond is hij ook veel rustiger dan normaal en hij lijkt me echt iets duidelijk te willen maken door zachtjes te miauwen. :(:)
Zojuist lag hij op schoot en reageerde hij heel fel toen ik hem aanraakte op zijn rechterflank richting zijn heup en bekken. Ik heb iets verder gevoeld, maar er valt niets te voelen of te zien. Hij heeft enkel erg veel pijn als je hem op een specifiek plekje aanraakt.

Normaal maak ik me nooit zo veel zorgen (onze andere katten komen regelmatig gehavend terug van het buitenspelen :+), maar het feit dat je niets ziet en voelt en dat hij zò fel reageert op een kleine aanraking op een specifieke plek vind ik toch wel een beetje raar. Daarnaast is hij echt zijn vrolijke zelf niet :(

Heeft iemand misschien tips of een idee wat dit kan zijn? Of ik me zorgen moet maken of niet?
Om nu gelijk de weekend-spoedlijn van de dierenarts te bellen lijkt me ook weer zo overdreven. :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:13

Heb je de kitten ook zien lopen?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 21:14

marleen_usar schreef:
Heb je de kitten ook zien lopen?

Ja, hij is niet kreupel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:14

Voor zoiets bel ik wel de spoedlijn . Overleggen of het kan wachten of toch meteen langs mag komen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:17

Kan hij met een andere kat gestoeid hebben?
Nagelprikwondjes schijnen ontzettend pijnlijk te zijn. Zo trof ik onze kat na een vechtpartijtje zelfs helemaal trillend aan, ik mocht de regio rond de staart niet aanraken. Metacam gegeven en volgende dag was het over.
Wel de DA gevraagt en die zei dat het waarschijnlijk typische pijn felle pijn door de nagels was.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 21:23

Sizzle schreef:
Kan hij met een andere kat gestoeid hebben?
Nagelprikwondjes schijnen ontzettend pijnlijk te zijn. Zo trof ik onze kat na een vechtpartijtje zelfs helemaal trillend aan, ik mocht de regio rond de staart niet aanraken. Metacam gegeven en volgende dag was het over.
Wel de DA gevraagt en die zei dat het waarschijnlijk typische pijn felle pijn door de nagels was.

Hij zou best gestoeid kunnen hebben (of een pak slaag hebben gekregen :+)
Ik dacht in eerste instantie ook aan stoeien of vechten en zich daarbij pijn hebben gedaan, maar ik vond het toch raar dat het dan niet dik of warm is.

Tooske

Re: Kitten heeft pijn bij aanraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:25

Komt hij buiten?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 21:33

Tooske schreef:
Komt hij buiten?

Ja.

Ik heb naar aanleiding van jullie reacties even met de spoedlijn gebeld. De assistente ging het doorgeven aan de dierenarts en ik word zo teruggebeld. :)
Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:37

Ik denk dat je goed hebt gehandeld door de DA te bellen. Soms is het heel onschuldig en zijn katten gewoon even dramatisch. Maar juist omdat katten vaak van die doorbijters zijn als het op pijn aankomt zou ik altijd actie ondernemen als een kat plots zo slecht toont. Hopelijk is hij snel weer de oude!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 21:44

Memories schreef:
Ik denk dat je goed hebt gehandeld door de DA te bellen. Soms is het heel onschuldig en zijn katten gewoon even dramatisch. Maar juist omdat katten vaak van die doorbijters zijn als het op pijn aankomt zou ik altijd actie ondernemen als een kat plots zo slecht toont. Hopelijk is hij snel weer de oude!

Nou, dat vind ik zo lastig aan een nieuw dier hebben. Je hebt totaal nog geen idee hoe dramatisch ze zijn.
Het is niet dat hij er doodziek bijloopt ofzo, scharrelt nog een beetje rond, wast en eet gewoon. Maar hij is pas 5 maanden, normaal is hij altijd super druk en speels (en vervelend :+) maar vanavond heeft hij zn speeltjes nog niet aangeraakt. :(:)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 22:02

Zojuist gesproken met de dierenarts en die geeft aan even te wachten tot morgenvroeg. Het zou best kunnen dat hij buiten of met het spelen iets ongemak heeft opgelopen.
Als het morgenochtend niet minder is, kan ik langskomen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:18

Klinkt inderdaad als letsel/trauma. Misschien aangereden? Schop gehad?
Katten geven niet snel aan dat ze pijn hebben, moet echt flink pijn doen. Houd hem goed in de gaten!

(Fijn dat je gebeld hebt, en sterkte!)

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:23

Kan hij plassen, ivm blaasgruis misschien?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 22:34

Jeetje, aangereden klinkt wel heftig :( Ik hoop dat het meevalt.
Volgens mij heb ik hem vanavond zien plassen. Ik zal er zo nog eens op letten

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:47

Idd, plast ie nog?
Aangereden kan je vaak zien aan de nagels, ze zetten zich schrap als ze de auto zien aankomen waardoor de nagels nog al afgesleten zijn

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 22:58

Hij heeft zojuist een plasje gedaan :)
Nageltjes zien er gaaf uit, dus dat lijkt me dan niet. Dankjewel voor het meedenken!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:01

Vaak inderdaad een nagel of bijtwond van een andere kat. Kan een dag (of 2) heel pijnlijk zijn. Als het langer duurt kan het zijn dat het ontsteekt en een abces vormt.
Indien aangereden en ergere schade dan een beurse plek lopen ze echt kreupel.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 23:16

Hij heeft net heerlijk zn avondmaaltijd gehad en heeft sindsdien in ieder geval weer wat meer praatjes (je bent jezelf niet als je trek hebt). Is de twee andere katten weer aan het pesten (en mn kamerplanten weer heerlijk aan het slopen |() :')

Overigens kunnen de andere heren heel goed met hem samen, maar die zijn allebei 13 en hebben soms even genoeg van het eeuwige spelen van dit onverwachte nakomertje :+ De ene is hem ook flink de baas, deelt af en toe wat klappen uit dus het kan inderdaad misschien wel dat daar iets met een nageltje is gebeurd.
Daarnaast heeft de kitten gisteren voor het eerst een aanvaring gehad met de buurkat en het zou me niet verbazen als hij die vandaag weer is wezen opzoeken (leuk, die grens-aftast fase _O-)
Hij likt af en toe nog wel aan die plek, dus het zal hem nog wel pijn doen. Het stelt me in ieder geval gerust dat hij nu weer iets meer zichzelf (lees: vervelend :+) is en een plasje heeft gedaan. Ik wil jullie allemaal oprecht bedanken voor het meedenken en geruststellen, mocht het morgen niet beter zijn dan gaan we even naar de dierenarts.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:52

Balenciaga schreef:
Tooske schreef:
Komt hij buiten?

Ja.

Ik heb naar aanleiding van jullie reacties even met de spoedlijn gebeld. De assistente ging het doorgeven aan de dierenarts en ik word zo teruggebeld. :)
Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Mischien aangereden? Het klinkt mij in elk geval niet erg goed in de oren.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-22 12:30

Thioro schreef:
Vaak inderdaad een nagel of bijtwond van een andere kat. Kan een dag (of 2) heel pijnlijk zijn. Als het langer duurt kan het zijn dat het ontsteekt en een abces vormt.

Het is precies dit geweest :) Het abces is vandaag behandeld en er is verder niets aan de hand gelukkig. Nogmaals bedankt allemaal!